Kom ihåg mig?
Home Menu

Menu


Stefan Mahlstein tar över Agent Interactive

 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Oläst 2009-11-11, 14:55 #1
Andreas Bards avatar
Andreas Bard Andreas Bard är inte uppkopplad
Har WN som tidsfördriv
 
Reg.datum: May 2004
Inlägg: 1 243
Andreas Bard Andreas Bard är inte uppkopplad
Har WN som tidsfördriv
Andreas Bards avatar
 
Reg.datum: May 2004
Inlägg: 1 243
Standard Stefan Mahlstein tar över Agent Interactive

Intressant. Känns som att det är en person som kan få det på fötter.

http://www.mynewsdesk.com/se/view/pr...ractive-340490
Andreas Bard är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2009-11-11, 15:52 #2
Paginas Jakobsson Paginas Jakobsson är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Jul 2009
Inlägg: 144
Paginas Jakobsson Paginas Jakobsson är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Jul 2009
Inlägg: 144
Standard Brev i klartext

Hej XX

Ny ägare till Agent Interactive

Mitt namn är Stefan Mahlstein och sedan den 1 november är jag ny ägare av de tillgångar som ingick i den rörelse som tidigare bedrevs av Agent Interactive AB. Mitt mål är att bygga upp en lönsam verksamhet med samma inriktning som tidigare men under ny ledning och med ny organisation.

En helt avgörande förutsättning för framgång är naturligtvis att jag lyckas återställa det förtroende som av naturliga skäl skadats i och med konkursen i Agent Interactive. Till att börja med vill jag därför i detta första veckobrev ge en kort introduktion av mig själv och mina planer för den nya verksamheten.

Sedan jag började använda Internet 1990 har jag hunnit arbeta professionellt som affärsutvecklare av internetbaserade företag i snart 12 år. Exempelvis arbetade jag under perioden 1999-2005 på Avanza Bank, bland annat som chef för affärsutvecklingen och internettjänsten.

2006 började jag arbeta som internetentreprenör och har sedan dess tillsammans med fantastiska partners och medarbetare byggt upp en mindre grupp av lönsamma företag, exempelvis Pineberry, PokerLoco och PokerOffice.

Utöver ovanstående har jag en del externa styrelseuppdrag i företag som vill förbättra sin närvaro på Internet, exempelvis Redeye och sedan augusti i år även Aktieinvest. Den som är intresserad kan läsa mer på www.mahlstein.se

För ett par år sedan började jag fundera på att etablera ett nytt företag inom resultatbaserad marknadsföring och försäljning på Internet. Jag har nämligen länge varit övertygad om att aktörer som Tradedoubler, Zanox och Commission Junction har en hel del brister som skapar möjligheter för mindre och mer snabbrörliga konkurrenter.

I och med mitt nya förvärv så har jag fått chansen att snabbt kunna komma igång. Det som skiljer mitt synsätt från övriga konkurrenter är bland annat större transparens i affärsmodeller och prissättning. Jag återkommer med mer detaljer i mina framtida veckobrev.

Den nya verksamheten kommer fram till årsskiftet att bedrivas i en något begränsad omfattning och det kan därför ta lite extra tid att få svar på frågor. Däremot kommer alla affiliates att få provision för de intäkter som genereras från den 1 november och framåt.

Jag hoppas att du precis som jag skall se möjligheterna med att vara med i ett mer snabbrörligt affiliatenätverk. Jag lovar även att alltid arbeta på ett transparent och lyhört sätt med både affiliates och annonsörer för att utveckla en verksamhet som är lönsam för oss alla.

Alla frågor rörande konkursen, perioden innan den 1 november eller eventuella tvister med Agent Interactive hänvisas till konkursförvaltaren Advokat Lars Ehrstedt.

Med vänlig hälsning

Stefan Mahlstein
Email: [email protected]
Mobil: 073-650 87 10
Paginas Jakobsson är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2009-11-11, 16:01 #3
Paginas Jakobsson Paginas Jakobsson är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Jul 2009
Inlägg: 144
Paginas Jakobsson Paginas Jakobsson är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Jul 2009
Inlägg: 144
Standard Spridda skulder

<<Den nya verksamheten kommer fram till årsskiftet att bedrivas i en något begränsad omfattning och det kan därför ta lite extra tid att få svar på frågor. Däremot kommer alla affiliates att få provision för de intäkter som genereras från den 1 november och framåt.>>

Konkursförvaltaren lovade betalt för affärer efter konkursdatumet. Det innebär att (vissa) publishers för närvarande har arvode att kräva från tre aktörer. AI (- 17 aug), konkursförvaltaren (17 aug - 31 okt) och den nye ägaren (1 nov -).

Med reservation för det exakta konkursdatumet.
Paginas Jakobsson är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2009-11-11, 17:02 #4
robertsson robertsson är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
 
Reg.datum: Mar 2004
Inlägg: 2 683
robertsson robertsson är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
 
Reg.datum: Mar 2004
Inlägg: 2 683
Rätta mig och jag har fel, men han måste ha löst alla skulder för att köpa loss konkursboet?
robertsson är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2009-11-11, 17:09 #5
Kalledoo Kalledoo är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Aug 2005
Inlägg: 166
Kalledoo Kalledoo är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Aug 2005
Inlägg: 166
Det tror jag inte. Konkursförvaltaren säljer väl av det som är av värde i bolaget för så mycket pengar som möjligt. Sedan får de som har krav mot bolaget procentuellt dela på den kakan som blir över efter att alla skatter och juridiska kostnader är betalda.

Rätt även mig om jag har fel.
Kalledoo är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2009-11-11, 17:18 #6
robertsson robertsson är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
 
Reg.datum: Mar 2004
Inlägg: 2 683
robertsson robertsson är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
 
Reg.datum: Mar 2004
Inlägg: 2 683
Jag spekulerar vidare: Det är väl skillnad på om KK-förvaltaren säljer tillgångar ur konkurs-boet, eller om han säljer själva bolget (org.nummret). Om han säljer tillgångarna så får konkursboet mer pengar att dela ut till fodringsägarna. Men för att sälja hela bolaget och häva det ur konkurs måste alla skulder lösas.

I detta mail står det "ny ägare till agent interactive" och jag hittar inga andra bolag med samma eller liknande namn på allabolag, så jag tolkar det som att hela konkursboet är uppköpt.
robertsson är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2009-11-11, 17:20 #7
PerD PerD är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Aug 2009
Inlägg: 88
PerD PerD är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Aug 2009
Inlägg: 88
Är väl ungefär som datorbutiken.com affären för något år sedan om nu tidigare skulder inte reglerats. Nya ägare som inte har något ansvar för tidigare åtaganden och skulder men i princip samma företag som tidigare. Där såldes ju bara lagret och namnet som jag minns det.
PerD är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2009-11-12, 09:22 #8
Kalledoo Kalledoo är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Aug 2005
Inlägg: 166
Kalledoo Kalledoo är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Aug 2005
Inlägg: 166
Citat:
Ursprungligen postat av robertsson Visa inlägg
Jag spekulerar vidare: Det är väl skillnad på om KK-förvaltaren säljer tillgångar ur konkurs-boet, eller om han säljer själva bolget (org.nummret). Om han säljer tillgångarna så får konkursboet mer pengar att dela ut till fodringsägarna. Men för att sälja hela bolaget och häva det ur konkurs måste alla skulder lösas.

I detta mail står det "ny ägare till agent interactive" och jag hittar inga andra bolag med samma eller liknande namn på allabolag, så jag tolkar det som att hela konkursboet är uppköpt.
Då håller vi helt enkelt tummarna för er skull att så är fallet! Jag har själv aldrig kommit i kontakt med den typen av försäljning av ett kursat bolag. Men det kanske är vanligare än man tror?
Kalledoo är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2009-11-12, 10:15 #9
Max Max är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
 
Reg.datum: Jul 2003
Inlägg: 721
Max Max är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
 
Reg.datum: Jul 2003
Inlägg: 721
han har en viss uppförsbacke måste man säga...

någon som kollat upp vad han betalade? jag förutsätter att han bara köpt inkråmet, kan man ens köpa ett bolag (orgnr) som är i konkurs, tror inte det men jag är inte 100.
Max är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2009-11-12, 11:47 #10
Magnus500s avatar
Magnus500 Magnus500 är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: May 2007
Inlägg: 83
Magnus500 Magnus500 är inte uppkopplad
Medlem
Magnus500s avatar
 
Reg.datum: May 2007
Inlägg: 83
Det handlar som Max säger om att det är tillgångarna som är köpta från konkursförvaltaren, siten, systemet osv. De pengar konkursförvaltaren fått för detta använder han sedan till att betala de skulder som bolaget har (i så stor utsträckning som möjligt). Det är vanligtvis så det går till och det är oftast så att det är så det måste gå till. Idén med en konkurs är ju att sälja det som går att sälja (oftast) för att få in pengar till de som har pengar att utkräva.

Innan jag fortsätter ska jag berätta att Stefan är en god vän till mig så ni vet att jag kanske är partisk.

Jag är övertygad om att om någon kan få ordning på Agent Interactive så är det han, jag känner ingen hederligare person och som han dessutom sagt så kommer naturligtvis ett klientmedelskonto upprättas (som diskuterats i en annan tråd här och som tydligen saknats tidigare) vilket gör att affiliates pengar skyddas. Det är så man ska göra det.

I övrigt så kan man hitta mer info på hans blogg: http://mahlstein.se/
Magnus500 är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Svara


Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster)
 

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 18:17.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
 
Copyright © 2017