Kom ihåg mig?
Home Menu

Menu


Årets UF-företagare Uppsala Län!

 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Oläst 2015-04-07, 20:39 #11
Conny Westh Conny Westh är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
 
Reg.datum: Aug 2005
Inlägg: 5 166
Conny Westh Conny Westh är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
 
Reg.datum: Aug 2005
Inlägg: 5 166
Citat:
Ursprungligen postat av Anders Larsson Visa inlägg
Varken du eller jag har ju en aning om hur underlaget såg ut? Eller hur urvalet gjordes?

Låt oss leka med tanken att det är 100 projekt som var tillgängliga. Av dessa drevs 90 av tjejer och 10 av killar. I så fall är det jättebra att det är många tjejer som är intresserade men det är fortfarande större möjlighet att bli nominerad om du är kille, procentuellt sett.

Vi testar en annan tanke - man tycker det är viktigt att visa upp att "kvinnor kan" och har redan i förväg bestämt sig för att det ska vara fler nominerade tjejer än killar.

Jag tycker det är oerhört viktigt att man jobbar för en bra könsfördelning och att man ger alla elever bra förutsättningar, men här har vi inte en aning om det har gått till så som jag beskrev ovan, eller om det är ett rättvisande urval.
Kalla mig naiv, men jag tror de som gjort urvalet valt ut de 10 "bästa" (dvs de mest kreativa och "lämpliga") förslagen till affärsidéer. Men det är vad jag tror, jag är inte så konspiratoriskt lagd. Jag tror på människorna....
Conny Westh är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Svara


Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster)
 

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 19:27.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
 
Copyright © 2017