Kom ihåg mig?
Home Menu

Menu


BankGiro PlusGiro eller Bankkonto?

 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Oläst 2007-02-19, 18:57 #11
Gustavs avatar
Gustav Gustav är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
 
Reg.datum: Jul 2005
Inlägg: 3 171
Gustav Gustav är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
Gustavs avatar
 
Reg.datum: Jul 2005
Inlägg: 3 171
Det verkar inte som om jag har samma tjänst hos Nordea som Kjette hade. I vilket fall så kostar den tjänsten som jag har småpengar. Det är egentligen bara ett plusgiro, men till plusgirot får man ett bankkontonummer och ett bankgironummer. Oavsett vilket nummer kunden väljer att betala till så hamnar pengarna sedan på samma plusgiro. Mycket enkelt och bra tycker jag. När man loggar in på plusgirot via internet för att betala räkningar mm så är det med dosa och inte med skraplott. Till plusgirot kan man även få kreditkort eller vanligt betalkort för en extra liten peng. Även e-redovisning finns om man betalar lite småpengar till. Jag kan inte ge några exakta prisuppgifter eftersom jag inte minns vad det kostar (jag minns bara att jag reagerade på hur billigt det var).

De två nackdelarna som jag kan se med den här tjänsten som Nordea har är att det kostar 1,5 kr att göra en transaktion från plusgirot till ett vanligt bankkonto. Det innebär att har man som försäljare många returer/reklamationer så får man massa små poster på 1,5 kr att bokföra. Den andra nackdelen är att man inte får någon ränta på pengarna. Så samlar man på sig större belopp bör man omplacera.
Gustav är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Svara


Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster)
 

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 08:09.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
 
Copyright © 2017