Kom ihåg mig?
Home Menu

Menu


Prisvis, skojare?

 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Oläst 2007-11-09, 14:52 #21
klein klein är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
 
Reg.datum: Jul 2005
Inlägg: 2 225
klein klein är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
 
Reg.datum: Jul 2005
Inlägg: 2 225
Men har ni frågat dom nätbutikerna som Ni absolut inte skicka spam till om dom vill ligga hos Er? Hade jag haft lite mer pengar, skulle har stämt Er för varumärkes intrång, då jag ingalund ser särskilt angenämt att folk låna mitt varumärke och använder det på sin hemsida, utan att fråga först.

Jag anser att ni skickar spam, jag tro ingalunda ni har ingått avtal med dem ni har på Er websidan, utan ni bara tvångsanslutit en hög, och sedan skickar ni spam till dem, ihopp att hitta några lättlurade stackare.

Bara läsa vad andra har för åsikter i det här saken tidigare i tråden, ganska många anser att Ni skickar spam äro alltså icke endast min åsikt frågan.
klein är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2007-11-09, 17:55 #22
Kocken Kocken är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Nov 2005
Inlägg: 148
Kocken Kocken är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Nov 2005
Inlägg: 148
Citat:
Originally posted by Prisvis.se@Nov 7 2007, 16:05
Hej,
Men listningen av alla nätbutiker som uppfyller våra krav på kvalitet och säkerhet, samt deras produkter, kommer att fortsätta vara gratis under obegränsad tid för alla som vill.
Såg just att min butik också var listad där. Ni har då inte frågat mig om de.
Kocken är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2008-02-22, 22:43 #23
DistansDatas avatar
DistansData DistansData är inte uppkopplad
Flitig postare
 
Reg.datum: Jul 2004
Inlägg: 450
DistansData DistansData är inte uppkopplad
Flitig postare
DistansDatas avatar
 
Reg.datum: Jul 2004
Inlägg: 450
Någon som har koll på hur det har gått för Prisvis ? Jag vet att väldigt många av mina kunder blev tvångsanslutna dit vilket var rätt irriterande, sen misstänkte jag då att dom bl.a tog Prisjakts kunder som en snabb väg att hitta butiker och la in dom vilket då inte skulle vara så snyggt gjort.

Men det jag undrar är alltså känner någon överhuvudtaget till Prisvis ? Det verkar inte som att Prisvis överhuvudtaget nämns någonstans. Finns det överhuvudtaget surfare i sverige som använder den tjänsten ?

Jag vet att en del av mina kunder som kontaktade mig angående Prisvis så sa jag till dom att ok du får väl en extra länk till din sökmotoroptimering i alla fall men betala inte för den tjänsten så länge den inte anses ge någon trafik eller ha någon marknad i sverige.
DistansData är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2008-02-22, 23:18 #24
DistansDatas avatar
DistansData DistansData är inte uppkopplad
Flitig postare
 
Reg.datum: Jul 2004
Inlägg: 450
DistansData DistansData är inte uppkopplad
Flitig postare
DistansDatas avatar
 
Reg.datum: Jul 2004
Inlägg: 450
Det sista skulle då vara att Prisvis måste visa att dom har direkttrafik till sin site så att folk använder deras tjänst och söker efter produkter där och inte kommer via sökmotorerna och stjäl trafik som passerar via deras site för att komma till e-butiken i fråga som klein skrev.
DistansData är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2008-02-23, 11:07 #25
tartareandesire tartareandesire är inte uppkopplad
Supermoderator
 
Reg.datum: Jan 2004
Inlägg: 11 585
tartareandesire tartareandesire är inte uppkopplad
Supermoderator
 
Reg.datum: Jan 2004
Inlägg: 11 585
Citat:
Ursprungligen postat av klein
Citat:
Ursprungligen postat av Prisvis.se
Hej,
Tack för era kommentarer om Prisvis. Vi är mycket riktigt ett franskt företag (LeGuide.com) med prisguider i 14 europeiska länder. Vårt koncept att lista nätbutiker gratis har fungerat i Frankrike sedan 1998, så vi hoppas naturligtvis att det ska fungera i Sverige också.
I framtiden kommer vi även att erbjuda en betaltjänst för prioriterad visning på Prisvis, för de nätbutiker som så önskar. Men listningen av alla nätbutiker som uppfyller våra krav på kvalitet och säkerhet, samt deras produkter, kommer att fortsätta vara gratis under obegränsad tid för alla som vill. Hela vårt prisjämförelsekoncept bygger på att kunna lista så många nätbutiker som möjligt, även de som inte betalar, för att kunna erbjuda nätshopparen ett bättre och bredare urval.
Prisvis.se är inte officiellt lanserad för nätkunderna ännu, och har därför heller ingen större trafik att tala om. Lanseringen är planerad mot slutet av året, då vi räknar med ökad trafik. Under tiden arbetar vi på att uppdatera webbplatsen för att göra den så användarvänlig som möjligt.
Idén med prisjämförelsetjänster på webben, till skillnad från vanliga sökmotorer, är att erbjuda kvalificerad köptrafik för nätbutikerna, och kvalificerade sökresultat för nätshopparen.
Om du som listad återförsäljare ändå inte vill synas på Prisvis, så tar vi naturligtvis bort dig. Likaså kan återförsäljare självklart uppdatera informationen om sina nätbutiker utan någon kostnad.
Hör gärna av er på [email protected] om ni har några frågor.
Vänliga hälsningar från Prisvis redaktion.
Varför spamar ni för? Det är kriminellt att skicka spam? J
Land skall med lag byggas.
Jo, men det är en ganska märklig lag. Motsvarande regler borde gälla all direktreklam, oavsett om det gäller post, telefon eller e-post....
__________________
Full-stack developer, free for smaller assignments
tartareandesire är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2008-02-26, 16:36 #26
klein klein är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
 
Reg.datum: Jul 2005
Inlägg: 2 225
klein klein är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
 
Reg.datum: Jul 2005
Inlägg: 2 225
Citat:
Originally posted by tartareandesire@Feb 23 2008, 12:07

Jo, men det är en ganska märklig lag. Motsvarande regler borde gälla all direktreklam, oavsett om det gäller post, telefon eller e-post....
Telefonspamare har nada att hämta hos mej..

Eftersom det är så billigt att skicka e-post måste man etablera en attityd emot företag som skicka spam. Mardrömmen bli väl den dagen då telefonmakerting företagen börja ringa på mobilen stop i kvarten, det kommer dom att göra. Jag anser inte att jag skall behöva gå med i något nix registret för slippa, utan det skall vara tvärtom.

Den som vill ha telefonförsäljar i hörat skall anmäla detta till ett register.
klein är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2008-02-26, 17:17 #27
sioustis sioustis är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
 
Reg.datum: Jan 2008
Inlägg: 851
sioustis sioustis är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
 
Reg.datum: Jan 2008
Inlägg: 851
[QUOTE=klein,Oct 27 2007, 03:41]
Citat:
Ursprungligen postat av micze,Oct 26 2007, 21:27
Jag bruka få massa bluff fakturor från någon fransk språkig bolag , det kanske är dom?
Kan det vara, kolla längst ner de är ett frankrike-registrerat företag, se Leguide.com..
sioustis är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2008-02-26, 19:45 #28
Wojt Wojt är inte uppkopplad
Bara ett inlägg till!
 
Reg.datum: Sep 2005
Inlägg: 1 524
Wojt Wojt är inte uppkopplad
Bara ett inlägg till!
 
Reg.datum: Sep 2005
Inlägg: 1 524
Om man inte får ringa eller skicka e-post till dig klein. Hur får man kontakt med dig? För jag förmodar att du inte gillar dörrknackare heller.
Wojt är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2008-02-27, 08:27 #29
Xamda Xamda är inte uppkopplad
Supermoderator
 
Reg.datum: Jun 2005
Inlägg: 1 900
Xamda Xamda är inte uppkopplad
Supermoderator
 
Reg.datum: Jun 2005
Inlägg: 1 900
För övrigt är spam bara förbjudet om det rör sig om kommersiell spam (vilket detta i och för sig gör) och den riktar sig till privatpersoner eller enskilda firmor. Övriga bolagsformer får vackert stå ut med spam. Kul med effektiva lagstiftningar.

Om jag vill opinionsbilda får jag enligt lagen bomba på bäst jag vill till vem jag vill...

Anar jag en gnutta avog inställning till produkter från USA, Klein? M60 sämre än M/58? ;-)
__________________
Bara döda fiskar flyter med strömmen.
Xamda är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2008-02-27, 11:57 #30
dannel77 dannel77 är inte uppkopplad
Flitig postare
 
Reg.datum: Aug 2006
Inlägg: 300
dannel77 dannel77 är inte uppkopplad
Flitig postare
 
Reg.datum: Aug 2006
Inlägg: 300
Underhållande tråd. Fick mig att fundera över våra sökord på Google, och Google Ad-Words. Efter det jag registrerade företaget på Prisjakt.se så har vi på våra viktigaste sökord krigat med dem om toppositionerna! I praktiken innebär detta att för tex. ett specifikt sökord som vi tidigare betalade 30-40 öre för för att ligga överst, får vi numera betala det dubbla för samma position och då kommer dilemmat; ska jag lägga mig överst för att dra trafiken från Prisjakt för att minska våra kostnader där (0,95öre/klick) eller låta dom ta en del "strötrafik" och lägga mig på 2'a plats..? Så här är det inte på 1 eller 2 ord utan kanske på hälften av dom vi har och när vi dominerar på just dessa ord på Prisjakt så kommer vi onekligen att få köpa tillbaka en hel del av vår trafik.. Fast vänder man på det så får vi ju dubbel exponering iom. deras annonser också..
dannel77 är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Svara


Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster)
 

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 10:25.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
 
Copyright © 2017