Kom ihåg mig?
Home Menu

Menu


Registrera domäner på sig själv

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Oläst 2006-11-23, 17:52 #1
Alexs avatar
Alex Alex är inte uppkopplad
Administratör
 
Reg.datum: Sep 2004
Inlägg: 1 621
Alex Alex är inte uppkopplad
Administratör
Alexs avatar
 
Reg.datum: Sep 2004
Inlägg: 1 621
Jag har tidigare registrerat domäner på mitt namn, men på min brors personnummer (Lång historia).
har påpekat detta för loopia, men det är inte så viktigt enligt dem.

Problemet jag har är att när man whoisar så visas mer info än vad som bör, och jag vill dessutom kunna stå som ägare - helt alltså - på mina egna domäner. Visst, jag kan byta konto - eller inte, för att jag är <18.

Detta innebär att jag inte får ingå avtal och Loopias system accepterar mig inte som kund, trots att jag tidigare har reggat typ 60 domäner via deras system.

Ingen dispens kan man få när man ber om det, och inte går det med hjälp av målsmans tillstånd. Väldigt irriterande.

Någon som vet vart man kan registrera billiga domäner (.nu) < 180 kronor året, om man är under 18?

// Alexander.
__________________
@Zn4rK - Börja blogga - Paintball i Göteborg
Det jag skriver är mina personliga åsikter och återspeglar inte vad WN eller andra företag jag representerar tycker.
Alex är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2006-11-23, 18:14 #2
Seattlegrunges avatar
Seattlegrunge Seattlegrunge är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
 
Reg.datum: Nov 2003
Inlägg: 979
Seattlegrunge Seattlegrunge är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
Seattlegrunges avatar
 
Reg.datum: Nov 2003
Inlägg: 979
Du säger inte om det är .se eller .com, .net, .org osv... finns t ex många amerikanska sajter där du inte anger varken ålder eller nån sorts personnummer... det bör ju funka för dig. Om det är enligt stadgarna eller inte, det vet i katten...
Seattlegrunge är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2006-11-23, 18:17 #3
Alexs avatar
Alex Alex är inte uppkopplad
Administratör
 
Reg.datum: Sep 2004
Inlägg: 1 621
Alex Alex är inte uppkopplad
Administratör
Alexs avatar
 
Reg.datum: Sep 2004
Inlägg: 1 621
Citat:
Originally posted by Seattlegrunge@Nov 23 2006, 19:14
Du säger inte om det är .se eller .com, .net, .org osv... finns t ex många amerikanska sajter där du inte anger varken ålder eller nån sorts personnummer... det bör ju funka för dig. Om det är enligt stadgarna eller inte, det vet i katten...

.Nu är det som gäller, tänkte inte på det, my bad...

Godaddy ligger på ~200:- år, och det är ett alternativ, dock mycket surt, jämfört med loopia.
__________________
@Zn4rK - Börja blogga - Paintball i Göteborg
Det jag skriver är mina personliga åsikter och återspeglar inte vad WN eller andra företag jag representerar tycker.
Alex är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2006-11-23, 18:20 #4
autosvars avatar
autosvar autosvar är inte uppkopplad
Har WN som tidsfördriv
 
Reg.datum: Mar 2006
Inlägg: 1 210
autosvar autosvar är inte uppkopplad
Har WN som tidsfördriv
autosvars avatar
 
Reg.datum: Mar 2006
Inlägg: 1 210
Citat:
Originally posted by Zn4rK@Nov 23 2006, 18:52
Någon som vet vart man kan registrera billiga domäner 180 kronor året, om man är under 18?
Kan du inte med hjälp av målsman starta ett handelsbolag med din bror och registrera alla domäner på handelsbolaget och dess organisationsnummer? Den dagen du fyller 18 omvandlar du bolaget till enskild firma.
autosvar är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2006-11-23, 18:29 #5
Alexs avatar
Alex Alex är inte uppkopplad
Administratör
 
Reg.datum: Sep 2004
Inlägg: 1 621
Alex Alex är inte uppkopplad
Administratör
Alexs avatar
 
Reg.datum: Sep 2004
Inlägg: 1 621
Citat:
Ursprungligen postat av autosvar
Citat:
Ursprungligen postat av Zn4rK
Någon som vet vart man kan registrera billiga domäner 180 kronor året, om man är under 18?
Kan du inte med hjälp av målsman starta ett handelsbolag med din bror och registrera alla domäner på handelsbolaget och dess organisationsnummer? Den dagen du fyller 18 omvandlar du bolaget till enskild firma.

Det känns ju så ovärt att behöva betala ~1000:- och vänta otroligt länge för att registrera ett HB. Dessutom vill jag inte blanda in min målsman i min affärer, dvs, jag vill inte ha ett företag med henne. Eller min bror för den delen.

De övriga .se-domänerna jag har är billiga att byta ägare på. Bara vänta tills man får årsfakturan och sedan byta ägare.

.nu kostar ju väldigt mycket mer.

I Göteborg är det svårt att starta en enskild firma när man är över 16 men under 18 (Jag är 17 nu).
De hänvisar till att jag kan bli skuldsatt osv, har dock inga utgifter, bara inkomster.
__________________
@Zn4rK - Börja blogga - Paintball i Göteborg
Det jag skriver är mina personliga åsikter och återspeglar inte vad WN eller andra företag jag representerar tycker.
Alex är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2006-11-23, 18:35 #6
autosvars avatar
autosvar autosvar är inte uppkopplad
Har WN som tidsfördriv
 
Reg.datum: Mar 2006
Inlägg: 1 210
autosvar autosvar är inte uppkopplad
Har WN som tidsfördriv
autosvars avatar
 
Reg.datum: Mar 2006
Inlägg: 1 210
Citat:
Originally posted by Zn4rK@Nov 23 2006, 19:29
Det känns ju så ovärt att behöva betala ~1000:- och vänta otroligt länge för att registrera ett HB.
Det behöver ju inte vara en nackdel att ha firma. Dessutom - om du planerar att starta en egen verksamhet så är det bara bra om den har några skuldfria år på nacken den dagen du planerar att köra igång på allvar.
autosvar är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Svara


Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster)
 

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 01:18.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
 
Copyright © 2017