Kom ihåg mig?
Home Menu

Menu


50 % bättre konvertering utan 3D secure

 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Oläst 2012-07-05, 13:02 #1
Nikke Lindqvists avatar
Nikke Lindqvist Nikke Lindqvist är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Dec 2005
Inlägg: 202
Nikke Lindqvist Nikke Lindqvist är inte uppkopplad
Medlem
Nikke Lindqvists avatar
 
Reg.datum: Dec 2005
Inlägg: 202
Standard 50 % bättre konvertering utan 3D secure

Vi har, hos en av mina kunder, börjat ersätta 3D secure med egna SSL-lösningar och ser omedelbart bättre konvertering på våra sajter. På våra spanska sajter (där vi ju även märker av den ekonomiska krisen i Spanien) har konverteringsgraden, under den gångna veckan ökat med 50 %. Inte så konstigt faktiskt, eftersom vi har hört av kunder som har rapporterat att deras spanska banker inte visste vad 3D Secure var, och inte kunde hjälpa dem med sina betalningar.

Swedbank knotar förstås, och har fråntagit sig allt ansvar för vårt byte, men hittills har allt gått smidigt. Och de ökade intäkterna gör att vi känner att vi snart har tjänat in utvecklings- och översättningskostnader.

Jag tror, på fullaste allvar, att 3D Secure är dömt att dö. Hoppas fler hoppar av detta konverteringsdödande system.
Nikke Lindqvist är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2012-07-05, 15:26 #2
Gustavs avatar
Gustav Gustav är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
 
Reg.datum: Jul 2005
Inlägg: 3 171
Gustav Gustav är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
Gustavs avatar
 
Reg.datum: Jul 2005
Inlägg: 3 171
Det är bankerna som ska stå med dumstruten i skamvrån. De har hanterat 3DS extremt illa och det förvånar mig inte alls att ni ökat konverteringen så pass mycket sedan ni tog bort det. Svenska kunder har dock lite större erfarenhet av 3DS och problemet är därför inte riktigt lika stort om man bara säljer inom Sverige.

Olika banker har även hanterat 3DS olika bra. Själv har jag Skandiabanken privat och deras lösning fungerar. Det krävs ingen dosa, utan allt som behöver är en bankomatkod. Att handla med Skandiabanken via 3DS är alltså lika enkelt som att betala med kort i en fysisk butik. Skandiabanken har även varit väldigt duktiga på att informera sina kunder om vad 3DS är. Skillnaden mot tex Nordea är markant. Nordea tappade bollen helt och deras kunder vet i många fall inte ens vad 3DS är och självfallet så har de aldrig dosan på sig (som Nordea kräver att man använder).


Edit: Även jag har funderat på att ringa min inlösare och kräva att de stänger av 3DS för våra butiker. Det är ändå ett falskt skydd för oss e-handlare, eftersom garantin inte omfattar businesscards eller utländska kreditkort. Så de fåtal gånger då vi råkar ut för bedrägerier är det ändå vi som får stå risken.
Gustav är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2012-07-05, 19:26 #3
danielnorin danielnorin är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Jan 2010
Inlägg: 81
danielnorin danielnorin är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Jan 2010
Inlägg: 81
Vi märkte också av en mycket bättre konverteringsökning sedan vi lämnade 3D secure
danielnorin är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2012-07-05, 19:36 #4
Wojt Wojt är inte uppkopplad
Bara ett inlägg till!
 
Reg.datum: Sep 2005
Inlägg: 1 524
Wojt Wojt är inte uppkopplad
Bara ett inlägg till!
 
Reg.datum: Sep 2005
Inlägg: 1 524
Hos vilka inlösare kan man stänga av?
Wojt är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2012-07-05, 21:22 #5
Gustavs avatar
Gustav Gustav är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
 
Reg.datum: Jul 2005
Inlägg: 3 171
Gustav Gustav är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
Gustavs avatar
 
Reg.datum: Jul 2005
Inlägg: 3 171
Citat:
Ursprungligen postat av Wojt Visa inlägg
Hos vilka inlösare kan man stänga av?
Hos samtliga. Men det är en förhandlingsfråga. De festa (alla?) kommer vilja bråka om saken.
Gustav är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2012-07-06, 10:30 #6
Nikke Lindqvists avatar
Nikke Lindqvist Nikke Lindqvist är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Dec 2005
Inlägg: 202
Nikke Lindqvist Nikke Lindqvist är inte uppkopplad
Medlem
Nikke Lindqvists avatar
 
Reg.datum: Dec 2005
Inlägg: 202
Nog fan bråkar de, och avhänder sig allt ansvar samtidigt. Men det man ska komma ihåg är att de fortfarande vill komma åt pengarna. Så i slutändan är det vi som väljer lösningar som har makten.
Nikke Lindqvist är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2012-07-06, 14:20 #7
MRDJs avatar
MRDJ MRDJ är inte uppkopplad
Bara ett inlägg till!
 
Reg.datum: Mar 2006
Inlägg: 1 667
MRDJ MRDJ är inte uppkopplad
Bara ett inlägg till!
MRDJs avatar
 
Reg.datum: Mar 2006
Inlägg: 1 667
3D-secure är såklart ett extra steg i kedjan av ett avslut.
Man vet av egen erfarenhet att man skrivit i fel lösenord 3 gånger och måste skapa ett nytt på banken. massor av meck och inte säkert att det är samma butik man går till 5 dagar senare när man fixat allt..

Tror även det är en av anledningarna till att t.ex klarna har fått såpass stor framgång, det är bra mycket enklare.

intressant statistik och hoppas att bankerna tar del av denna statistik.
MRDJ är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2012-07-06, 16:07 #8
Jines avatar
Jine Jine är inte uppkopplad
Har WN som tidsfördriv
 
Reg.datum: Feb 2005
Inlägg: 1 032
Jine Jine är inte uppkopplad
Har WN som tidsfördriv
Jines avatar
 
Reg.datum: Feb 2005
Inlägg: 1 032
Jag betalar hellre med internetbank om 3D-Secure är ett krav, jag orkar aldrig bråka med lösenord och whatnot.
Jine är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2012-07-06, 19:35 #9
tartareandesire tartareandesire är inte uppkopplad
Supermoderator
 
Reg.datum: Jan 2004
Inlägg: 11 585
tartareandesire tartareandesire är inte uppkopplad
Supermoderator
 
Reg.datum: Jan 2004
Inlägg: 11 585
Hör kanske till undantagen då eftersom jag själv hellre väljer en leverantör med 3D-Secure framför en utan. Då vet man att de försöker göra något åt säkerheten och har man väl använt lösenordet några gånger tar det bara nån sekund att skriva in det. För de företag som säljer mer unika kvalitetsprodukter och -tjänster så spelar det väl ingen större roll. Säljer man produkter som finns hos 50 andra butiker så kan man ju emellertid förlora kunder om de inte klarar av att ta sig till avslut. Tror dock man kan påverka detta en del själv också.
__________________
Full-stack developer, free for smaller assignments

Senast redigerad av tartareandesire den 2012-07-06 klockan 19:39
tartareandesire är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2012-07-06, 19:44 #10
jonny jonny är inte uppkopplad
Supermoderator
 
Reg.datum: Sep 2003
Inlägg: 6 941
jonny jonny är inte uppkopplad
Supermoderator
 
Reg.datum: Sep 2003
Inlägg: 6 941
Citat:
Ursprungligen postat av tartareandesire Visa inlägg
Hör kanske till undantagen då eftersom jag själv hellre väljer en leverantör med 3D-Secure framför en utan. Då vet man att de försöker göra något åt säkerheten och har man väl använt lösenordet några gånger tar det bara nån sekund att skriva in det. För de företag som säljer mer unika kvalitetsprodukter och -tjänster så spelar det väl ingen större roll. Säljer man produkter som finns hos 50 andra butiker så kan man ju emellertid förlora kunder om de inte klarar av att ta sig till avslut. Tror dock man kan påverka detta en del själv också.
Men om du har exempelvis Nordea måste du använda en speciell kortläsare när du ska betala med ditt kort. Tilll att börja med har du säkert med dig kortet överallt, men troligen inte kortläsaren. Det är för dåligt genomfört helt enkelt.
jonny är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Svara


Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 2 (0 medlemmar och 2 gäster)
 

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 10:30.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
 
Copyright © 2017