Kom ihåg mig?
Home Menu

Menu


[Köpes] Spelserver uthyrningssida

 
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Oläst 2011-01-01, 03:59 #1
Rirre Rirre är inte uppkopplad
Nykomling
 
Reg.datum: Dec 2010
Inlägg: 19
Rirre Rirre är inte uppkopplad
Nykomling
 
Reg.datum: Dec 2010
Inlägg: 19
Tool Bokningsbara spelservrar (API script)

Är ute efter någon som kan göra ett API script för Windows som är integrerat till en webbdesign jag har, som ska användas som uthyrning av spelservrar. Samt ett pengar system som heter Credits som används för att medlemmen kan boka/hyra spelserver/servrar.
För att denna medlem ska kunna fylla på sin profil med Credits så måste man fylla på via SMS-betalning (MO-SMS) eller PayPal överföring (du ska alltså ha kunskap om PayPal och MO-SMS).
Precis lik som www.gratisserver.nu, men inte allt för lik i mina tankar jag har.
Har kontaktat ägaren av denna sida 2 gånger redan, men får inget svar sedan jag mailade för 8 månader sen så jag vänder mig hit istället.
Har inga CMS förslag, men har du något du är van vid att koda? Så varsågod!
Kravet är att det ska vara helt fri från säkerhetshål.

Gratis bokning gäller 30 minuter för tillfället, längre tid blir aktivt senare så dokument om hur jag gör det uppskattas.
Prefix i hostname (Hemsida.se | ...) är ett krav för All gratis bokning.
Samma medlem kan boka max gratis server 2 gånger per dag.
Kunden ska även ha möjlighet att förlänga & uppgradera sin spelserver med fler/mindre slots om denne medlem har tillräckligt med Credits. Detta gäller både om spelservern är bokad gratis eller om den är hyrd av medlemmen. Om den är gratis bokad så måste kunden förlänga tiden på sin spelserver för att kunna fylla på med fler/mindre slots.
Varje besökare som registrerar sig ska ha ett fält för skriva in sitt egna Steam ID som är obligatoriskt att bli i fylld. För varje person som bokar en spelserver så ska den plocka ut denne registrerade medlemmens Steam ID från fältet från SQL och lägga till denna Steam ID i (AMXX) amxmodx/configs/users.ini för HL1 (GoldSrc) eller (SourceMod) sourcemod/configs/admins_simple.ini för HL2 (Source) filen (beroende på spel) på spelservern så användaren blir inlagd som admin automatiskt.

Det ska finnas alternativ som man kan lägga till som modifikationer (aka. Plugins) och kunna välja vilka kartor (mapcycle) man vill ha som är förinstallerade och inställningar till sin spelserver.
Tar Counter-Strike 1.6 och Counter-Strike: Source som ett exempel.
• Funktioner:
o Start, stopp, restart, manuell uppdatering (genom HldsUpdateTool), kunna ge spelare behörig/rättigheter (som admin t.ex).
Endast funktioner för hyrda spelservrar:
o Konsol/rcon tool i kontrollpanelen (för kunna skicka cmds till spelservern)
o Behörighet att kunna ändra motd.txt, server.cfg, amxx.cfg

• Nån sorts monitor som skickar signaler till spelservern om den är vid liv eller inte (precis som ServerDoc/hlsm fungerar), om den inte svarar så får datorn ta döda processen och startar om den igen.
Skulle även va bra om den kollar upp om en kund som hyr en gratis kollar/kontrollerar om spelservern byter hostname av en spelare via rcon då alla gratis spelservrar ska ha ett prefix i sitt namn.
Om det är möjligt när nån har byt ut hostname via rcon i spelet så läggs "Hemsida.se |" före och sen texten spelaren la till.
Om detta inte är möjligt kan man väl låsa.

• AMX Mod X/SourceMod och Metamod är förinstallerat, man ska kunna välja vilka (AMXX/Source) plugins man vill ha inlagd till sin spelserver i en uppradad lista.
- Kunden ska även kunna ändra sin plugin lista på sin spelserver om denna kund vill byta.
Hade vart fin fint om man har en hel fräsch installation i en mapp som kopieras över varje gång en kund har beställt en spelserver och denna mapp ska så klart uppdateras varje dag genom hldsupdatetool.exe med senaste uppdateringen.

Vill inte det ska bli överbelastning på någon kärna om det skulle till exempel vara 2x spelservrar med ~20 slots på en kärna.
Skulle vilja på nåt sätt göra en begränsning på 30 slots max per kärna och om en process uppnår en viss användningsnivå så växlar den till en annan kärna som den tycker passar bättre (mindre användning) på vore perfekt.
Har rackservrar med en och dubbla Quad-Core processorer så detta är krav på att den kan balansera så kunderna inte upplever någon choke/(spik)lagg t.ex.

Letar inte efter allt för påkostad (en privatperson som har tid över). Men räknar med ett par tusen lappar på det.
Vill göra allt så simpelt som möjligt. Inte intresserad av någon som tar betalt i timmen (även fast det är sådant projekt).
Jag vill gärna höra ditt pris för göra detta projekt och jag kan ge dig bevis på att pengarna finns om vi kommit överrens om ett pris.
Kan betala hälften när dom viktigaste funktioner fungerar och kan skickas för se hur allt fungerar.
För att se hur jag exakt menar från kundernas sida, besök www.gratisserver.nu, registrera dig och utforska. Allt jag försökt förklara och mina behov finns på denna sida.
Har du något eller några bättre förslag vissa delar kan göras på? Berätta gärna!
Och ställ gärna dina frågor omkring detta!

Senast redigerad av Rirre den 2011-09-12 klockan 22:33
Rirre är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2011-08-06, 19:59 #2
Rirre Rirre är inte uppkopplad
Nykomling
 
Reg.datum: Dec 2010
Inlägg: 19
Rirre Rirre är inte uppkopplad
Nykomling
 
Reg.datum: Dec 2010
Inlägg: 19
Har fortfarande inte hittat sådant här skript ännu.
Har du det eller som krävs för göra detta projekt? Skicka gärna ett PM!
EDIT: Ha gärna ett demo på det och ett bud!

Senast redigerad av Rirre den 2011-08-06 klockan 20:01
Rirre är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2011-08-06, 21:22 #3
phizzle phizzle är inte uppkopplad
Nykomling
 
Reg.datum: Aug 2010
Inlägg: 37
phizzle phizzle är inte uppkopplad
Nykomling
 
Reg.datum: Aug 2010
Inlägg: 37
Skickat dig ett pm!
phizzle är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2011-08-14, 21:56 #4
Rirre Rirre är inte uppkopplad
Nykomling
 
Reg.datum: Dec 2010
Inlägg: 19
Rirre Rirre är inte uppkopplad
Nykomling
 
Reg.datum: Dec 2010
Inlägg: 19
@phizzle
Hade vart bra om du svarade då också.
Rirre är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2011-08-14, 23:35 #5
abergmans avatar
abergman abergman är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
 
Reg.datum: Feb 2010
Inlägg: 762
abergman abergman är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
abergmans avatar
 
Reg.datum: Feb 2010
Inlägg: 762
Jag tror att Plesk kanske har en lösning för det där.. men osäker.
abergman är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2011-08-15, 10:55 #6
BarateaUs avatar
BarateaU BarateaU är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
 
Reg.datum: Nov 2007
Inlägg: 2 648
BarateaU BarateaU är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
BarateaUs avatar
 
Reg.datum: Nov 2007
Inlägg: 2 648
Citat:
Ursprungligen postat av abergman Visa inlägg
Jag tror att Plesk kanske har en lösning för det där.. men osäker.
http://download1.parallels.com/Plesk...dule-guide.pdf

Counter-Strike Game Server Module for Parallels Plesk Panel 10 for Linux/Unix
BarateaU är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2011-08-15, 13:52 #7
Rirre Rirre är inte uppkopplad
Nykomling
 
Reg.datum: Dec 2010
Inlägg: 19
Rirre Rirre är inte uppkopplad
Nykomling
 
Reg.datum: Dec 2010
Inlägg: 19
Glömde nämna att det ska vara Windows platform. Inte Linux.
Rirre är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2011-08-15, 14:08 #8
Oscarip Oscarip är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Apr 2008
Inlägg: 69
Oscarip Oscarip är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Apr 2008
Inlägg: 69
Citat:
Ursprungligen postat av Rirre Visa inlägg
Glömde nämna att det ska vara Windows platform. Inte Linux.
Varför skall det vara Windows-plattform? Spelservrar lämpar sig ej att köras under Windows, iallafall inte HLDS / SRCDS. Då är det bästa en custom-kernel anpassad för HLDS.
Oscarip är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2011-08-15, 15:05 #9
Rirre Rirre är inte uppkopplad
Nykomling
 
Reg.datum: Dec 2010
Inlägg: 19
Rirre Rirre är inte uppkopplad
Nykomling
 
Reg.datum: Dec 2010
Inlägg: 19
Citat:
Ursprungligen postat av Oscarip Visa inlägg
Varför skall det vara Windows-plattform? Spelservrar lämpar sig ej att köras under Windows, iallafall inte HLDS / SRCDS. Då är det bästa en custom-kernel anpassad för HLDS.
1. GoldSrc/HLDS binärer är optimerad för Windows.
Linux ger mer stabilare miljö (mindre CPU & RAM användning) och alla spelare får ~5 lägre ping.
Men problemet med Linux är att man får "Segmentation Fault" när man kör modifikationer/plugins på spelservern som leder till att den stängs av Väldigt ofta.
2. Vissa metamod moduler är endast baserad/stöds/gjord för Windows.
Det är anledningarna till varför Windows är ett krav.

Senast redigerad av Rirre den 2011-08-18 klockan 15:33
Rirre är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2011-09-04, 01:25 #10
Rirre Rirre är inte uppkopplad
Nykomling
 
Reg.datum: Dec 2010
Inlägg: 19
Rirre Rirre är inte uppkopplad
Nykomling
 
Reg.datum: Dec 2010
Inlägg: 19
Sökes ännu fortfarande då alla som börjat på detta projekt slutar höra av sig när man inte haft kontakt på en hel vecka.
Rirre är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Svara


Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster)
 

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 06:49.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
 
Copyright © 2017