Kom ihåg mig?
Home Menu

Menu


The Pirate Bay Stängd (Del 3)

 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Oläst 2006-06-12, 23:29 #271
chowchow chowchow är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Jun 2006
Inlägg: 62
chowchow chowchow är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Jun 2006
Inlägg: 62
Citat:
Ursprungligen postat av Westman
Citat:
Originally posted by -chowchow@Jun 12 2006, 22:49
Citat:
Ursprungligen postat av Westman
Hörru chowchow. Vill du ha svar så får du allt ta och visa att du är så duktig på allt vad IT heter så att du fattar vad PM och OT är. Sen kan du slå upp ordet ironi när du ändå håller på.

EDIT: Har jag kallat dig "Pär Brumark", "schitzofren" eller "mytoman" så kan du gärna klippa in de citaten när du svarar på PM. Jag lovar att springa naken från Haparanda till Smygehuk om du hittar ett enda av dem som jag ska ha skrivit.
Det var Spindelmannen, som dessutom tagit tillbaka sitt inlägg. Däremot har du anklagat mig för dysexli. Så gäller väl att springa halvvägs tycker jag med ett par små badshorts.

Inte ens det då jag skrev att du uppvisade tecken på dyslexi vilket jag också presenterade exempel på. Det finns fler exempel än de jag angav.

Återigen, PM! :angry:
Jag ville ju enbart visa på vad som händer, när man kritisera något för något. Jag har aldrig anklagat någon för att ha dyslexi. Det är du som gör det mot mig.
chowchow är inte uppkopplad  
Oläst 2006-06-12, 23:32 #272
Rvns avatar
Rvn Rvn är inte uppkopplad
Flitig postare
 
Reg.datum: Aug 2005
Inlägg: 309
Rvn Rvn är inte uppkopplad
Flitig postare
Rvns avatar
 
Reg.datum: Aug 2005
Inlägg: 309
Citat:
Ursprungligen postat av chowchow
Citat:
Originally posted by -Rvn@Jun 12 2006, 23:04
Citat:
Ursprungligen postat av chowchow
Det heter inte eran. Men skit i det. Det har ställt till ett helvete för mig och min familj. Jag hoppas att du är lycklig nu. Du tycks inte fatta vad som händer. Jag ska inte säga vad jag tycker om dig. Men en ursäkt vore det minsta. Om du har ett företag, vilket det verkar som om du har, måste du veta vad detta innebär. Varför vill du hämnas mot min frus företag på detta sätt? Svara mig
Nu påstår du indirekt att det är JAG som går på din frus hemsida... Det är du som har länken på din profil, inte jag och jag har inte heller skrivit länken NÅGONSTANS. Nu börjar jag bli irreterad på dina anklagelser. Mitt uppsåt var inte att folk skulle terrorisera dig -jag trodde att folk på WN var så seriösa att de kunde använda tangentbordet istället för att terrosiera folk. Och på din fråga om jag har ett företag eller inte. Det är inom en månad nerlagt pga dålig lönsamhet.

Det var synd om ditt företag. Men jag tyvärr inte tycka synd om dig för den skada som du åsamkat mig och min familj. Jag antar att det inte var meningen och att ditt syfte var vällovligt. Eller hur?
Jag tycker inte ett dugg synd om mitt företag. Jag har ett jobb och har tröttnat att jobba i princip gratis för att vara konkurrerande.

Mitt uppsåt var inte att folk skulle terrorisera dig utan snarare en upplysning till alla som tjatade om din identitet, en upplysning som vem som helst kunnat hitta om de kollat på din profil och letat rätt information -en upplysning som jag hoppades skulle lätta upp den lite snarstuckna stämmningen på forumet.

Kulmungi har även rätt i det han skriver att det inte funkar att vara anonym på sådana här forum. Du fick tyvärr lära dig det den hårda vägen och jag tycker det är beklagligt att folk inte kan uttrycka sin ilska med tangentbordet istället för att ringa upp dig tex.

Be om ursäkt avser jag inte att göra då jag anser att du hotat mig utan att kolla vad lagen säger om mitt uppsåt.
Rvn är inte uppkopplad  
Oläst 2006-06-12, 23:35 #273
Westmans avatar
Westman Westman är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
 
Reg.datum: Jun 2004
Inlägg: 4 021
Westman Westman är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
Westmans avatar
 
Reg.datum: Jun 2004
Inlägg: 4 021
Citat:
Originally posted by chowchow@Jun 12 2006, 23:29
Jag ville ju enbart visa på vad som händer, när man kritisera något för något. Jag har aldrig anklagat någon för att ha dyslexi. Det är du som gör det mot mig.
Vilken del av PM är det du inte förstår?
Westman är inte uppkopplad  
Oläst 2006-06-12, 23:37 #274
chowchow chowchow är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Jun 2006
Inlägg: 62
chowchow chowchow är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Jun 2006
Inlägg: 62
Citat:
Originally posted by koala@Jun 12 2006, 23:12
14488 personer har läst tråden, och med största sannolikhet är minst 10 av dessa småpojkar som tycker att det är roligt att busringa.
Menar du det. Det är ju helt fantastiskt - det trodde jag inte. Jag hoppas verkligen att du har fått något att fundera över. Det gäller allt från hur man behandlar människor med avvikande åsikter till hur det kan tänkas gå till bakom kulisserna på en till synes ideell verksamhet. Det jag har sagt här har inte varit för att döma någon eller skuldbelägga någon eller säga att någon har något skumt för sig. Jag har enbart ställt frågor.

Detta får bli mitt sista inlägg i denna debatt. Tack och adjö samt lycka till! Det vill säga om det inte kommer något graverande påhopp - då ryter jag till igen.

Peter Stevrin
chowchow är inte uppkopplad  
Oläst 2006-06-12, 23:48 #275
Spindels avatar
Spindel Spindel är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
 
Reg.datum: Mar 2004
Inlägg: 2 486
Spindel Spindel är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
Spindels avatar
 
Reg.datum: Mar 2004
Inlägg: 2 486
Stämmer att 14488 personer har varit inne i den här tråden, men skulle snarare tro att det rör sig om runt 50 pers som har läst de senaste inläggen.
Spindel är inte uppkopplad  
Oläst 2006-06-12, 23:49 #276
koalas avatar
koala koala är inte uppkopplad
Har WN som tidsfördriv
 
Reg.datum: Sep 2004
Inlägg: 1 154
koala koala är inte uppkopplad
Har WN som tidsfördriv
koalas avatar
 
Reg.datum: Sep 2004
Inlägg: 1 154
Citat:
Originally posted by chowchow@Jun 12 2006, 23:37
...Menar du det. Det är ju helt fantastiskt - det trodde jag inte. Jag hoppas verkligen att du har fått något att fundera över. ...
Intressant att du valde att bemöta just detta av mina tre senaste inlägg. Nåja, du kom ju trots allt fram till rätt slutsats -- att piratpartiet inte kommer att förändra någonting alls. Tyvärr har jag redan allt för mycket att fundera över, och denna tråd har inte gett mig några nya ämnen att reflektera över. Eller, jo. Jag har återigen bevittnat flockbeteende, fast här i digital form. Det är intressant att se hur en person som utmärker sig på något sätt direkt får en stämpel av att inte tillhöra flocken, och resten av flocken jagar ut honom. Naturen upphör aldrig att fascinera mig.
koala är inte uppkopplad  
Oläst 2006-06-12, 23:52 #277
chowchow chowchow är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Jun 2006
Inlägg: 62
chowchow chowchow är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Jun 2006
Inlägg: 62
Citat:
Ursprungligen postat av Rvn
Citat:
Originally posted by -chowchow@Jun 12 2006, 23:27
Citat:
Originally posted by -Rvn@Jun 12 2006, 23:04
Citat:
Ursprungligen postat av chowchow
Det heter inte *eran. Men skit i det. Det har ställt till ett helvete för mig och min familj. Jag hoppas att du är lycklig nu. Du tycks inte fatta vad som händer. Jag ska inte säga vad jag tycker om dig. Men en ursäkt vore det minsta. Om du har ett företag, vilket det verkar som om du har, måste du veta vad detta innebär. Varför vill du hämnas mot min frus företag på detta sätt? Svara mig
Nu påstår du indirekt att det är JAG som går på din frus hemsida... Det är du som har länken på din profil, inte jag och jag har inte heller skrivit länken NÅGONSTANS. Nu börjar jag bli irreterad på dina anklagelser. Mitt uppsåt var inte att folk skulle terrorisera dig -jag trodde att folk på WN var så seriösa att de kunde använda tangentbordet istället för att terrosiera folk. Och på din fråga om jag har ett företag eller inte. Det är inom en månad nerlagt pga dålig lönsamhet.

Det var synd om ditt företag. Men jag tyvärr inte tycka synd om dig för den skada som du åsamkat mig och min familj. Jag antar att det inte var meningen och att ditt syfte var vällovligt. Eller hur?


Jag tycker inte ett dugg synd om mitt företag. Jag har ett jobb och har tröttnat att jobba i princip gratis för att vara konkurrerande.

Mitt uppsåt var inte att folk skulle terrorisera dig utan snarare en upplysning till alla som tjatade om din identitet, en upplysning som vem som helst kunnat hitta om de kollat på din profil och letat rätt information -en upplysning som jag hoppades skulle lätta upp den lite snarstuckna stämmningen på forumet.

Kulmungi har även rätt i det han skriver att det inte funkar att vara anonym på sådana här forum. Du fick tyvärr lära dig det den hårda vägen och jag tycker det är beklagligt att folk inte kan uttrycka sin ilska med tangentbordet istället för att ringa upp dig tex.

Be om ursäkt avser jag inte att göra då jag anser att du hotat mig utan att kolla vad lagen säger om mitt uppsåt.
Nu ringde det igen. Det är klart att det är ditt fel. Att skylla på mig är ju bara löjligt. Du säger ju själv att du har erfarenhet. Det vet väl om någon hur lätt det är att avslöja någons identitet, men det är ju inte det som det handlar om. Det verkar som om ändåmålet helgar medlen. Det tycker inte jag. Hoppas att du får ett lika stort helvete, som jag upplever just nu. Du vet mycket själv att mina s.k. hot mest bestod i att jag tycker att du ska straffas lika mycket som ditt avslöjande av mig.

Att du inte tänker be om ursäkt visar bara hur du tänker och din oförmåga i hur andra människor tänker och känner i en situation som denna. Jag har blivit kallad allt möjligt och nu även i telefon och på min hustruns dator. Du tycks inte fatta någonting. Det tycker jag är synd och jag hoppas att något liknande ska drabba din familj, om du nu har någon.

Jag lovar att inte göra någonting mot mot dig, eftersom du inte hade förmågan att be om ursäkt. Jag tackar de som har hand om denna site för att de tog bort identifikationen om mig. Det visar på att de tyckte att det var djupt olämpligt. Men det verkar som om du fortfarande inte inser detta, vilket jag ur djupet av mitt hjärta beklagar.

Peter Stevrin
chowchow är inte uppkopplad  
Oläst 2006-06-12, 23:55 #278
chowchow chowchow är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Jun 2006
Inlägg: 62
chowchow chowchow är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Jun 2006
Inlägg: 62
Citat:
Ursprungligen postat av koala
Citat:
Ursprungligen postat av chowchow
...Menar du det. Det är ju helt fantastiskt - det trodde jag inte. Jag hoppas verkligen att du har fått något att fundera över. ...
Intressant att du valde att bemöta just detta av mina tre senaste inlägg. Nåja, du kom ju trots allt fram till rätt slutsats -- att piratpartiet inte kommer att förändra någonting alls. Tyvärr har jag redan allt för mycket att fundera över, och denna tråd har inte gett mig några nya ämnen att reflektera över. Eller, jo. Jag har återigen bevittnat flockbeteende, fast här i digital form. Det är intressant att se hur en person som utmärker sig på något sätt direkt får en stämpel av att inte tillhöra flocken, och resten av flocken jagar ut honom. Naturen upphör aldrig att fascinera mig.
Jag applåderar dina iakttagelser!!
chowchow är inte uppkopplad  
Oläst 2006-06-12, 23:56 #279
chowchow chowchow är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Jun 2006
Inlägg: 62
chowchow chowchow är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Jun 2006
Inlägg: 62
Citat:
Ursprungligen postat av chowchow
Citat:
Originally posted by -Westman@Jun 12 2006, 22:54
Citat:
Originally posted by -chowchow@Jun 12 2006, 22:49
Citat:
Ursprungligen postat av Westman
Hörru chowchow. Vill du ha svar så får du allt ta och visa att du är så duktig på allt vad IT heter så att du fattar vad PM och OT är. Sen kan du slå upp ordet ironi när du ändå håller på.

EDIT: Har jag kallat dig "Pär Brumark", "schitzofren" eller "mytoman" så kan du gärna klippa in de citaten när du svarar på PM. Jag lovar att springa naken från Haparanda till Smygehuk om du hittar ett enda av dem som jag ska ha skrivit.
Det var Spindelmannen, som dessutom tagit tillbaka sitt inlägg. Däremot har du anklagat mig för dysexli. Så gäller väl att springa halvvägs tycker jag med ett par små badshorts.

Inte ens det då jag skrev att du uppvisade tecken på dyslexi vilket jag också presenterade exempel på. Det finns fler exempel än de jag angav.

Återigen, PM! :angry:

Jag ville ju enbart visa på vad som händer, när man kritisera något för något. Jag har aldrig anklagat någon för att ha dyslexi. Det är du som gör det mot mig.
Du verkar inte ha en aning om vad dyslexi är!
chowchow är inte uppkopplad  
Oläst 2006-06-12, 23:57 #280
chowchow chowchow är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Jun 2006
Inlägg: 62
chowchow chowchow är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Jun 2006
Inlägg: 62
Citat:
Originally posted by Spindel@Jun 12 2006, 23:48
Stämmer att 14488 personer har varit inne i den här tråden, men skulle snarare tro att det rör sig om runt 50 pers som har läst de senaste inläggen.
Vilken slutsats drar du i så fall av detta?
chowchow är inte uppkopplad  
Stängt ämne


Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster)
 

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 04:37.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
 
Copyright © 2017