Kom ihåg mig?
Home Menu

Menu


WN + Musik

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Oläst 2006-11-30, 10:08 #1
1337pm 1337pm är inte uppkopplad
Har WN som tidsfördriv
 
Reg.datum: Jan 2005
Inlägg: 1 047
1337pm 1337pm är inte uppkopplad
Har WN som tidsfördriv
 
Reg.datum: Jan 2005
Inlägg: 1 047
Sitter här i godan ro och läser inlägg, glider över på DH-sidan och undrar efter en stund varför det luktar så kontigt från köket. Med musiken (mkt skön dj sneak-mix) på relativt hög volym har jag helt missat att jag steker laxen till oigenkännlig färg och konsistens samt kokar vatten utan att ha vatten i grytan...

Är det bara jag som gör så här eller har ni fler historier att komma med? :blink:
1337pm är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2006-11-30, 11:51 #2
Anders Larssons avatar
Anders Larsson Anders Larsson är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
 
Reg.datum: Jan 2004
Inlägg: 3 205
Anders Larsson Anders Larsson är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
Anders Larssons avatar
 
Reg.datum: Jan 2004
Inlägg: 3 205
Jag har också gjort såna dumheter. Smälte ner en plastvisp till en svart klump.
Anders Larsson är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2006-11-30, 11:55 #3
NuCos avatar
NuCo NuCo är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
 
Reg.datum: Apr 2003
Inlägg: 903
NuCo NuCo är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
NuCos avatar
 
Reg.datum: Apr 2003
Inlägg: 903
Citat:
Originally posted by 1337pm@Nov 30 2006, 11:08
Sitter här i godan ro och läser inlägg, glider över på DH-sidan och undrar efter en stund varför det luktar så kontigt från köket. Med musiken (mkt skön dj sneak-mix) på relativt hög volym har jag helt missat att jag steker laxen till oigenkännlig färg och konsistens samt kokar vatten utan att ha vatten i grytan...
Är det bara jag som gör så här eller har ni fler historier att komma med?
Saxat från Blockets nyheter:
Utryckning efter matlagning
Göteborg 30 nov 11:23

Räddninsgtjänsten fick på torsdagsförmiddagen rycka ut till en lägenhet på Salviagatan i Angered. En boende i ett hus tyckte sig känna röklukt och ringde SOS Alarm strax före klockan elva.
När räddningstjänsten kom fram till platsen kunde de konstatera att uppgifterna om brand var betydligt överdrivna. Däremot kunde de känna doften av matlagning i trapphuset.

Antar att det inte var du ...
NuCo är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2006-11-30, 14:09 #4
jake jake är inte uppkopplad
Har WN som tidsfördriv
 
Reg.datum: Jul 2003
Inlägg: 1 145
jake jake är inte uppkopplad
Har WN som tidsfördriv
 
Reg.datum: Jul 2003
Inlägg: 1 145
Jag bakade bullar igår. Första plåten blev gyllenbruna och smakliga. Satte in andra plåten och så satte vi oss med bullar och mackor framför en film. När det mesta av filmen hade visats så slog det mig att andra plåten fortfarande stod i ugnen. De var ganska svarta, så jag ställde ut dem på balkongen där de fortfarande står.

(jag tittade till dem imorse, och då visade det sig att Sven-Olof omärkligt smitit ut när jag ställde ut dem, men han verkar inte ha lidit av en natt på balkongen. (Sven-olof är alltså vår katt))
jake är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2006-11-30, 14:50 #5
HenSod HenSod är inte uppkopplad
Flitig postare
 
Reg.datum: May 2005
Inlägg: 484
HenSod HenSod är inte uppkopplad
Flitig postare
 
Reg.datum: May 2005
Inlägg: 484
Popcorn kan vara svåra att få till, det kan jag lova.
Jag hällde i olja i kastrullen och värmde upp den och hällde sedan i popcornen. Efter ett tag tyckte jag det var märkligt att de inte poppade så bra. Jag öppnade helt sonika locket och ett grått moln av rök kom ur kastrullen. Då slog jag av spisplattan och hällde ut alla popcornen. Eller rättare sagt de som inte hade bränt fast. Botten på kastrullen var svart av fastbrända popcorn. Men jag gav inte upp. Jag var väldigt sugen på popcorn så jag tog fram en ny kastrull och började om. Den här gången tog jag lite mer olja och lite mindre popcorn. Popcornen poppade som de skulle och efter några minuter hällde jag upp dem i en plastbunke. Sedan slog jag på vattenkranen och hällde varmvatten i kastrullen och olyckligtvis ställde jag kastrullen på en skärbräda som var gjord av vax eller något liknande. Sedan slog jag på en film och tittade klart på den innan jag gick ut i köket för att städa undan. När jag lyfte på kastrullen med vatten satt skärbrädan fast kvar under den. Det ska tilläggas att kastrullen vid det här laget inte längre var rund utan lite mer oval. Det var första gången jag gjorde popcorn på egen hand.
HenSod är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2006-11-30, 17:21 #6
1337pm 1337pm är inte uppkopplad
Har WN som tidsfördriv
 
Reg.datum: Jan 2005
Inlägg: 1 047
1337pm 1337pm är inte uppkopplad
Har WN som tidsfördriv
 
Reg.datum: Jan 2005
Inlägg: 1 047
Citat:
Originally posted by NuCo@Nov 30 2006, 11:55
Saxat från Blockets nyheter:
Utryckning efter matlagning
Göteborg 30 nov 11:23....
Nej jag bor som tur är inte i Göteborg. Här är det gnällbältet för hela slanten
1337pm är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Svara


Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster)
 

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 16:28.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
 
Copyright © 2017