Kom ihåg mig?
Home Menu

Menu


Få in mer trafik

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Oläst 2006-06-28, 18:16 #1
minbebiss avatar
minbebis minbebis är inte uppkopplad
Nykomling
 
Reg.datum: Jun 2006
Inlägg: 35
minbebis minbebis är inte uppkopplad
Nykomling
minbebiss avatar
 
Reg.datum: Jun 2006
Inlägg: 35
Hej

Ser att det diskuteras mycket om adsense här, Jag vill annonsera och skapa trafik till sidan! Hur fungerar de med att just annonsera på en speciell sida! Eller slumpas min länk ut till olika sidor? Jag har ingen erfarenhet av adsense alls! Jag vill ju ha in relevant trafik som stannar kvar och bli medlemmar! Kanske allra bästa för oss är att köpa trafik genom en banner på en liknande sida? Behöver få lite grepp om det där med adsense!

//Stefan
minbebis är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2006-06-28, 18:49 #2
grazzy grazzy är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
 
Reg.datum: Mar 2004
Inlägg: 3 471
grazzy grazzy är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
 
Reg.datum: Mar 2004
Inlägg: 3 471
1) det heter adwords
2) "sök", som du hittar uppe i högra hörnet, är en mycket populär och omtyckt funktion. Personligen föredrar jag "site:webmasternetwork.se <keyword>" på google.com
3) http://adwords.google.com/

Svårare var det inte (eller jo det är det, men kom tillbaka när du gjort av med dina första 100 usd så kan vi prata mera .. ).
grazzy är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2006-06-28, 22:27 #3
Magnusson Magnusson är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Apr 2006
Inlägg: 129
Magnusson Magnusson är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Apr 2006
Inlägg: 129
@grazzy. Inte för att vara elak, men jag tycker tonen på ditt svar var grymt onödigt. Vi är alla här för att lära oss och inga frågor är dumma.

Man kan lugnt påstå att AdWords är en hel vetenskap för sig. AdWords handlar som du säkert vet om textannonser. De kan du välja att visa via AdSense på hemsidor som Google tycker passar din annons och/eller på sökningar som görs via deras sökmotor. Jag kan ge ett exempel hur jag har utformat en textannons för min sajt så tror jag det blir lättare att förstå. Annonsen ser ut på följande sätt

Gratis saker på nätet
X tipsar om gratis saker
tävlingar och erbjudanden på nätet.
www.example.se

Till varje annons kopplar du sedan de sökorden du vill annonsen ska visas för. I mitt fall har jag valt sökordet gratis. Sedan ställer du in hur mkt du är villig att betala per klick. Positionen av din annons kommer att avgörs av hur mkt du är villig att betala, men det beror även på hur relevant din annons är för just den sökningen (det baseras på hur många klick din annons har fått delat med antalet sökningar som har gjorts). Så det är inte alltid säkert att den som betalar mest per klick hamnar högst, det gäller även att den är relevant med! Du sätter sedan upp en daglig klickbudget och Google kommer då att dela upp visningarna av din annons under dagen så att budgeten inte spräcks. Bli med andra ord inte förvånad om din annons inte skulle visas för varje sökning.

Jag hoppas att jag har gjort det lite klarare för dig. Om du känner att du vill lära dig lite mer rekommenderar jag varmt boken Google Advertising Tools ISBN: 0596101082. Du kan köpa den från Adlibris för 172kr så den är väldigt prisvärd.
Magnusson är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2006-06-28, 22:31 #4
Blackexs avatar
Blackex Blackex är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Jun 2006
Inlägg: 238
Blackex Blackex är inte uppkopplad
Medlem
Blackexs avatar
 
Reg.datum: Jun 2006
Inlägg: 238
Om du har en seriös sajt kan du ju alltid börja med att byta länkar med andra relaterade tjänster. Enkelt och gratis!
Blackex är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2006-06-29, 08:47 #5
minbebiss avatar
minbebis minbebis är inte uppkopplad
Nykomling
 
Reg.datum: Jun 2006
Inlägg: 35
minbebis minbebis är inte uppkopplad
Nykomling
minbebiss avatar
 
Reg.datum: Jun 2006
Inlägg: 35
Citat:
Originally posted by Magnusson@Jun 28 2006, 22:27
@grazzy. Inte för att vara elak, men jag tycker tonen på ditt svar var grymt onödigt. Vi är alla här för att lära oss och inga frågor är dumma.

Man kan lugnt påstå att AdWords är en hel vetenskap för sig. AdWords handlar som du säkert vet om textannonser. De kan du välja att visa via AdSense på hemsidor som Google tycker passar din annons och/eller på sökningar som görs via deras sökmotor. Jag kan ge ett exempel hur jag har utformat en textannons för min sajt så tror jag det blir lättare att förstå. Annonsen ser ut på följande sätt

Gratis saker på nätet
X tipsar om gratis saker
tävlingar och erbjudanden på nätet.
www.example.se

Till varje annons kopplar du sedan de sökorden du vill annonsen ska visas för. I mitt fall har jag valt sökordet gratis. Sedan ställer du in hur mkt du är villig att betala per klick. Positionen av din annons kommer att avgörs av hur mkt du är villig att betala, men det beror även på hur relevant din annons är för just den sökningen (det baseras på hur många klick din annons har fått delat med antalet sökningar som har gjorts). Så det är inte alltid säkert att den som betalar mest per klick hamnar högst, det gäller även att den är relevant med! Du sätter sedan upp en daglig klickbudget och Google kommer då att dela upp visningarna av din annons under dagen så att budgeten inte spräcks. Bli med andra ord inte förvånad om din annons inte skulle visas för varje sökning.

Jag hoppas att jag har gjort det lite klarare för dig. Om du känner att du vill lära dig lite mer rekommenderar jag varmt boken Google Advertising Tools ISBN: 0596101082. Du kan köpa den från Adlibris för 172kr så den är väldigt prisvärd.
Hej! Tackar för svaret!

Det vart absolut klarare, Har testat lite smått nu och får se hur det går.

//Stefan
minbebis är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Svara


Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster)
 

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 21:32.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
 
Copyright © 2017