Kom ihåg mig?
Home Menu

Menu


Hemsida för hotell

 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Oläst 2007-11-10, 14:07 #11
alejandr0 alejandr0 är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Apr 2007
Inlägg: 108
alejandr0 alejandr0 är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Apr 2007
Inlägg: 108
Citat:
Originally posted by stakes@Nov 10 2007, 14:48
Beror väl på om du tycker att det väger upp mot t.ex:
http://www.websiteoptimization.com/speed/tweak/splash/

Det där gav mig verkligen något att tänka på. Ska prova skippa splashen nu och se hur det känns
alejandr0 är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2007-11-10, 18:15 #12
allstars allstars är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
 
Reg.datum: Apr 2006
Inlägg: 2 126
allstars allstars är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
 
Reg.datum: Apr 2006
Inlägg: 2 126
snyggt alejandr0.
Jag har inget speciellt att tycka till om designen mer än det känns olika nyanser av blått används på rubriker, meny och länkar vilket inte känns helt hundra.

"Övrigt" tycker jag inte skall heta så, utan något mer relevant. Det verkar finnas mer plats på menyn iaf.
Texten under "Björkboda gård" bör ses över; "Strandhotellet och Björkboda herrgård ägs av samma person ..." - det känns felformulerat, som om det är hemligt vem ägaren är.

Annars fint!!
allstars är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2007-11-13, 00:02 #13
Yepp Yepp är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Mar 2003
Inlägg: 298
Yepp Yepp är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Mar 2003
Inlägg: 298
Tycker teckensnittet för menyn är lite dumt valt - aningen otydligt, så antingen förstora eller byt teckensnitt. Teckensnitt med serifer (kallas väl de som har fötter om jag inte minns fel, rätta mig annars någon) lämpar sig enligt mig sådär för webben, men funkar för rubriker om det är hyfsat stora (som t.ex. rubrikerna "Välkommen" osv, där går det bra).
Men i menyn blir det lite "kluddigt".

Logotypen längst upp känns lite suddig, men den kanske inte bör göras större för det... lite lurigt där - dock nog rätt valt att den är lite gråtonad... ingen riktigt bra lösning där, mer än att den känns lite svårtydd.

När man kollar på bilderna i galleriet står det "image x of x" motsv, skulle sett snyggare ut om det var på svenska.

I övrigt en lugn och stillsam sida, lagom stilren och med väl valda bilder till de olika kategorierna. Me like!
Yepp är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2007-11-13, 14:44 #14
alejandr0 alejandr0 är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Apr 2007
Inlägg: 108
alejandr0 alejandr0 är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Apr 2007
Inlägg: 108
Citat:
Originally posted by Yepp@Nov 13 2007, 01:02
Tycker teckensnittet för menyn är lite dumt valt - aningen otydligt, så antingen förstora eller byt teckensnitt. Teckensnitt med serifer (kallas väl de som har fötter om jag inte minns fel, rätta mig annars någon) lämpar sig enligt mig sådär för webben, men funkar för rubriker om det är hyfsat stora (som t.ex. rubrikerna Välkommen osv, där går det bra).
Men i menyn blir det lite kluddigt.
Logotypen längst upp känns lite suddig, men den kanske inte bör göras större för det... lite lurigt där - dock nog rätt valt att den är lite gråtonad... ingen riktigt bra lösning där, mer än att den känns lite svårtydd.
När man kollar på bilderna i galleriet står det image x of x motsv, skulle sett snyggare ut om det var på svenska.
I övrigt en lugn och stillsam sida, lagom stilren och med väl valda bilder till de olika kategorierna. Me like
Tack för bra kritik Menyn ser bra ut i mina ögon, lite tjocka "fötter" men en Sans Serif skulle göra att det inte passade ihop, tror jag. Jag ska prova att flytta "språktexten" från javascriptfilen till gallerisidan eftersom det ju finns 3 olika språk på hemsidan så småningom.
alejandr0 är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Svara


Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster)
 

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 15:11.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
 
Copyright © 2017