Kom ihåg mig?
Home Menu

Menu


Avliva fullt frisk katt?

 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Oläst 2010-12-02, 20:59 #21
Dakotas avatar
Dakota Dakota är inte uppkopplad
Har WN som tidsfördriv
 
Reg.datum: Nov 2009
Inlägg: 1 298
Dakota Dakota är inte uppkopplad
Har WN som tidsfördriv
Dakotas avatar
 
Reg.datum: Nov 2009
Inlägg: 1 298
Det bästa är nog att du helt enkelt går och pratar lite med hyresvärden. Tror det hela kan lösa sig då. För om du nu "lyckas" bo kvar, så kanske det inte är så särskilt roligt att bo på ett ställe där hyresvärden och grannarna egentligen vill få bort dig? Lyckas du däremot lösa detta diplomatiskt med hyresvärden så kan det nog bli frid och fröjd igen

Och vad du än gör: Avliva inte katterna! Sälj dem/skänk dem hellre till någon som kan ta hand om dem.
Dakota är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2010-12-04, 13:44 #22
klein klein är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
 
Reg.datum: Jul 2005
Inlägg: 2 225
klein klein är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
 
Reg.datum: Jul 2005
Inlägg: 2 225
Protestera! Jag har haft katt och samma problem som du. Jag blev även anklagad för att ställa upp porten. Ställde upp porten början , men slutade med. Då visade vara någon kåkfara härke som i trappuppgång, som ställer upp porten för sin kunder. ( Han langar troligen droger )

Det finns alltid människor som skall hata allt och alla, särskilt katter. Det gnäller tom när katterna uträtta sin behov i en sandlåda, som inte unge har använt sedan 60 talet. ( Vilken unge leker i dag i sandlådan, när det finns TV spel? ) , bara för ha något gnälla över.

Se till att inte ställa upp porten. Det där att katterna gör sin behov i trapphuset är bara när de bli instängda.

Ta kontakt med någon hyresrättförening.. Jag tro inte katter är grund att vräka någon på, men du bör läsa på grundligt. Särskilt om du har en bostad i 08 området.

Du skall enligt lagen har uppsikt på dina husdjur, vilket är "omöjligt" med katter.

Citat:
Ursprungligen postat av Tobbe! Visa inlägg
Kanske helt fel forum att ta det i, men i måndags fick jag hem ett brev, där det stod att någon hade klagat på våra 2 katter. Vi bor i första våningen på ett 3 våningshyreshus, och skulle inte åtgärder tas skulle vi bli vräkta.

På brevet stod det något likt: "Vi har fått in klagomål på att ni inte stänger port-dörren, för att era katter skall kunna komma in, samt att dina katter stökar ner i trapphuset. Om inte åtgärder tas vräks du" (Stod inte så, men ungefär)

Jag stänger alltid port dörren, efter mig och alla andra, och mina katter stökar fan inte ner i trapphuset.

Vad ska jag göra? Avliva dem?

Senast redigerad av klein den 2010-12-04 klockan 13:50
klein är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2010-12-04, 21:00 #23
Anders Larssons avatar
Anders Larsson Anders Larsson är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
 
Reg.datum: Jan 2004
Inlägg: 3 205
Anders Larsson Anders Larsson är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
Anders Larssons avatar
 
Reg.datum: Jan 2004
Inlägg: 3 205
Citat:
Ursprungligen postat av klein Visa inlägg
Du skall enligt lagen har uppsikt på dina husdjur, vilket är "omöjligt" med katter.
Svaret heter innekatt. Men har man katter som är vana att få gå ute fritt är det inte rätt att tvinga dem att vara inomhus.
Anders Larsson är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2010-12-04, 23:01 #24
xciso xciso är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
 
Reg.datum: Jul 2006
Inlägg: 569
xciso xciso är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
 
Reg.datum: Jul 2006
Inlägg: 569
Citat:
Ursprungligen postat av Anders Larsson Visa inlägg
Svaret heter innekatt. Men har man katter som är vana att få gå ute fritt är det inte rätt att tvinga dem att vara inomhus.
Du stal mina ord.
Håller med ovanstående talare till 100%.

Det någon skrev om planka från balkongen kan kanske vara något, annars tycker jag man ska försöka ha dem inne om man bor i samhälle.

Att avliva tycker jag känns väldigt "overkill". Skulle då istället flytta, så jag slipper den tröga hyresvärden och de gnälliga grannarna..
xciso är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2010-12-04, 23:33 #25
tartareandesire tartareandesire är inte uppkopplad
Supermoderator
 
Reg.datum: Jan 2004
Inlägg: 11 585
tartareandesire tartareandesire är inte uppkopplad
Supermoderator
 
Reg.datum: Jan 2004
Inlägg: 11 585
Citat:
Ursprungligen postat av xciso Visa inlägg
Du stal mina ord.
Håller med ovanstående talare till 100%.

Det någon skrev om planka från balkongen kan kanske vara något, annars tycker jag man ska försöka ha dem inne om man bor i samhälle.

Att avliva tycker jag känns väldigt "overkill". Skulle då istället flytta, så jag slipper den tröga hyresvärden och de gnälliga grannarna..
Då vinner ju tyvärr grannarna vilket knappast är rätt heller. Sådana människor har man god lust att sätta på en öde ö någonstans.

Alla djur mår bättre av att vara ute i åtminstone någon timme per dag. Det fungerar som sagt var inte heller att göra innekatt av en utekatt. Det är snarare djurplågeri.
__________________
Full-stack developer, free for smaller assignments
tartareandesire är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Svara

Taggar
avliva, katter


Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster)
 

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 15:17.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
 
Copyright © 2017