Kom ihåg mig?
Home Menu

Menu


Tjänst för nyhetsbrev - vad rekommenderas?

 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Oläst 2007-03-15, 17:22 #11
Kipers avatar
Kiper Kiper är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Feb 2007
Inlägg: 193
Kiper Kiper är inte uppkopplad
Medlem
Kipers avatar
 
Reg.datum: Feb 2007
Inlägg: 193
Ville bara kolla om det är någon som använt sig av de nyhetsbrevstillägg som finns till Joomla. Där finns bland annat lite enklare "Letterman Newsletter Component" som är GNU GPL och Acajoom Plus som kostar 40 Euro eller storebrorsan Acajoom Pro som kostar 80 Euro. Acajoom verkar mycket kompetent och som jag förstår det mycket billigare än nyhetsbrevtjänsterna. Eller erbjuder de något jag har missat?
Kiper är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2007-03-15, 21:47 #12
wiggin wiggin är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Jul 2005
Inlägg: 298
wiggin wiggin är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Jul 2005
Inlägg: 298
Måste bara återigen tillägga att vi är nöjda med den tjänst vi får från Apsis och har inte betalat mer än vad vi kom fram till med säljaren.

Utan det var istället under demonstrationen (som förövrigt var mycket informativ) som många funktioner visades upp. Men då bara vissa tydligt framhävdes som tilläggsfunktioner med extra kostnad. Och senare när vi efterfrågade mer information angående specifika funktioner fick veta att dessa skulle kosta extra.

Detta var alltså funktioner utöver de som frågades om i första inlägg och vi har valt andra lösningar på detta istället. Men tack för erbjudandet Anders.
wiggin är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2007-03-27, 22:22 #13
N!cklas N!cklas är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
 
Reg.datum: Mar 2004
Inlägg: 865
N!cklas N!cklas är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
 
Reg.datum: Mar 2004
Inlägg: 865
Citat:
Originally posted by Kiper@Mar 15 2007, 17:22
Ville bara kolla om det är någon som använt sig av de nyhetsbrevstillägg som finns till Joomla. Där finns bland annat lite enklare Letterman Newsletter Component som är GNU GPL och Acajoom Plus som kostar 40 Euro eller storebrorsan Acajoom Pro som kostar 80 Euro. Acajoom verkar mycket kompetent och som jag förstår det mycket billigare än nyhetsbrevtjänsterna. Eller erbjuder de något jag har missat?
Du kan inte få statistik på samma sätt, dvs öppnade, klick osv.

Testar just nu intellicontact.com som hade det jag behöver och lite till. Tyvärr blir en liten del av det som skickas på engelska, men det får duga just nu. Får se om det blir slutgiltigt val eller om det ändå blir en svensk tjänst...
N!cklas är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2007-04-04, 14:38 #14
hoxons avatar
hoxon hoxon är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Apr 2004
Inlägg: 241
hoxon hoxon är inte uppkopplad
Medlem
hoxons avatar
 
Reg.datum: Apr 2004
Inlägg: 241
Hade också möte med Apsis för utskick till 1 miljon användare men det kändes som om att de tog i lite väl mycket på kostnadssidan.

Jag skulle vilja ha en servermjukvara liknande Apsis men köra via egna servrar. Även om de är certifierade så kanske det är värt att lägga pengarna på det om man inte vill batala snordyra priser.

Måste ju finnas bra system på engelska marknaden tycker jag. Kollade på några alternativ ovan men skulle gärna vilja ha följande funktioner väl fungerande;

1. Enkelt att importera och uppdatera adresser
2. Möjlighet att skapa mallar och moduler
3. Möjlighet att filtrera i modulerna mha variabler
4. Uppföljning som trackar alla länkar i nyhetsbrevet.

Känner ni till någon online/mjukvara som har detta till högre volymer så är jag intresserad. Prisintervallet bör ligga mellan 30-60 tkr per år alt engångskostnad för mjukvara.

Dela med er av erfarenheten... vi skall precis börja jobba hårdare med nyhetsbreven.
hoxon är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2007-04-04, 14:53 #15
melin melin är inte uppkopplad
Har WN som tidsfördriv
 
Reg.datum: Jul 2003
Inlägg: 1 396
melin melin är inte uppkopplad
Har WN som tidsfördriv
 
Reg.datum: Jul 2003
Inlägg: 1 396
jag håller på och utvecklar en mailtjänst som bl.a ska innehålla en funktion för massutskick.. vad för funktioner är önskvärt förutom dom som hoxon listade?
melin är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2007-04-04, 16:55 #16
Johan H Johan H är inte uppkopplad
Bara ett inlägg till!
 
Reg.datum: Jan 2004
Inlägg: 1 991
Johan H Johan H är inte uppkopplad
Bara ett inlägg till!
 
Reg.datum: Jan 2004
Inlägg: 1 991
www.hotscripts.com

Finns hur mycket nyhetsbrevmjukvaror som helst.
Bara kolla in alla demos å välja.....
Johan H är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2007-04-04, 18:14 #17
Dykarn Dykarn är inte uppkopplad
Flitig postare
 
Reg.datum: Feb 2005
Inlägg: 488
Dykarn Dykarn är inte uppkopplad
Flitig postare
 
Reg.datum: Feb 2005
Inlägg: 488
Ar du ute efter mjukvara eller leverantorer
om du ar ute efter leverantorer sa kan du pm mig da jag inte vill "spama" dig LOL
jag / vi jobbar med kunder i alla storlekar
Dykarn är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2007-04-05, 01:26 #18
Filips avatar
Filip Filip är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
 
Reg.datum: Jan 2003
Inlägg: 935
Filip Filip är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
Filips avatar
 
Reg.datum: Jan 2003
Inlägg: 935
Vi använder oss av Groupmail.
Innehåller alla funktioner som är nämnda, bortsett från statistik om hur många som har klickat. Men jag känner att det är en enkel sak att lösa med ett enkelt script på servern, så det är inga problem.


Man köper programvaran och betalar en engångssumma, beroende på vilka funktioner man är intresserad av.
Filip är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2008-05-27, 11:29 #19
tahoma tahoma är inte uppkopplad
Nykomling
 
Reg.datum: Sep 2006
Inlägg: 8
tahoma tahoma är inte uppkopplad
Nykomling
 
Reg.datum: Sep 2006
Inlägg: 8
Citat:
Originally posted by Kristofer@Mar 14 2007, 12:33
Är också intresserad för en sådan tjänst som gärna går att koppla mot egen databas eller som är väldigt lätt att varje vecka stämma av på något sätt mot den egna databasen.
Jag har också en egen databas med mina kunder som jag skulle vilja kunna utnyttja lätt. I mitt fall hade en tjänst med bra API-stöd varit att föredra. Är det någon som känner till någon sådan? Dock så vill jag redigera mailet hos leverantören.

Dessutom så har jag vissa mail som jag skulle vilja skicka ut på olika "triggrar"; t.ex. ett födelsedagsmail med ett erbjudande till mina bästa kunder. Vilka mina bästa kunder är kan jag ju lätt plocka ut själv, men finns det någon leverantör som jag kan automatisera utskicket med?

Och ytterligare krav på leverantören är att den ska kunna fläta in personlig data i mailet, och då inte bara namn utan allt möjligt dumt jag kan tänkas hitta på. Om min kund har uppgett vilken ögonfärg han har så ska det kunna stå med i mailet.

Helst ska det vara en svensk leverantör också.

Någon som vet något som passar?
tahoma är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2008-05-27, 12:15 #20
Dykarn Dykarn är inte uppkopplad
Flitig postare
 
Reg.datum: Feb 2005
Inlägg: 488
Dykarn Dykarn är inte uppkopplad
Flitig postare
 
Reg.datum: Feb 2005
Inlägg: 488
Okej,

Om jag skulle valja en ESP sa skulle jag forst och framst bestamma om en svensk leverantor eller utlansk ar bast, det kommer helt oh hallet bero pa vad du vill ha
Billigt – Anvand nagon fran Asien eller liknande, dom har tillrakliga kunskaper for att kunna leverera ditt email samt ge dig 1niva rapportering

Komunicera med dig – Anvand nagon i Sverige eftersom dom har svenska som modersmal och vet bast hur svenska foretag och privatpersoner jobbar, du kan ocksa fa relativ bra leverans samt en helt okej rapportering

Avancerade functioner – Om du vill ha mer avancerade functioner sa skulle jag valja en leverantor fran Engalnd eller USA, da dessa markander ar mer mogna och du dar ocksa far mer strategiskt stod, a andra sidan sa kostar det mer

Men om jag forstod dig ratt sa skulle jag nog anvande en leverantor fran asien

(ps jag jobbar for en Engelsk ESP men har forsokt att vara rattvis med detta eftersom vi inte jobbar activt mott den svenska marknaden ((pps forlat for alla stavfel etc))
Dykarn är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Svara


Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster)
 

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 01:25.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
 
Copyright © 2017