Kom ihåg mig?
Home Menu

Menu


Vilket annonsformat är bäst?

 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Oläst 2004-01-03, 15:52 #1
billions avatar
billion billion är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Oct 2003
Inlägg: 191
billion billion är inte uppkopplad
Medlem
billions avatar
 
Reg.datum: Oct 2003
Inlägg: 191
Vilket annonsformat är bäst om ni väger in alla fördelar och nackdelar med olika format? Exempel på nackdelar kan ju vara: stör användare, ser illa ut osv. Exempel på fördelar kan vara: bra avkastning, mervärde för användare osv. Förklara gärna ert ställningstagande. Olika annonsformat kan vara: banners, popups, textlänkar osv.

Vilket annonsformat tjänar ni mest pengar med idag och vilket annonsformat tjänade ni mest pengar med för 2-3 år sedan?

Vilken betalningsmodell föredrar ni och varför? Exempelvis: CPA, CPC, CPM osv.
billion är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2004-01-06, 20:16 #2
Daggen
Guest
 
Inlägg: n/a
Daggen
Guest
 
Inlägg: n/a
Citat:
Originally posted by billion@Jan 3 2004, 13:52
Vilket annonsformat är bäst om ni väger in alla fördelar och nackdelar med olika format? Exempel på nackdelar kan ju vara: stör användare, ser illa ut osv. Exempel på fördelar kan vara: bra avkastning, mervärde för användare osv. Förklara gärna ert ställningstagande. Olika annonsformat kan vara: banners, popups, textlänkar osv.

Vilket annonsformat tjänar ni mest pengar med idag och vilket annonsformat tjänade ni mest pengar med för 2-3 år sedan?

Vilken betalningsmodell föredrar ni och varför? Exempelvis: CPA, CPC, CPM osv.
Hej,

Mitt företag använder väldigt mycket Tradedoubler idag. Jag vet att många inte tycker om dem och visst enl. dem skickar vi mellan 1000-2000 otillåtliga besökare i månaden (3000-6000kr som ryker varje månad) men jag är ändå väldigt nöjd med tradedoubler dels för dem har brett utbud, betalar hyfsat och jag tjänar ungefär 3kr per klick i snitt. Så mycket som 3kr per klick får jag ingen annan stans. Jag genererar mest avslut. Låg på 35% eller var nog till och med högre antal som började hyra filmer från vår länk men visst vissa kampanjer har gått mkt dåligt så det är inte bara bra kampanjer direkt .

Format föredrar jag text länkar. Banner, hum 468x60 föredrar väl dem flesta då det är vanligaste formatet. Dem här jätte avlånga bannersen som man hittar på engelska sajter tycker jag är under all kritik. Men visst banners på andra plats. Popups är jag 50/50 på halva jag tycker det är ok och halva jag tycker inte det är ok.

Jag vill inte när jag går in på någon sajt få up 4-5 nya popup fönster med både halvnaket och modemkaparnas dynga, men att få upp en liten nätt popup med lite seriös reklam stör mig inte det minsta. Vill jag inte ha det så är det bara ladda ner ett anti popup program .

Tjänar mest på avslut idag men föredrar nog ändå betalt per klick (säkra pengar), fast å andra sidan beror ju på kampanj att få 10 spänn för att ge telia en ny adsl kund känns ju inte lika fräscht som att få 1kr per unik besökare, men får man t.ex. 100kr för att ge boxman/ brafilm el. dyl företag en ny kund som hyr filmer det skulle vara bättre än 1kr per besökare.

För 3 år sedan tjänade jag mycket mer pengar än idag.

Föresten när kommer ni upp igentligen?? Verkar mest vara mycket snack och liten verkstad?
  Svara med citatSvara med citat
Oläst 2004-02-01, 20:54 #3
Marcuss avatar
Marcus Marcus är inte uppkopplad
Supermoderator
 
Reg.datum: Nov 2003
Inlägg: 2 655
Marcus Marcus är inte uppkopplad
Supermoderator
Marcuss avatar
 
Reg.datum: Nov 2003
Inlägg: 2 655
Citat:
Originally posted by billion@Jan 3 2004, 12:52
Vilket annonsformat är bäst om ni väger in alla fördelar och nackdelar med olika format? Exempel på nackdelar kan ju vara: stör användare, ser illa ut osv. Exempel på fördelar kan vara: bra avkastning, mervärde för användare osv. Förklara gärna ert ställningstagande. Olika annonsformat kan vara: banners, popups, textlänkar osv.

Vilket annonsformat tjänar ni mest pengar med idag och vilket annonsformat tjänade ni mest pengar med för 2-3 år sedan?

Vilken betalningsmodell föredrar ni och varför? Exempelvis: CPA, CPC, CPM osv.
Banners som framför sitt budskap på ett tydligt sätt och inte är "flummigt" enbart för att locka dit besökarna brukar absolut ge bättre resultat för leads/avslut än andra, som är för "flummiga".

En annonsör som enbart vill annonsera via popups går helt bort för min del eftersom jag vill skona mina besökare från popups. Oavsett om det finns möjlighet att ladda ner antipopup-program eller ej så är min uppfattning att det endast irriterar besökarna och på så sätt inverkar mer negativt än positivt i sin helhet.

Textlänkar i kombination med CPC ger enligt mig absolut bäst utdelning och är en viktig faktor då jag väljer annonsör bland de olika tillgängliga inom samma marknad. Ju högre CPC desto bättre.
__________________
[ Finanstips.se | Riktnummer.se | Väderlek.se | 3W.se | WWWW.se ]
. [ Marbella.se | ValutaGraf.se | Virusprogram.se | Malta Bolag.se | Växlingskontor.se ] .
Marcus är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2004-02-13, 14:17 #4
AlternativePhotographys avatar
AlternativePhotography AlternativePhotography är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Jan 2004
Inlägg: 77
AlternativePhotography AlternativePhotography är inte uppkopplad
Medlem
AlternativePhotographys avatar
 
Reg.datum: Jan 2004
Inlägg: 77
Tidigare arbete med annonser har visat sig att stortavlor är mer än dubbelt så effektiva som banners, räknat i antal klick, men mest effektivt är textlänkar innuti content biten.
Sifforna varierar så klart efter produkt och hur intressant reklamen är för besökaren, men om en banner får 2% så får en stortavla ca 6% och en textlänk upp till 20%.
Malin
AlternativePhotography är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2004-04-08, 01:39 #5
Anders Karlsson Anders Karlsson är inte uppkopplad
Flitig postare
 
Reg.datum: Dec 2003
Inlägg: 422
Anders Karlsson Anders Karlsson är inte uppkopplad
Flitig postare
 
Reg.datum: Dec 2003
Inlägg: 422
Citat:
Originally posted by billion@Jan 3 2004, 13:52
Vilket annonsformat är bäst om ni väger in alla fördelar och nackdelar med olika format?
Använder mest textlänkar då de kräver mindre anpassningar samt är effektivare, för oss. Dock måste man väl kombinera de olika formerna för att få en balanserad sida.
Anders Karlsson är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2004-04-08, 12:01 #6
rics avatar
ric ric är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
 
Reg.datum: Feb 2004
Inlägg: 665
ric ric är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
rics avatar
 
Reg.datum: Feb 2004
Inlägg: 665
Citat:
jag tjänar ungefär 3kr per klick i snitt.
Har ingen koll på tradedoubler längre, men var hittar man de programmen som ger 3kr i snitt på klick, jag hittar mest 0 kr/klick 0.39-100kr/lead?
ric är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2004-04-08, 12:43 #7
Lundmarks avatar
Lundmark Lundmark är inte uppkopplad
Har WN som tidsfördriv
 
Reg.datum: Jan 2004
Inlägg: 1 026
Lundmark Lundmark är inte uppkopplad
Har WN som tidsfördriv
Lundmarks avatar
 
Reg.datum: Jan 2004
Inlägg: 1 026
Men 3 kr/klick är ju genomsnitt. Själv har jag genomsnitt 2,84 kr/klick den här månaden.
Lundmark är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2004-04-08, 13:15 #8
rics avatar
ric ric är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
 
Reg.datum: Feb 2004
Inlägg: 665
ric ric är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
rics avatar
 
Reg.datum: Feb 2004
Inlägg: 665
Vilka program har högst utbetalning/klick?
ric är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2004-04-08, 13:23 #9
Lundmarks avatar
Lundmark Lundmark är inte uppkopplad
Har WN som tidsfördriv
 
Reg.datum: Jan 2004
Inlägg: 1 026
Lundmark Lundmark är inte uppkopplad
Har WN som tidsfördriv
Lundmarks avatar
 
Reg.datum: Jan 2004
Inlägg: 1 026
Jag får mest / klick från Surftown, där låg jag på 5,71 kr/klick förra månaden.
Lundmark är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2004-04-08, 13:27 #10
rics avatar
ric ric är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
 
Reg.datum: Feb 2004
Inlägg: 665
ric ric är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
rics avatar
 
Reg.datum: Feb 2004
Inlägg: 665
Men du menar lead+klick/antal klickningar, för de ger väl bara 0.2/klick?
ric är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Svara


Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster)
 

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 15:02.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
 
Copyright © 2017