Kom ihåg mig?
Home Menu

Menu


Angående stämning!

 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Oläst 2007-11-15, 18:41 #41
Davves avatar
Davve Davve är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
 
Reg.datum: Feb 2004
Inlägg: 3 267
Davve Davve är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
Davves avatar
 
Reg.datum: Feb 2004
Inlägg: 3 267
Citat:
Ursprungligen postat av klein
Citat:
Ursprungligen postat av htiawe
Klein: Det finns alltid saker man måste ta hänsyn till. Att jämföra spammande på en sån här låg nivå med våldtäkt är helt fel, då kan vi lika gärna jämföra våldtäkt med att gå mot röd gubbe. Vill du att polisen hellre jobbar med att ta fast folk som går mot röd gubbe?
Det är en trist situation Lanzelot har satt sig i, dock vet jag inte om han borde få komma undan eftersom vi inte verkar veta allt än.
Nej Men likställ Spam med grov skadegörelse. Slå jag söder en tunnelbannevagn, avsätter polisen resuser Spam är ett problem, kommer bli ett värre problem eftersom det finns onda krafter som vi göra spam till något legalt.
Men jag skickar jag ut 10.0000 spam, så går jag fri. Men räkna man med av Spam kostar samhället i förlorad BNP, så skulle antaligen polisen ha resuser över att utreda fler brott såsom våldtänkter. Jag tycker det är dags att skärpa lagarna vad det gäller Epost marknadsförening och framförallt telefonförsäljning, att även företag omfattas av 14 dagars ångerätt och så vidare.
Sedan skall NIX avskaffas helt, utan istället skall endast telefon abb som har godkänt telefonförsäljare få bli uppringda, kan inte Makerting företaget bevisa att den som innehar ett telefon nr har skriv under ett papper på att man få bli uppringd, så skall det utgår kraftiga marknasstörningavgift helst på 7 siffriga belopp.
Hehe å sedan vaknar du

Kommer aldrig bli förbjudet att ringa företag, många har inte tid att sitta själva och leta leverantörer och blir tacksamma när man ringer, dock ska det ske på rätt sätt. Jag ringer mycket till företag själv, men inte som en ond säljare som ska sälja oavsett vad, vill de ha min produkt och har behov av det så köper de det utan att jag behöver sälja in den. 14 dagars ångerrätt? va ska det vara bra för? det höjer bara priserna om alla ska returnera fram å tillbaka, har jag köpt nåt så tar jag smällen även om jag ångrar mig sen. Returnera ska man göra om det är fel på varan inte för att man ångrar sig, barn kan ångra sig, vuxna ska ta sitt ansvar när de handlar likaväl som företaget som säljer varan.
Davve är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2007-11-15, 21:34 #42
Lancelot Lancelot är inte uppkopplad
Har WN som tidsfördriv
 
Reg.datum: Nov 2007
Inlägg: 1 311
Lancelot Lancelot är inte uppkopplad
Har WN som tidsfördriv
 
Reg.datum: Nov 2007
Inlägg: 1 311
Vill bara tacka er allihop för er hjälp!
Det är kul att ni förstår mig, och nej är ingen kriminel fifflare och har aldrig haft det i tankarna.

Mvh Lance
Lancelot är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2007-11-15, 21:43 #43
Lancelot Lancelot är inte uppkopplad
Har WN som tidsfördriv
 
Reg.datum: Nov 2007
Inlägg: 1 311
Lancelot Lancelot är inte uppkopplad
Har WN som tidsfördriv
 
Reg.datum: Nov 2007
Inlägg: 1 311
Citat:
Originally posted by Spam-killer@Nov 15 2007, 17:08
Gustav,
Visst är din sista fråga intressant och det finns alltid en chans att man kommer överens under förhandlingarna, men att bara droppa allt för att man inte förstår bättre håller inte.
Särskillt inte om man hävdar att man förstår skillnaden på rätt och fel, och ändå bryter mot lagen. Det kallas uppsåt och spelar ingen roll om man är 18 år eller 80 år.
Om man bara rycker på axlarna så fort liknande saker sker, så kommer dessa personer att fortsätta i samma spår eftersom det fungerade att bara säga jag var ung och förstod inte bättre.
I så fall behövs ingen lag eller regler om man bara kan säga förlåt varje gång och sedan gör om samma sak om och om igen.
Vi får se vad som händer. En seriös förhandling och ärliga avsikter löser det mesta och behöver inte alls sluta så illa..

Kan ni vara snäll att sluta knyta mig till "dessa personer". Ni får mig att känna mig som en kriminell och extremt ond våldtäktsman.

Sorry men det känns inte rätt när ni knyter mig till sådana saker/personer. Jag är ej kriminell!
Lancelot är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2007-11-15, 23:29 #44
Hej123 Hej123 är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Sep 2006
Inlägg: 145
Hej123 Hej123 är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Sep 2006
Inlägg: 145
Varför stänger du inte bara ner sidan? Den är så död den kan bli.
Hej123 är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2007-11-16, 00:16 #45
Lancelot Lancelot är inte uppkopplad
Har WN som tidsfördriv
 
Reg.datum: Nov 2007
Inlägg: 1 311
Lancelot Lancelot är inte uppkopplad
Har WN som tidsfördriv
 
Reg.datum: Nov 2007
Inlägg: 1 311
Citat:
Originally posted by Hej123@Nov 16 2007, 00:29
Varför stänger du inte bara ner sidan? Den är så död den kan bli.
Ni menar att er hemsida http://www.olman.se/ hade tusentals besökare per dag första månaden?

All negativ kritik som inte hjälper något/någon är ej intressant. Det var rätt onödigt sagt.
Lancelot är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2007-11-16, 03:20 #46
Karmans avatar
Karman Karman är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Aug 2007
Inlägg: 210
Karman Karman är inte uppkopplad
Medlem
Karmans avatar
 
Reg.datum: Aug 2007
Inlägg: 210
Citat:
Ursprungligen postat av Lancelot
Citat:
Ursprungligen postat av Spam-killer
Gustav,
Visst är din sista fråga intressant och det finns alltid en chans att man kommer överens under förhandlingarna, men att bara droppa allt för att man inte förstår bättre håller inte.
Särskillt inte om man hävdar att man förstår skillnaden på rätt och fel, och ändå bryter mot lagen. Det kallas uppsåt och spelar ingen roll om man är 18 år eller 80 år.
Om man bara rycker på axlarna så fort liknande saker sker, så kommer dessa personer att fortsätta i samma spår eftersom det fungerade att bara säga jag var ung och förstod inte bättre.
I så fall behövs ingen lag eller regler om man bara kan säga förlåt varje gång och sedan gör om samma sak om och om igen.
Vi får se vad som händer. En seriös förhandling och ärliga avsikter löser det mesta och behöver inte alls sluta så illa..
Kan ni vara snäll att sluta knyta mig till dessa personer. Ni får mig att känna mig som en kriminell och extremt ond våldtäktsman.
Sorry men det känns inte rätt när ni knyter mig till sådana saker/personer. Jag är ej kriminell
Det finns ju de här inne som definitivt tycker att du har begått en kriminell handling, så du bör nog ändra framtoning rätt snabbt.
Karman är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2007-11-16, 04:39 #47
klein klein är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
 
Reg.datum: Jul 2005
Inlägg: 2 225
klein klein är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
 
Reg.datum: Jul 2005
Inlägg: 2 225
Skall vi slå vad ,att reglerna för teleförsäljning kommer bli tuffare framöver..

Här bårde verkligenheten skattemyndigheten göra en hjälte insats. Gör grund revision av alla företag i telemarkerting branschen, inför samma skattekonttrollsregler som som byggbranschen har fått. Instället för förfölja hårtarbetade friöser och byggjobbare, bårde man verkligen kranska telemarketing branschen, göra gryningsradier och kontrollera allt som säljs här. Om skatteverket började traskassera telemarkerting företagen så skulle dom göra Sverige övriga företagare en stor tjänst, produktivten skulle rusa i höjden.

Men 14 dagars ångerrätt skall omfatta även företag bårde införas, av den anledning som skojar företag yreg och andra katalogskojare inte skall kunna slå ner sina pålar allt för djupt. För uppbarligen är telefonförsäljar branschen lite halvskum av sej.


Citat:
Originally posted by Davve@Nov 15 2007, 19:41


Hehe å sedan vaknar du

Kommer aldrig bli förbjudet att ringa företag, många har inte tid att sitta själva och leta leverantörer och blir tacksamma när man ringer, dock ska det ske på rätt sätt. Jag ringer mycket till företag själv, men inte som en ond säljare som ska sälja oavsett vad, vill de ha min produkt och har behov av det så köper de det utan att jag behöver sälja in den. 14 dagars ångerrätt? va ska det vara bra för? det höjer bara priserna om alla ska returnera fram å tillbaka, har jag köpt nåt så tar jag smällen även om jag ångrar mig sen. Returnera ska man göra om det är fel på varan inte för att man ångrar sig, barn kan ångra sig, vuxna ska ta sitt ansvar när de handlar likaväl som företaget som säljer varan.
klein är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2007-11-16, 04:40 #48
klein klein är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
 
Reg.datum: Jul 2005
Inlägg: 2 225
klein klein är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
 
Reg.datum: Jul 2005
Inlägg: 2 225
Citat:
Ursprungligen postat av Lancelot
Citat:
Ursprungligen postat av Spam-killer
Gustav,
Visst är din sista fråga intressant och det finns alltid en chans att man kommer överens under förhandlingarna, men att bara droppa allt för att man inte förstår bättre håller inte.
Särskillt inte om man hävdar att man förstår skillnaden på rätt och fel, och ändå bryter mot lagen. Det kallas uppsåt och spelar ingen roll om man är 18 år eller 80 år.
Om man bara rycker på axlarna så fort liknande saker sker, så kommer dessa personer att fortsätta i samma spår eftersom det fungerade att bara säga jag var ung och förstod inte bättre.
I så fall behövs ingen lag eller regler om man bara kan säga förlåt varje gång och sedan gör om samma sak om och om igen.
Vi får se vad som händer. En seriös förhandling och ärliga avsikter löser det mesta och behöver inte alls sluta så illa..

Kan ni vara snäll att sluta knyta mig till "dessa personer". Ni får mig att känna mig som en kriminell och extremt ond våldtäktsman.

Sorry men det känns inte rätt när ni knyter mig till sådana saker/personer. Jag är ej kriminell!
Hade du inte skickat spam? Det är KRIMINELLT och skicka spam.
klein är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2007-11-16, 08:34 #49
MrHandley MrHandley är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
 
Reg.datum: Feb 2004
Inlägg: 591
MrHandley MrHandley är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
 
Reg.datum: Feb 2004
Inlägg: 591
Citat:
Originally posted by klein@Nov 16 2007, 05:39
Men 14 dagars ångerrätt skall omfatta även företag bårde införas, av den anledning som skojar företag yreg och andra katalogskojare inte skall kunna slå ner sina pålar allt för djupt. För uppbarligen är telefonförsäljar branschen lite halvskum av sej.
Jag håller med. Telemarketingföretag borde punktgranskas för att rensa ut de värsta skojarna.

Men är det telemarketingföretag du stör dig på eller är det företag som kontaktar nya kunder över telefon? Det är ju en viss skillnad, eller?
MrHandley är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2007-11-16, 11:11 #50
Lancelot Lancelot är inte uppkopplad
Har WN som tidsfördriv
 
Reg.datum: Nov 2007
Inlägg: 1 311
Lancelot Lancelot är inte uppkopplad
Har WN som tidsfördriv
 
Reg.datum: Nov 2007
Inlägg: 1 311
Citat:
Ursprungligen postat av Karman
Citat:
Originally posted by -Lancelot@Nov 15 2007, 22:43
Citat:
Ursprungligen postat av Spam-killer
Gustav,
Visst är din sista fråga intressant och det finns alltid en chans att man kommer överens under förhandlingarna, men att bara droppa allt för att man inte förstår bättre håller inte.
Särskillt inte om man hävdar att man förstår skillnaden på rätt och fel, och ändå bryter mot lagen. Det kallas uppsåt och spelar ingen roll om man är 18 år eller 80 år.
Om man bara rycker på axlarna så fort liknande saker sker, så kommer dessa personer att fortsätta i samma spår eftersom det fungerade att bara säga jag var ung och förstod inte bättre.
I så fall behövs ingen lag eller regler om man bara kan säga förlåt varje gång och sedan gör om samma sak om och om igen.
Vi får se vad som händer. En seriös förhandling och ärliga avsikter löser det mesta och behöver inte alls sluta så illa..
Kan ni vara snäll att sluta knyta mig till dessa personer. Ni får mig att känna mig som en kriminell och extremt ond våldtäktsman.
Sorry men det känns inte rätt när ni knyter mig till sådana saker/personer. Jag är ej kriminell

Det finns ju de här inne som definitivt tycker att du har begått en kriminell handling, så du bör nog ändra framtoning rätt snabbt.

Ber om ursäkt för det. Men jag säger fortfarande att jag ej är kriminell. Menar att det ej finns en chans i världen att jag hade gjort det igen.

Visste inte att det var så allvarligt heller, men så vill jag inte skylla på det heller.
Lancelot är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Svara


Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster)
 

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 18:53.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
 
Copyright © 2017