Kom ihåg mig?
Home Menu

Menu


Angående stämning!

 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Oläst 2007-11-16, 12:00 #51
Martin™ Martin™ är inte uppkopplad
Flitig postare
 
Reg.datum: Mar 2007
Inlägg: 345
Martin™ Martin™ är inte uppkopplad
Flitig postare
 
Reg.datum: Mar 2007
Inlägg: 345
Jag har inte läst hela tråden, inte ens hela din första post, så det här kanske har varit uppe förut eller är helt fel men...

har du testat att be dom som stämmer dig om ursäkt, kanske förklara att du inte insåg att det var fel och att du inte kommer göra det igen?
Martin™ är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2007-11-16, 16:29 #52
Karmans avatar
Karman Karman är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Aug 2007
Inlägg: 210
Karman Karman är inte uppkopplad
Medlem
Karmans avatar
 
Reg.datum: Aug 2007
Inlägg: 210
Citat:
Originally posted by Martin™@Nov 16 2007, 13:00
Jag har inte läst hela tråden, inte ens hela din första post, så det här kanske har varit uppe förut eller är helt fel men...
har du testat att be dom som stämmer dig om ursäkt, kanske förklara att du inte insåg att det var fel och att du inte kommer göra det igen?
Lugn nu, han är på väg dit - det går bara inte så snabbt. Han har just upptäckt att han har gjort någonting som kanske inte är helt legitimt... ge killen lite tid.
Karman är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2007-11-16, 16:56 #53
Lancelot Lancelot är inte uppkopplad
Har WN som tidsfördriv
 
Reg.datum: Nov 2007
Inlägg: 1 311
Lancelot Lancelot är inte uppkopplad
Har WN som tidsfördriv
 
Reg.datum: Nov 2007
Inlägg: 1 311
Ja det var det första jag gjorde.

Men det var inget de brydde sig om i början. De svarade att det inte fanns några oklarheter osv och tog ej emot min ursäkt.

Men det kommer nog lösa sig. Tack för hjälpen iaf
Lancelot är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2007-11-16, 17:04 #54
daniel_s avatar
daniel_ daniel_ är inte uppkopplad
Bara ett inlägg till!
 
Reg.datum: Apr 2006
Inlägg: 1 603
daniel_ daniel_ är inte uppkopplad
Bara ett inlägg till!
daniel_s avatar
 
Reg.datum: Apr 2006
Inlägg: 1 603
Till din fördel hade varit om du ändrade attityd och erkände eventuella missar och tar bort det material som sägs vara kopierat. Eller så vidhåller du vid att du inte gjort något och får möta berörda i rätten.

Vet du med dig att du har gjort något fel, är det ju bra att åtgärda det. Även om det blir rätten är det ändå till din fördel om du inte ignorerar det du anklagas för.
daniel_ är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2007-11-16, 18:26 #55
Lancelot Lancelot är inte uppkopplad
Har WN som tidsfördriv
 
Reg.datum: Nov 2007
Inlägg: 1 311
Lancelot Lancelot är inte uppkopplad
Har WN som tidsfördriv
 
Reg.datum: Nov 2007
Inlägg: 1 311
Tack för rådet. Men mina källor säger att man inte kan ta copyright på statistik, eller information om andra sajter såsom: "Ebay kostar si och så". Men jag är redan på gång och "reparerar". Ge mig 1-2 dagar så är allt klart.
Lancelot är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2007-11-16, 20:23 #56
Hej123 Hej123 är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Sep 2006
Inlägg: 145
Hej123 Hej123 är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Sep 2006
Inlägg: 145
Käre Lancelot,

Jag gav dig de bästa rådet du kunde få. Du har inte pengarna som krävs till annonsering för att få den trafiken du behöver för att ens få kalla dig konkurrent till sidorna med liknande verksamhet.

Den fina bloggen du länkar till fyller sitt syfte. Och behöver inte besökare som uppenbarligen din sajt behöver.

Så istället för att köpa annonsering så spammar du istället. Och nu har du åkt fast. Jag har gett dig de bästa rådet, som är att skrota sidan.
Hej123 är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2007-11-17, 06:58 #57
klein klein är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
 
Reg.datum: Jul 2005
Inlägg: 2 225
klein klein är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
 
Reg.datum: Jul 2005
Inlägg: 2 225
Citat:
Ursprungligen postat av MrHandley
Citat:
Ursprungligen postat av klein
Men 14 dagars ångerrätt skall omfatta även företag bårde införas, av den anledning som skojar företag yreg och andra katalogskojare inte skall kunna slå ner sina pålar allt för djupt. För uppbarligen är telefonförsäljar branschen lite halvskum av sej.

Jag håller med. Telemarketingföretag borde punktgranskas för att rensa ut de värsta skojarna.

Men är det telemarketingföretag du stör dig på eller är det företag som kontaktar nya kunder över telefon? Det är ju en viss skillnad, eller?
Jag stör mej främst det lobotomerade sakerna, som ringer efter ett manus. Om man ringer inom samma näring och ha kan ha samarbete är positivt, men är det samma mög hela tiden, folk som vill sälja meninglösa marknadsföreningstjänster på internet..

Just inom marknadsföringssektorn verka dom flesta skojarna husera.
klein är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2007-11-17, 07:00 #58
Westmans avatar
Westman Westman är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
 
Reg.datum: Jun 2004
Inlägg: 4 021
Westman Westman är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
Westmans avatar
 
Reg.datum: Jun 2004
Inlägg: 4 021
Citat:
Originally posted by Lancelot@Nov 16 2007, 19:26
Tack för rådet. Men mina källor säger att man inte kan ta copyright på statistik, eller information om andra sajter såsom: "Ebay kostar si och så". Men jag är redan på gång och "reparerar". Ge mig 1-2 dagar så är allt klart.
Visserligen är jag nyvaken men inte har katalogskyddet totalt försvunnit väl? Någon?
Westman är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2007-11-17, 13:57 #59
Internet Swedens avatar
Internet Sweden Internet Sweden är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
 
Reg.datum: Apr 2005
Inlägg: 2 511
Internet Sweden Internet Sweden är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
Internet Swedens avatar
 
Reg.datum: Apr 2005
Inlägg: 2 511
Så här uppfattar jag situationen;

Lancelot har tyckt att det här med onlineauktioner verkar kul, köpt ett script från phpprobid, lagt ner en del jobb i att översätta mm. Men sen hände ingenting...kunderna kom inte automatiskt och ville då försöka sig på "genvägar"

Precis på samma sätt som Eniros och Kolls säljare kontaktade Blockets kunder och erbjöd dem en bra deal för att lägga upp annonsen på Eniro och Koll.
Trots att detta var MYCKET omfattande ledde det aldrig så långt som till stämning, däremot skall tydliga varningsbrev ha skrivits och kontakterna upphörde.

Som jag ser det har Lancelot samtyckt till användarvillkoren när han blivit medlem (vilket är en förutsättning för att skicka meddelanden till medlemmar vad jag förstår). Om antalet meddelanden som här definieras som "SPAM" är 30 eller fler är ganska oväsentligt tycker jag
- redan vid första meddelandet har han avsiktligt brutit mot reglerna, vilket ger Budera rätt att avbyta medlemskapet för Lancelot.

Sen har jag själv svårt att definiera dessa "insidesystem"-meddelanden som SPAM eftersom vad jag förstår så handlar enskilda meddelanden, multipla gånger. Det kanske är hårklyveri, men tittar man på vad Konsumentverket agerat mot gällande just SPAM så är det när ett och samma meddelande som samtidigt gått ut till stora massor. I fallet Binglotto så var det 160 000 som fick ett och samma meddelande - och de blev aldrig fällda, utan hotades bara av vite.

Det är givetvis så att Lancelot har klivit över gränsen för vad som är tillåtet, men jag anser att Budera ger detta tilltag för stora proportioner.
Saken är nog också den att OM denna stämning skulle leda till fällande dom med en massa skadestånd, så är nog Budera den som förlorar mest på det marknadsföringsmässigt och i form av ddos-attacker och badwill osv. Jag skulle nog råda Budera till att dra tillbaka stämningen och ta ett ordentligt snack med grabben.

Sen kan jag inte se att det framgår vad för mtrl som är kopierat från Budera, men med undantag av bilder skulle jag kunna tänka mig avtalstexter. Jag gjorde därför ett litet test och valde ut en liten textslinga som jag googlade på och det verkar vara fler aktörer som Budera behöver stämma..
http://www.google.se/search?hl=sv&rlz=1T4G...=S%C3%B6k&meta=

Lancelot - jag tror att du ska vara mer lyhörd till de röster här som försöker säga dig något - om någon påtalar att du har texter som är kopierade och bryter mot upphovsrätt mm så handlar det inte om att "ge mig ett par dagar" utan om du inte omedelbart kan lösa det - gå offline och lös problemet innan du visar upp sidan igen.

Hoppas att ni kan lösa det på ett myndigt sätt istället..
Internet Sweden är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2007-11-18, 16:04 #60
expression expression är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
 
Reg.datum: Sep 2004
Inlägg: 688
expression expression är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
 
Reg.datum: Sep 2004
Inlägg: 688
Som alla redan har sagt, ge killen en andra chans, han är inte riktigt mogen än, snacka med honom istället.

Budera skulle förlora på det mycket mer och dessutom är killen inte den enda som stjäler copyrightat text. 30 spammail är fel men ta ett allvarligt snack!
expression är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Svara


Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster)
 

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 08:02.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
 
Copyright © 2017