Kom ihåg mig?
Home Menu

Menu


Tips som ökar antalet ordrar

 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Oläst 2007-12-08, 13:09 #21
brottaren84 brottaren84 är inte uppkopplad
Nykomling
 
Reg.datum: Apr 2007
Inlägg: 38
brottaren84 brottaren84 är inte uppkopplad
Nykomling
 
Reg.datum: Apr 2007
Inlägg: 38
42. Skippa registrering och login för kunden, låt kunden gå direkt till kassan som man gör i en fysisk butik.
brottaren84 är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2007-12-17, 14:53 #22
fenrik fenrik är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Dec 2007
Inlägg: 65
fenrik fenrik är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Dec 2007
Inlägg: 65
Citat:
Originally posted by Kihlbom@Apr 30 2007, 00:32

23. Visa andra produkter kunder har köpt i samband med denne, gör gärna detta även i varukorgen eller i sista steget i kassan, det ökar mycket
Kihlbom, jag arbetar själv med e-handel och denna punkt säger jag tvärtemot. Störs kunden i köpprocessen i kassan finns risken att köpet avbryts istället för att ökar ännu mer. Jag vill gärna få igång en diskussion kring punkten eftersom jag hellre hoppas att jag har fel i mitt påstående.
fenrik är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2007-12-17, 15:13 #23
jonny jonny är inte uppkopplad
Supermoderator
 
Reg.datum: Sep 2003
Inlägg: 6 941
jonny jonny är inte uppkopplad
Supermoderator
 
Reg.datum: Sep 2003
Inlägg: 6 941
Citat:
Ursprungligen postat av fenrik
Citat:
Ursprungligen postat av Kihlbom
23. Visa andra produkter kunder har köpt i samband med denne, gör gärna detta även i varukorgen eller i sista steget i kassan, det ökar mycket
Kihlbom, jag arbetar själv med e-handel och denna punkt säger jag tvärtemot. Störs kunden i köpprocessen i kassan finns risken att köpet avbryts istället för att ökar ännu mer. Jag vill gärna få igång en diskussion kring punkten eftersom jag hellre hoppas att jag har fel i mitt påstående.
Det ligger nog en hel del i det. Låt den informationen finnas i närheten av produkten, men inte vid "utcheckning".
jonny är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2007-12-17, 22:11 #24
rudberg rudberg är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Sep 2006
Inlägg: 79
rudberg rudberg är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Sep 2006
Inlägg: 79
Citat:
Ursprungligen postat av fenrik
Citat:
Ursprungligen postat av Kihlbom
23. Visa andra produkter kunder har köpt i samband med denne, gör gärna detta även i varukorgen eller i sista steget i kassan, det ökar mycket
Kihlbom, jag arbetar själv med e-handel och denna punkt säger jag tvärtemot. Störs kunden i köpprocessen i kassan finns risken att köpet avbryts istället för att ökar ännu mer. Jag vill gärna få igång en diskussion kring punkten eftersom jag hellre hoppas att jag har fel i mitt påstående.
Jag tycker faktiskt att Vistaprint klarar av det rätt bra, under köp, men framför allt EFTER köp.

"Om du väljer till produkten X inom 10 minuter så slipper du betala frakt utan den skickas samtidigt".
rudberg är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2007-12-18, 09:29 #25
SweCats avatar
SweCat SweCat är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
 
Reg.datum: Nov 2005
Inlägg: 613
SweCat SweCat är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
SweCats avatar
 
Reg.datum: Nov 2005
Inlägg: 613
Jag håller med gillar det efter köp, men under köpet blir jag bara ilsken på vistaprint faktiskt. Då vill jag bara snabbt genom kassan.
SweCat är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2007-12-19, 00:07 #26
Unispels avatar
Unispel Unispel är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Jun 2006
Inlägg: 196
Unispel Unispel är inte uppkopplad
Medlem
Unispels avatar
 
Reg.datum: Jun 2006
Inlägg: 196
Citat:
Ursprungligen postat av MrHandley
Citat:
Ursprungligen postat av Unispel
18. Var snabbare, billigare och ha bättre support än dina konkurrenter. Bygg på detta sätt långsiktigt ett varumärke och låt ryktet sprida sig.

Finns ingen anledning att vara billigare än sina konkurrenter. Beror ju helt på vilket segment man riktar in sig mot.
Att vara billigare är en av många konkurrensfördelar och tillämpas i alla branscher.
Att vara billigare är dock en konst.

Märk väl att jag inte sa "ha lägre marginaler än dina konkurrenter".

Att prispress skulle vara osund konkurrens är nonsens och endast tillämpbart i omogna marknadssegment. Prispress kommer förr eller senare att drabba alla och det gäller att vara bäst förberedd.
Unispel är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2007-12-19, 07:20 #27
eliasson eliasson är inte uppkopplad
Bara ett inlägg till!
 
Reg.datum: Dec 2005
Inlägg: 1 863
eliasson eliasson är inte uppkopplad
Bara ett inlägg till!
 
Reg.datum: Dec 2005
Inlägg: 1 863
Många fina tips här, det tackas för.
eliasson är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2007-12-19, 08:24 #28
Sludent Sludent är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Dec 2007
Inlägg: 258
Sludent Sludent är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Dec 2007
Inlägg: 258
Citat:
Ursprungligen postat av rudberg
Citat:
Originally posted by -fenrik@Dec 17 2007, 15:53
Citat:
Ursprungligen postat av Kihlbom
23. Visa andra produkter kunder har köpt i samband med denne, gör gärna detta även i varukorgen eller i sista steget i kassan, det ökar mycket
Kihlbom, jag arbetar själv med e-handel och denna punkt säger jag tvärtemot. Störs kunden i köpprocessen i kassan finns risken att köpet avbryts istället för att ökar ännu mer. Jag vill gärna få igång en diskussion kring punkten eftersom jag hellre hoppas att jag har fel i mitt påstående.

Jag tycker faktiskt att Vistaprint klarar av det rätt bra, under köp, men framför allt EFTER köp.
Om du väljer till produkten X inom 10 minuter så slipper du betala frakt utan den skickas samtidigt.
Inte så dumt! Typ "Du glömde väl inte..." eller liknande, det finns ju tillfällen då tillbehör eller liknande som kan göra kunden ännu mer nöjd med köpet, och då bli påmind direkt efter och samtidigt få erbjudande om att det skickas i samma paket / fri frakt bör ju inom rätt segment ge merförsäljning.
Sludent är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2007-12-19, 12:56 #29
MrHandley MrHandley är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
 
Reg.datum: Feb 2004
Inlägg: 591
MrHandley MrHandley är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
 
Reg.datum: Feb 2004
Inlägg: 591
Citat:
Ursprungligen postat av Unispel
Citat:
Originally posted by -MrHandley@Dec 6 2007, 17:49
Citat:
Ursprungligen postat av Unispel
18. Var snabbare, billigare och ha bättre support än dina konkurrenter. Bygg på detta sätt långsiktigt ett varumärke och låt ryktet sprida sig.
Finns ingen anledning att vara billigare än sina konkurrenter. Beror ju helt på vilket segment man riktar in sig mot.

Att vara billigare är en av många konkurrensfördelar och tillämpas i alla branscher.
Att vara billigare är dock en konst.
Märk väl att jag inte sa ha lägre marginaler än dina konkurrenter.
Att prispress skulle vara osund konkurrens är nonsens och endast tillämpbart i omogna marknadssegment. Prispress kommer förr eller senare att drabba alla och det gäller att vara bäst förberedd.
Du läste inte "beror ju helt på vilket segment man riktar in sig på" va? Var fick du det där om osund konkurrens ifrån? Verkar som om du läste in lite väl mycket i mitt svar.
"Prispress kommer förr eller senare att drabba alla" skrivet tillsammans med omogna amarknadssegment gör att jag undrar i vilka sektorer du verkar. Testa att sälja kläder på biblioteksgatan i stockholm till exempel. (eller till den målgruppen på nätet). Åter igen, beror helt på vilket segment man riktar in sig på. Säljer man usbpinnar eller liknande så är det självklart att priset är en faktor. Men det jag säger är att det int eär ett självändamål att vara billig.

Men nu kliver vi rejält utanför tråden.

För att styra tillbaka:

43: Gör specifika erbjudanden för etiska minoriteter
44: Gör specifika erbjudanden för olika helgdagar (jul, ramadan, hannuhka, påsk, etc etc)
45: Jobba aktivt med dina leverantörer för att vara först med nya produkter
MrHandley är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2007-12-19, 13:21 #30
Sludent Sludent är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Dec 2007
Inlägg: 258
Sludent Sludent är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Dec 2007
Inlägg: 258
Citat:
Originally posted by MrHandley@Dec 19 2007, 13:56

45: Jobba aktivt med dina leverantörer för att vara först med nya produkter

Detta är helt klart intressant, gissar på att det kräver ett nära samarbete samt större volymer så leverantören ser det som intressant.
Sludent är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Svara


Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster)
 

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 10:37.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
 
Copyright © 2017