Kom ihåg mig?
Home Menu

Menu


Betalt men har inte fått alla delar

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Oläst 2009-04-29, 14:44 #1
PHREDATOR PHREDATOR är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Jul 2007
Inlägg: 156
PHREDATOR PHREDATOR är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Jul 2007
Inlägg: 156
Hej,

I mitten på februari så köpte mitt företag en "maskinpark" för en större summa, det som ingick var leverans, installation och utbildning. Vi bestämde datum och säljaren (ett företag) kom och installerade och utbildade, alt gick fint. Mot slutet så kom personen på att det visst fattades lite delar som skulle ingå i försäljningen, eftersom det inte var några delar som behövdes för att köra igång så kom vi överrens om att dessa skulle postas så fort som möjligt till oss.

Vi skrev papper på att det hade levererats, installerats, att pengar bytt ägare osv. samt att de saknade delarna skulle skickas omgående.

Vi väntade ett par tre veckor innan vi hörde av oss till personen som levererat, fick då inte tag på honom men han ringde upp några dagar senare efter att jag smsat honom. Han bad då om ursäkt och skulle genast fixa detta, han var själv på resande fot så nån annan på företaget skulle skicka delarna.

Detta har sedan fortsatt om och om igen. Nu har jag verkligen tröttnat ur och personen svarar inte på sms eller telefonsamtal. Har varit i kontakt med andra gemensamma leverantörer och dom har då pratat med honom för "bara några minuter sedan" så tillgänglig är han allt.

Det är så sjukt energikrävande, jag blir bara förbannad, varför kan man inte svara och vara ärlig, har man glömt så har man, eller vad det nu må vara som gjort att vi inte fått våra delar.
Senaste kontakten var innan påsk, då skulle han ringa mig på långfredagen och om han inte gjorde det så skulle jag ringa på måndagen för då hade han troligtvis glömt av igen.

Sedan dess har det varit radioskugga.

Så min fråga är, hur går jag vidare i detta ärende?

Tacksam för hjälp.
PHREDATOR är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2009-04-29, 14:49 #2
ztreams avatar
ztream ztream är inte uppkopplad
Supermoderator
 
Reg.datum: Jan 2005
Inlägg: 2 448
ztream ztream är inte uppkopplad
Supermoderator
ztreams avatar
 
Reg.datum: Jan 2005
Inlägg: 2 448
Jag hade skickat ett juridiskt utformat brev som innebär att du kommer stämma dem i tingsrätten om inte leverans sker inom XX dagar.
ztream är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2009-04-29, 14:52 #3
PHREDATOR PHREDATOR är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Jul 2007
Inlägg: 156
PHREDATOR PHREDATOR är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Jul 2007
Inlägg: 156
Skriver Contentor såna brev ?

Men ja, det är väl säkert det bästa. Synd att man ska behöva göra det bara.
PHREDATOR är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2009-04-29, 15:12 #4
ztreams avatar
ztream ztream är inte uppkopplad
Supermoderator
 
Reg.datum: Jan 2005
Inlägg: 2 448
ztream ztream är inte uppkopplad
Supermoderator
ztreams avatar
 
Reg.datum: Jan 2005
Inlägg: 2 448
Folk brukar inte fatta att måttet är rågat förrän man formulerar det skriftligt och hårt.

Contentor skriver inte sådana brev
ztream är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Svara


Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster)
 

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 12:27.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
 
Copyright © 2017