Kom ihåg mig?
Home Menu

Menu


Registrera bolag var i världen

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Oläst 2008-07-30, 08:42 #1
apalm apalm är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Dec 2007
Inlägg: 72
apalm apalm är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Dec 2007
Inlägg: 72
Hej,

ska precis dra igång ett helt internetbaserat företag men vet inte riktigt var jag ska registrera det. Jag bor i Vietnam men här lär jag inte kunna använda mig av en vettig betalningslösning för e+handel och frakt osv. Så om du kunde regga ett bolag var som helst, vart / varför?

Jag vill kunna köra e+handel och ta kreditkort (inget eget lager utan drop-shipping).
Jag vill kunna ha adsense, tradedoubler, adwords konton kopplade till f;retaget.
F;retag från hela världen bör kunna göra en bank transfer.

Tacksam för hjälp.

Palm
apalm är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2008-07-30, 10:00 #2
Magnus_A Magnus_A är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
 
Reg.datum: May 2006
Inlägg: 2 604
Magnus_A Magnus_A är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
 
Reg.datum: May 2006
Inlägg: 2 604
Vill du ha låg skatt också? Osynlighet som ägare? I så fall ska du titta på en offshorelösning med ett anonymt bolag/trust som äger ditt moderbolag. Sen skaffar du dotterbolag i de länder som du har handel med.
Nackdelen är att det är rätt dyrt och omständligt.

Om du inte är beroende av osynlighet kan du bara registra ett vanligt bolag i något lågskatteland. Sedan kan du ha dotterbolag i respektive land.

Kom ihåg att du anses som obegränsat skattskyldig i Sverige om du har anknytning till Sverige, till exempel genom att äga bostad eller driva verksamhet i Sverige, även om du inte bor där.
Även ditt företag kan anses vara skattskyldigt i Sverige om det har drift i Sverige.

Är det viktigt att vara inom EU är nog Cypern, Luxemburg eller Malta länder att titta närmare på.

Frågan är också hur mycket pengar systemet ska hantera. Ju krångligare system desto mer kostar det. Ta kontakt med en kunnig internationell rådgivare för ett bra upplägg.
Magnus_A är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2008-07-30, 10:27 #3
apalm apalm är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Dec 2007
Inlägg: 72
apalm apalm är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Dec 2007
Inlägg: 72
Det lutar åt Hong Kong för tillfället, jag har ingen som helst koppling till Sverige rent juridiskt och kommer inte återvända de närmaste åren. Det handlar inte direkt om att komma undan skatt utan snarare ha ett företag som kan fa till avtal med adsense och betalningslosningar som worldpay eller liknande. I vietnam har jag inte de mojligheterna. Dessutom handlar det om småpengar, skönt med Hong Kong är ju att det är en praktisk weekendresa härifrån dessutom. Följdfråga? Lägsta avgifter för att acceptera kontokort från hela världen, worldpay vs. paypal osv? Jag har läst trådarna men inte blivit mer upplyst av det.

Mvh

Palm
apalm är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2008-07-30, 13:54 #4
eliasson eliasson är inte uppkopplad
Bara ett inlägg till!
 
Reg.datum: Dec 2005
Inlägg: 1 863
eliasson eliasson är inte uppkopplad
Bara ett inlägg till!
 
Reg.datum: Dec 2005
Inlägg: 1 863
Just när du nämner internetverksamhet så tycker jag att du ska kika på "Dubai Internet Zone", som är skattefritt just för internet verksamhet.

Vidare så finns det ju offshorebolag i t ex Panama osv.

Lycka till.
eliasson är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2008-07-30, 16:35 #5
apalm apalm är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Dec 2007
Inlägg: 72
apalm apalm är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Dec 2007
Inlägg: 72
Skillnaden ar val att det blir svart att fa ett affiliatekonto hos nagon som vill betala ut till ett konto i Panama. Dessutom ser det valdigt oseriost ut mot slutkund, om man inte kor ett dotterbolag i ett mer seriost land. Men jag tankte bara ha ett bolag och kora det legitimt. Spanar lite pa Dubai dock, det var en nyhet for mig. Tack.
apalm är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Svara


Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster)
 

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 00:28.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
 
Copyright © 2017