Kom ihåg mig?
Home Menu

Menu


Att handla eller inte handla?

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Oläst 2010-04-18, 01:07 #1
Mystica Mystica är inte uppkopplad
Nykomling
 
Reg.datum: Jul 2009
Inlägg: 35
Mystica Mystica är inte uppkopplad
Nykomling
 
Reg.datum: Jul 2009
Inlägg: 35
Standard Att handla eller inte handla?

Hej alla glada.

Jag skulle bli väldigt glad över kommentarer om varför man skall välja oss eller inte välja oss för att handla. Dvs vad är bra och vad är dåligt med vår webshop www.mystica.se
Självklart menar jag utöver det faktum att man kanske inte gillar prylarna i fråga.

Vore tacksam för mer info om vad som kan förbättras och förändras.

//Mystica
Mystica är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2010-04-18, 01:46 #2
fabians avatar
fabian fabian är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
 
Reg.datum: Jul 2004
Inlägg: 2 162
fabian fabian är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
fabians avatar
 
Reg.datum: Jul 2004
Inlägg: 2 162
Jag tycker att designen på sajten känns lite amatörmässig.

Jag tycker inte att det framgår vem som ligger bakom sajten. På kontakt-sidan finns bara en adress till "Mystica.se", men är det ett företag eller en privatperson som driver sajten? Jag tycker personligen mer om när det finns en lite mer personlig kontakt med den som ligger bakom webshoppen, som t.ex. http://www.roligaprylar.se/?page=57

För att öka försäljningen skulle du kanske ha funktioner som "Kunder som köpt denna vara har även köpt dessa" där man kan få lite mer inspiration för att shoppa mer.

Fri frakt vid ordrar över X kronor kan också locka till köp.
fabian är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2010-04-18, 01:54 #3
kw_wasabis avatar
kw_wasabi kw_wasabi är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
 
Reg.datum: Feb 2008
Inlägg: 2 134
kw_wasabi kw_wasabi är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
kw_wasabis avatar
 
Reg.datum: Feb 2008
Inlägg: 2 134
Jag tycker att boxarna ligger alldeles för nära varandra. Testa att få det lite "luftigare" mellan dem.
kw_wasabi är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2010-04-18, 02:16 #4
Conny Westh Conny Westh är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
 
Reg.datum: Aug 2005
Inlägg: 5 166
Conny Westh Conny Westh är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
 
Reg.datum: Aug 2005
Inlägg: 5 166
Jag blev lite fundersam på vad ni egentligen gör, det tog en bra stund innan jag (tror) jag fattade vad det var, men det borde kanske framgå med en klatschig slogan.

"Här hittar du allt om mysticism och kan köpa det online!" eller nåt betydligt bättre än det....

Lägg upp några sidor för den som inte vet vad "mysticism" är och som förklarar begreppen och historiken... (så jag får lära mig något intressant/nyttigt/roligt)... Inte för tungrott utan effektivt!

Senast redigerad av Conny Westh den 2010-04-18 klockan 02:19
Conny Westh är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2010-04-18, 20:04 #5
Mystica Mystica är inte uppkopplad
Nykomling
 
Reg.datum: Jul 2009
Inlägg: 35
Mystica Mystica är inte uppkopplad
Nykomling
 
Reg.datum: Jul 2009
Inlägg: 35
Tack för era svar

@fabian:
Du beskriver att siten känns amatörmässig. Det jag undrar är finns det något mer man kan sätta fingret på som gör den amatörmässig.? Är det förstasidebilden eller loggan? Eller är det hela upplägget du tänker på? Kontakt delen som du sagt har sina brister skall jag ta och se över och försöka få till så det blir lite mer personligt. Fri frakt är ett okynne. Visst gynnar det konsumenten men jag är inte riktigt för det. I dagsläget så har vi 29kr som enhetsfrakt via dhl och tror inte kunden handlar mer för att vi bjuder dem på 29kr vid XXX kronor. Vi får se kanske gör en test med det i framtiden för att se hur kunderna reagerar. Att ge dem exempel på vad andra kunder har handlat är kanske inte någon dum idé men finns det några konkreta underlag att kunder verkligen handlar mer med denna typ av presentation?

@kw_wasabi: Look and feel, detta tror jag kan vara ganska avgörande. skall labba lite med det och se om jag kan få till en bra "luftighet"

@ConnyWesth: Att du inte visste vad vi gjorde när du kom in på siten är faktiskt väldigt negativt och det måste vi jobba på. Dock så tror jag att just beskriva vad mysticism är kan vara väldigt kritiskt. Just detta område finns det inte så mycket fakta att gå på och många mäniskor är oense om vad som är vad. Att då ta parti på ett håll tror jag kan leda till mer kaos än nytta. Dock funderar jag på att öppna upp ett form av mindre forum för personer att diskutera angående ämnena.

@allla: Samtidigt funderar jag på att driva öppen support på forum för kunder som vill hantera sina frågor och supportärenden öppet med publik där dem kan se hur vi hanterar deras ärenden. Är detta ett positivt eller negativt koncept? risken finns ju att personer som läser bara ser det negativa och inte lösningen?

//Mystica
Mystica är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2010-04-18, 21:07 #6
fabians avatar
fabian fabian är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
 
Reg.datum: Jul 2004
Inlägg: 2 162
fabian fabian är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
fabians avatar
 
Reg.datum: Jul 2004
Inlägg: 2 162
Citat:
Ursprungligen postat av Mystica Visa inlägg
@fabian:
Du beskriver att siten känns amatörmässig. Det jag undrar är finns det något mer man kan sätta fingret på som gör den amatörmässig.? Är det förstasidebilden eller loggan? Eller är det hela upplägget du tänker på? Kontakt delen som du sagt har sina brister skall jag ta och se över och försöka få till så det blir lite mer personligt. Fri frakt är ett okynne. Visst gynnar det konsumenten men jag är inte riktigt för det. I dagsläget så har vi 29kr som enhetsfrakt via dhl och tror inte kunden handlar mer för att vi bjuder dem på 29kr vid XXX kronor. Vi får se kanske gör en test med det i framtiden för att se hur kunderna reagerar. Att ge dem exempel på vad andra kunder har handlat är kanske inte någon dum idé men finns det några konkreta underlag att kunder verkligen handlar mer med denna typ av presentation?
Logotypen är ful (enligt mig)

Färgerna är lite tråkiga, förstår om du vill ha sidan mörk, men det kunde göras på ett trevligare sätt tror jag. Stora gråa block är lite trist.

Dan är på WN har säkert lite statistik på det där med "kunder som köpte denna köpte även" från sin butik Roligaprylar. Själv tycker jag att det är ett bra sätt att bli tipsad om produkter man inte visste att man ville ha, och har vid flera tillfällen lagt till sådana saker i kundvagnen.

Enhetsfrakt är bra, men att få det fraktfritt kan fungera som en morot. T.ex. i kassan om det står "Handla för bara 38 kronor till så bjuder vi på frakten" kan få kunden att köpa ytterligare en produkt, eller kanske ännu mer.

Jag tycker det är konstigt att bilden på förstasidan har ett erbjudande om ett rökelsetorn, men jag kan inte klicka på det för att köpa det.
fabian är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2010-04-20, 17:16 #7
Bjorne Bjorne är inte uppkopplad
Flitig postare
 
Reg.datum: Sep 2009
Inlägg: 374
Bjorne Bjorne är inte uppkopplad
Flitig postare
 
Reg.datum: Sep 2009
Inlägg: 374
Håller med föregående talare om att det inte framgår tillräckligt snabbt vad siten handlar om. Det första man läser är "Mystica," "Mystica.se," "En värld av fantasy" och "Buddha Rökelsetorn" eftersom de textsnuttarna är störst och bäst placerade. Vad är det ni säljer?
Bjorne är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2010-04-20, 22:35 #8
Andreaso Andreaso är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Dec 2009
Inlägg: 53
Andreaso Andreaso är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Dec 2009
Inlägg: 53
Nu har jag inte hunnit titta så noga men texten "gå till kassan" och texterna där nere får inte plats i sina boxar. Designen överlag kanske inte ger det mest seriösa intrycket.
Andreaso är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2010-05-22, 13:14 #9
Mystica Mystica är inte uppkopplad
Nykomling
 
Reg.datum: Jul 2009
Inlägg: 35
Mystica Mystica är inte uppkopplad
Nykomling
 
Reg.datum: Jul 2009
Inlägg: 35
Gör om, Gör rätt.

Vi har nu under en tid försökt ta till oss en del information och gjort om hemsidan på nytt. Denna gång så hoppas jag att vi lyckats få bort den "amatörmässiga" layouten och lyckats skapa ett bättre intryck. Vi har inte implementerat alla förändringar och vi har fortfarande en del kvar att göra. Men vi vill gärna ha nya synpunkter på vad som är fel och vad som saknas.

//Mystica
Mystica är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2010-06-02, 10:38 #10
reis reis är inte uppkopplad
Nykomling
 
Reg.datum: Oct 2009
Inlägg: 6
reis reis är inte uppkopplad
Nykomling
 
Reg.datum: Oct 2009
Inlägg: 6
Ok vad är det ni säljer? Titeln på sidan säger Vargar, Älvor och Änglar men det verkar inte som att ni saluför riktiga vargar. Är det prydnadssaker? var ska man ha dom? Tycker det känns som att sidan inte riktigt visar mig var jag ska klicka för att hitta det jag letar efter.

Sidan förstår jag skall spegla en form av mystik och därigenom dessa mörka färger men varför måste det vara så kraftiga gradients och "embossed" effekten på nästan all grafik? Jag hade nog också försökt att införa en eller två starka färger i företagslogon, t ex verkar ni vilja använda er av lila, men skippa då att ha så blek lila det ger för mycket kommunsida ála 1999 vibbar.

Det här är mitt intryck, i övrigt verkar det vara intressanta prylar.
reis är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Svara


Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster)
 

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 15:55.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
 
Copyright © 2017