Kom ihåg mig?
Home Menu

Menu


Adsense klick/visningar

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Oläst 2007-09-02, 07:56 #1
Althalos Althalos är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Jan 2006
Inlägg: 282
Althalos Althalos är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Jan 2006
Inlägg: 282
Jag har äntligen fått 1000 visningar på min sida, samtidigt som jag har haft xxx 000 visningar. Det gör ju då så att jag har 1 klick varje xxx:e visning. Varje besökare kollar på 10 sidor i genomsnitt, så var nittonde besökare ge ett klick. Är detta bra eller dålig statistik för adsense, någon som vet vad andra sidor har?

Dessutom så varierar min inkomst per klick mellan alltifrån x.x och x $, jag vill naturligtvis hålla denna siffra så hög som möjligt och undrar om det är något jag kan göra...

Ni som är intresserad av hur sidan ser ut kan kolla här: http://gmtutorials.com
Althalos är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2007-09-02, 13:46 #2
grazzy grazzy är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
 
Reg.datum: Mar 2004
Inlägg: 3 471
grazzy grazzy är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
 
Reg.datum: Mar 2004
Inlägg: 3 471
Enligt avtalet med adsense så har du inte rätt att berätta om de där siffrorna. Misstänker att särskilt klickpriset är känsligt
grazzy är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2007-09-02, 13:53 #3
Viktors avatar
Viktor Viktor är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
 
Reg.datum: Mar 2003
Inlägg: 663
Viktor Viktor är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
Viktors avatar
 
Reg.datum: Mar 2003
Inlägg: 663
Citat:
Originally posted by grazzy@Sep 2 2007, 13:46
Enligt avtalet med adsense så har du inte rätt att berätta om de där siffrorna. Misstänker att särskilt klickpriset är känsligt
Jasså, är det så? Men man får berätta sin CTR antar jag?
Viktor är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2007-09-02, 14:12 #4
hubberts avatar
hubbert hubbert är inte uppkopplad
Bara ett inlägg till!
 
Reg.datum: Dec 2004
Inlägg: 1 885
hubbert hubbert är inte uppkopplad
Bara ett inlägg till!
hubberts avatar
 
Reg.datum: Dec 2004
Inlägg: 1 885
Hur skulle det vara om du läste igenom den avtalstext du redan har godkänt för Adsense så behöver du inte fråga mer.
hubbert är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2007-09-02, 14:20 #5
grazzy grazzy är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
 
Reg.datum: Mar 2004
Inlägg: 3 471
grazzy grazzy är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
 
Reg.datum: Mar 2004
Inlägg: 3 471
Jag hade för mig att jag sett en tydligare förklaring på just detta förrut men hittar det inte nu. Under punkt sju i avtalet som hubbert länkar till så finns ju en rubrik som heter confidentiality och som beskriver att du inte får förmedla någon information du får av google förrutom den totala summan av det du tjänar.

Problemet är att googles avtal täcker så mycket att det är svårt att veta vad man får och inte får göra. Mig veterligen är det inte många som har blivit bannad för att de just har pratat om siffrorna publikt (ännu).


För att svara på dina frågor;

Din CTR är rätt låg, men det kan bero på många saker. Du kan ju även se det som att dina besökare gillar din sida och inte vill lämna den för några pesky ads? Det är inte alls säkert att du kommer att tjäna mer genom att skicka mer besökare till Adsense heller.. vilket tar oss till nästa fråga.

Du tjänar nu rätt bra per klick, mitt snitt ligger väl kring ditt nedre interval även om vissa sidor tidvis presterar upp mot ditt andra. Det beror i mitt tycke rätt mycket på googles algoritm som kallas för smart pricing. Smart pricing förändrar hur mycket du som publicist får baserat på hur bra kvalitet det är på trafiken du skickar.

I adwords kan man som annonsör logga när ett köp görs på sin egen sida och på det sättet få en konverteringsratio där man ser hur varje annonskampanj presterar. Den här datan använder google (troligen) för att även avgöra hur mycket du som webmaster skall ha. Om du börjar skicka mera trafik till google är risken att det är mindre intresserade besökare som inte köper lika mycket; då riskerar du i förlängningen att förlora pengar istället för att tjäna på det.
grazzy är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Svara


Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster)
 

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 01:15.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
 
Copyright © 2017