Kom ihåg mig?
Home Menu

Menu


Ebasar.se

 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Oläst 2004-06-04, 17:56 #11
jake jake är inte uppkopplad
Har WN som tidsfördriv
 
Reg.datum: Jul 2003
Inlägg: 1 145
jake jake är inte uppkopplad
Har WN som tidsfördriv
 
Reg.datum: Jul 2003
Inlägg: 1 145
Citat:
Originally posted by Beastwear@May 19 2004, 19:09

Sen jag annonserade på fl-net så har jag blivit VÄLDIGT noga vad jag lägger pengarna på när det gäller marknadsföring, så jag tänkte kolla om någon har nån synpunkt, eller känner till något om ebasar.se?

MVH
Predrag
Delge gärna dina erfarenheter från fl-net. PM:a om det blir för off-topic i denna tråden.
jake är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2004-06-05, 00:31 #12
Matss avatar
Mats Mats är inte uppkopplad
Supermoderator
 
Reg.datum: May 2003
Inlägg: 1 712
Mats Mats är inte uppkopplad
Supermoderator
Matss avatar
 
Reg.datum: May 2003
Inlägg: 1 712
Citat:
Blev nyss uppringd av en försäljare från Ebasar.se. Det var det här shoppingportal, sökmaskin ala kelkoo, torget osv.

Dom hade ett introduktionserbjudande på 995 kr för att finnas med på deras sida i 1 år, för det fick man ha sin logotype, sina produkter i sökmaskinen osv. Man betalade inget per klick, bara den fasta avgiften per år.

Sen jag annonserade på fl-net så har jag blivit VÄLDIGT noga vad jag lägger pengarna på när det gäller marknadsföring, så jag tänkte kolla om någon har nån synpunkt, eller känner till något om ebasar.se?

MVH
Predrag
Jag blev också uppringd för någon vecka sedan av en säljare från Cibus som ville sälja på mig ett annonspaket på Ebasar för endast 995.-

Jag fick då veta att sajten (Ebasar) skulle hårdlanseras med reklam fr.o.m den 1 juni på 100-tals andra sajter samt i press, två datortidningr skulle ha stora repotage om Ebasar. Dessutom skulle ett mejlutskick göras till 1 miljon adresser den 1 juni, detta blev dock något framflyttat men hårdlanseringen är väl inte så lätt att flytta på... den borde ju vara bokad.

Med löfte om detta så bokade jag ett år för 995.-
Nu har det gått 5 dagar sedan hårdlanseringen och jag har fått hela 2 besökare, får väl hoppas att det kommer två till när mejlutskicket görs...

Vore intressant om någon från Cibus eller Ebasar läser detta och kan klargöra vad det är som gäller. Fram tills dess så kan jag inte annat än att varna för detta fantastiska paket.

// Mats
Mats är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2004-06-08, 22:17 #13
Emil_P Emil_P är inte uppkopplad
Har WN som tidsfördriv
 
Reg.datum: Oct 2003
Inlägg: 1 088
Emil_P Emil_P är inte uppkopplad
Har WN som tidsfördriv
 
Reg.datum: Oct 2003
Inlägg: 1 088
Citat:
Originally posted by Mats@Jun 5 2004, 00:31
Jag blev också uppringd för någon vecka sedan av en säljare från Cibus som ville sälja på mig ett annonspaket på Ebasar för endast 995.-

Jag fick då veta att sajten (Ebasar) skulle hårdlanseras med reklam fr.o.m den 1 juni på 100-tals andra sajter samt i press, två datortidningr skulle ha stora repotage om Ebasar. Dessutom skulle ett mejlutskick göras till 1 miljon adresser den 1 juni, detta blev dock något framflyttat men hårdlanseringen är väl inte så lätt att flytta på... den borde ju vara bokad.

Med löfte om detta så bokade jag ett år för 995.-
Nu har det gått 5 dagar sedan hårdlanseringen och jag har fått hela 2 besökare, får väl hoppas att det kommer två till när mejlutskicket görs...

Vore intressant om någon från Cibus eller Ebasar läser detta och kan klargöra vad det är som gäller. Fram tills dess så kan jag inte annat än att varna för detta fantastiska paket.

// Mats
Mats, be att få en lista på alla sajter, tidningar samt övrig Media som dom skulle lansera tjänsten via. Håller de inte vad de lovar så är det ju lätt att få tillbaka pengarna samt svartlista dem.
Emil_P är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2004-06-08, 22:40 #14
Matss avatar
Mats Mats är inte uppkopplad
Supermoderator
 
Reg.datum: May 2003
Inlägg: 1 712
Mats Mats är inte uppkopplad
Supermoderator
Matss avatar
 
Reg.datum: May 2003
Inlägg: 1 712
Citat:
Mats, be att få en lista på alla sajter, tidningar samt övrig Media som dom skulle lansera tjänsten via. Håller de inte vad de lovar så är det ju lätt att få tillbaka pengarna samt svartlista dem.
Absolut, i dessa lägena kan jag vara otroligt långsint, det är ju inget som man bara glömmer av och konstaterar att man blivit blåst på även om det inte är så stora pengar det handlar om.

Är det så att det inte uppfylls som utlovat så kommer jag naturligtvis att på ett korrekt sätt "sätta käppar" i hjulen för dom, jag menar dom har trots allt dragit in 294 butiker i dagsläget som pyntat en tusenlapp var.

Det är ganska "kul" att även jag har "gått på" detta eftersom jag redan i mitt första svar i denna tråd avrådde från att annonsera på denna typ av sida... Men jag resonerade nog som många andra att för en tusenlapp i ett år kan det vara värt att få vara med plus att säljaren fån Cibus var väldigt trovärdig i sitt sätt att sälja.

// Mats
Mats är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2004-06-09, 10:21 #15
bjornstrom bjornstrom är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Apr 2004
Inlägg: 230
bjornstrom bjornstrom är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Apr 2004
Inlägg: 230
Kontaktuppgifter:
Postadress:
Ebasar
Björnbärsvägen 4.a
352 61 Växjö

- Adressen finns inte enligt Gulasidornas kartor. Det finns inte något telefonnummer. Domänen är registrerad på en privatperson. Det finns inte något organisationsnummer eller uppgifter om varken moms eller F-skattregistrering heller (har du fått dom uppgifterna på din faktura?)
bjornstrom är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2004-06-09, 10:59 #16
Johan H Johan H är inte uppkopplad
Bara ett inlägg till!
 
Reg.datum: Jan 2004
Inlägg: 1 991
Johan H Johan H är inte uppkopplad
Bara ett inlägg till!
 
Reg.datum: Jan 2004
Inlägg: 1 991
Citat:
Originally posted by bjornstrom@Jun 9 2004, 10:21
Kontaktuppgifter:
Postadress:
Ebasar
Björnbärsvägen 4.a
352 61 Växjö

- Adressen finns inte enligt Gulasidornas kartor. Det finns inte något telefonnummer. Domänen är registrerad på en privatperson. Det finns inte något organisationsnummer eller uppgifter om varken moms eller F-skattregistrering heller (har du fått dom uppgifterna på din faktura?)
Mest oroväckande tycker jag är att sajten är så otroligt ful.
Ser ut som phpnuke i ett annat färgtema bara.

Johan H är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2004-06-09, 11:02 #17
Matss avatar
Mats Mats är inte uppkopplad
Supermoderator
 
Reg.datum: May 2003
Inlägg: 1 712
Mats Mats är inte uppkopplad
Supermoderator
Matss avatar
 
Reg.datum: May 2003
Inlägg: 1 712
Citat:
Det finns inte något organisationsnummer eller uppgifter om varken moms eller F-skattregistrering heller (har du fått dom uppgifterna på din faktura?)
Postgirokonto: 4090798-2
Orgnr: 902037-2004

Fick mejl från dom idag, klipper ur och bifogar det här:
Citat:
Hej Kära kunder vårat webhotell hade problem när vi skulle lansera sidan den 1:e Juni vilket gjort att alla våra medlemmar inte kunnat lägga upp sina produkter m.m. Företaget som vi anlitat har inte hunnit implementera
Våra banner till alla sina medlemmar där vår banner,reklam etc kommer synas allt detta beräknas vara klart den 1:e Juli istället då hårdlansering kommer ske. Hoppas ni har överseende med detta och att ni nu hinner lägga upp alla era produkter på www. ebasar. se och att er försäljning kommer öka
Synpunkter:
-Konstigt att deras webhotell har problem just när dom skall lansera siten.
-Undrar vad det är för företag som inte "hunnit med"?

Tycker att det vore bra om någon från Ebasar eller Cibus kunde bemöta kritiken här på WN så att vi slipper sitta och spekulera...

// Mats
Mats är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2004-06-09, 12:18 #18
bjornstrom bjornstrom är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Apr 2004
Inlägg: 230
bjornstrom bjornstrom är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Apr 2004
Inlägg: 230
PRV svarar att det här inte är ett organisationsnummer:
Orgnr: 902037-2004


En sökning på postgirot säger att kontot inte finns:
Postgirokonto: 4090798-2
bjornstrom är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2004-06-09, 16:40 #19
hanpe hanpe är inte uppkopplad
Nykomling
 
Reg.datum: Feb 2004
Inlägg: 2
hanpe hanpe är inte uppkopplad
Nykomling
 
Reg.datum: Feb 2004
Inlägg: 2
Hej
Jag har sidan epunkten.nu, och har precis sett att ebasar har snott från oss. Texter, upplägg rubbet! Det är samma person som ligger bakom e-butikerna.com, det är vi säkra på.
Vad gör man?
Peter Hansson
hanpe är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2004-06-09, 18:36 #20
bjornstrom bjornstrom är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Apr 2004
Inlägg: 230
bjornstrom bjornstrom är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Apr 2004
Inlägg: 230
Vilken soppa!
bjornstrom är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Svara


Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster)
 

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 08:39.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
 
Copyright © 2017