Kom ihåg mig?
Home Menu

Menu


System för webbshop

 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Oläst 2008-10-26, 06:49 #11
klein klein är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
 
Reg.datum: Jul 2005
Inlägg: 2 225
klein klein är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
 
Reg.datum: Jul 2005
Inlägg: 2 225
Citat:
Originally posted by Terabyte@Oct 26 2008, 03:37
Måste själv säga att efter att ha prövat lite så anser jag att PrestaShop är det mest intressant alternativet för enkel användning, en del SEO och teman.

Någon som vet om det finns att tillgå betalväxlar idag, gratis eller för att köpa, till detta system? (förutom hos ovanstående reklaminlägg, som var ändå bra och givande information )
Systemet ser intressant ut. Dock är koppling till DIBS ett måste.. Fundera på att slänga ut OsCommerce.. Men det faller på att ingen av alternativen har kopplingar till DIBS.

Frågan är kan man ha kundunika priser? Kan man stafflad prislist i Prestashop?
klein är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2008-10-26, 20:50 #12
tommiehansen tommiehansen är inte uppkopplad
Nykomling
 
Reg.datum: Feb 2006
Inlägg: 23
tommiehansen tommiehansen är inte uppkopplad
Nykomling
 
Reg.datum: Feb 2006
Inlägg: 23
Kommer köra på Interspire då dess admindel helt enkelt sopar mattan med konkurrenterna. PrestaShop var annars det näst bästa i mitt tycke även om Admin-delen inte direkt är i klass med Interspires system.

Magento var på tok för segt och det hela kändes väldigt bloated.
tommiehansen är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2008-10-26, 21:43 #13
biokonsult biokonsult är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
 
Reg.datum: Aug 2007
Inlägg: 680
biokonsult biokonsult är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
 
Reg.datum: Aug 2007
Inlägg: 680
Tycker att jetshop verkar vara den bästa .....svindyr!

alltså har man en bra produkt så är det nog ganska omöjligt att misslyckas med jetshop...
biokonsult är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2008-10-27, 06:48 #14
Nicklas Nicklas är inte uppkopplad
Supermoderator
 
Reg.datum: Mar 2004
Inlägg: 1 662
Nicklas Nicklas är inte uppkopplad
Supermoderator
 
Reg.datum: Mar 2004
Inlägg: 1 662
Även jag har kollat runt lite och Magneto har översats till Svenska och det finns i dag en betalningsmodul till dibs men inget mer i betalningsväg.

Jag tycker att det är rätt konstigt att Kreditor som brukar sätta fram näsan att de är störst inte har fixat några betalmoduler till trådskaparens objekt.
__________________
Seo och affiliate sajter som Sko.nu | Möbler | Klocka.com | Ta Lån | Stekpanna | Godis
Nicklas är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2008-11-02, 12:09 #15
THLs avatar
THL THL är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
 
Reg.datum: Jun 2005
Inlägg: 675
THL THL är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
THLs avatar
 
Reg.datum: Jun 2005
Inlägg: 675
Citat:
Originally posted by Nicklas@Oct 27 2008, 07:48
Även jag har kollat runt lite och Magneto har översats till Svenska och det finns i dag en betalningsmodul till dibs men inget mer i betalningsväg.
Jag tycker att det är rätt konstigt att Kreditor som brukar sätta fram näsan att de är störst inte har fixat några betalmoduler till trådskaparens objekt.
Kreditor måste rycka upp sig, de är inte ensamma på marknaden längre.
THL är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2008-11-02, 15:25 #16
phenomenons avatar
phenomenon phenomenon är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: May 2004
Inlägg: 75
phenomenon phenomenon är inte uppkopplad
Medlem
phenomenons avatar
 
Reg.datum: May 2004
Inlägg: 75
Citat:
Originally posted by tommiehansen@Oct 22 2008, 19:18
God dag,

Sitter i valet och kvalet över att välja ett system för en ny webbshop. Hittils har jag tyvärr endast hittat tre alternativ som verkar någorlunda vettiga;
Magento, PrestaShop samt WP E-Commerce. Vad är egentligen bäst och mest kostnadseffektivt (vad går att slänga upp, ändra och vara nöjd med professionellt snabbast?).

Magento
Problemet med Magento verkar vara att det verkar vara så hiskeligt "bloated" och när man testar ett demo på OS CMS på det så känns det som att det är ett system som kräver en kortare utbildning för att komma igång med. Att man sedan har en lång, knepig guide för att skapa nya teman för Magento känns inte heller som ett plus utan snarare som något negativt då även det kräver att man lär sig något helt nytt bara för att förändra utseendet som man vill ha det (nej, att editera default duger inte om man ska göra något seriöst).

PrestaShop
Mycket mer "lighweight" än Magento och det känns som om utvecklarna mer haft fokus på att göra något som känns mer effektivt och "to the point". Men hur fungerar systemet mot svenska marknaden med alla betalalternativ och hur är det egentligen att skapa teman för det? Har letat runt, men känns inte som om det finns några bra guider till detta eller till Magento.

WP E-Commerce
Verkar klockrent. Att designa till det är som att skapa vilket tema till Wordpress som helst (tydligen) vilket gör att man bör kunna skapa något helt eget mycket, mycket lättare? Men hur är det egentligen när det kommer till alla betalalternativ och hur bra fungerar det egentligen? Har inte hittat något som går igenom WP E-commerce på svenska ännu.


Och... - finns det inga andra alternativ som är vettiga? (osCommerce verkar inte vara ett bra val så uteslut det) Det verkar vara väldigt tunt överhuvudtaget på alternativ och särskilt på alternativ som har användarvänliga gränssnitt (jag kommer inte lägga in produkter så gemene man ska kunna göra det utan tjocka manualer). Detta är lite av de krav, eller önskemål jag försöker hitta i ett bra E-commerce:

1. SEO-vänliga url:er
2. Vettiga kontroller för SEO (tänk TITLE, DESC, KEYWORDS, ALT + auto-funktion)
3. Skalbart, men inte till den grad att det krävs en bok för att börja skala (tänk Wordpress - det har bra skalbarhet)
4. Givetvis en egenhoste:ad lösning, vill inte ligga på www.cool-ebutik.com/min-butik osv. och vill ha bra kontroll på allting givetvis
5. Användarvänlig backend som gör det enkelt för gemene man att administrera det viktigaste i butiken (produkter, betalningar, särskilda content-sidor)
6. Vettiga betalningsalternativ från grunden, men måste absolut inte inkludera alla - det viktiga här är bara att man utan stora bekymmer kan lägga till betalningsalterntiv helt custom (säg att man t.ex. vill ha SMS som ett betalalternativ, då ska det inte krävas att man hackar hela systemet för att göra det möjligt.....)


Exakt allt måste inte finnas från allra första början. Går med på att utvecklare knappast kan inkludera alla betalningsalternativ i alla länder och så, men det viktiga är bara att man får en god grund där man inte måste läsa högvis med guider för att komma igång och skapa något som inte är någon ful budgetlösning.

Jag vet att detta är en knepig fråga, men tycker det helt klart är värt att fråga på detta forum först innan jag spikar något bara för att få lite åsikter om det hela.


Mvh,
Tittat närmare på www.magentocommerce.com .. ser riktigt lovande ut måste jag säga.

MVH
Rickard
phenomenon är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2008-11-07, 17:32 #17
tommiehansen tommiehansen är inte uppkopplad
Nykomling
 
Reg.datum: Feb 2006
Inlägg: 23
tommiehansen tommiehansen är inte uppkopplad
Nykomling
 
Reg.datum: Feb 2006
Inlägg: 23
Problemet med Magento är att det är så sjukt segt. Man skulle behöva modifiera bort en hel del och optimera troligen hälften av systemet för att det inte krävs en "jätte"-server för att köra det hela.

Tycker inte det är klokt att börja med något som är segt från början, bättre att då börja med något som är stabilt och bygga på det. Med dagens E-commerce kommer man ändå behöva bygga och stuva om lite ändå så...
tommiehansen är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2008-11-08, 11:35 #18
xciso xciso är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
 
Reg.datum: Jul 2006
Inlägg: 569
xciso xciso är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
 
Reg.datum: Jul 2006
Inlägg: 569
Nu vet jag att jag kommer få höra lite skit, men jag tycker faktiskt att OsCommerce fungerar rätt så bra. Visst, det är fult och har inte så bra funktioner i standard, men tack vare alla tillägg så fungerar det bra. Har själv varit sugen på Magento, men har ännu inte vågat byta då det fortfarande saknas många tillägg som jag söker.

Även ett stort + för OSC är att det har ett par år på nacken så det finns många här ute som kan koden utan och innan..
xciso är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2008-11-08, 12:34 #19
MusikMixen MusikMixen är inte uppkopplad
Bara ett inlägg till!
 
Reg.datum: Feb 2008
Inlägg: 1 527
MusikMixen MusikMixen är inte uppkopplad
Bara ett inlägg till!
 
Reg.datum: Feb 2008
Inlägg: 1 527
Jag förstår inte varför alla tycker illa om OSC.. Jag tycker det är smidigt som tusan och fungerar klockrent. Dock säljer vi bara lite skivor och kläder, men jag hel nöjd med OSC..örja sälja

Vi ska börja sälja nerladdningsbar musik, nga tips på bra system för det? I OSC är det lite omständigt att lägga in 10 000 låtar. Helst skulle man kunna lägga upp låtarna på en ftp och sedan läsa av innehållet och taggen i mp3 filen, alt två är att man laddar upp en låt, skriver info och går vidare till nästa låt. Även skapande av album bör kunnas.. Tips mottages gärna!
MusikMixen är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2008-11-08, 13:06 #20
xciso xciso är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
 
Reg.datum: Jul 2006
Inlägg: 569
xciso xciso är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
 
Reg.datum: Jul 2006
Inlägg: 569
Mitt tips när du ändå är van med OSC är att du använder dig utav Easy Populate för att lägga in produktena. Själv har jag alltid haft lite svårt för att få allt att bli bra, men det är ju värt att prova.
xciso är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Svara


Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster)
 

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 11:39.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
 
Copyright © 2017