Kom ihåg mig?
Home Menu

Menu


Sveawebpay vs Klarna

 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Oläst 2010-03-15, 06:57 #11
NorberS NorberS är inte uppkopplad
Nykomling
 
Reg.datum: May 2007
Inlägg: 9
NorberS NorberS är inte uppkopplad
Nykomling
 
Reg.datum: May 2007
Inlägg: 9
Själv ska jag byta från Svea till Klarna inom kort, är tyvärr inte alls nöjd med svea, de är för struliga, känns inte som de har koll på sina grejer.
NorberS är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2010-03-23, 21:15 #12
erdistfroh erdistfroh är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Feb 2008
Inlägg: 207
erdistfroh erdistfroh är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Feb 2008
Inlägg: 207
Citat:
Ursprungligen postat av NorberS Visa inlägg
Själv ska jag byta från Svea till Klarna inom kort, är tyvärr inte alls nöjd med svea, de är för struliga, känns inte som de har koll på sina grejer.
Eftersom jag just nu håller på att välja mellan Svea och Klarna får du gärna berätta lite mer om vad de strulat med.
erdistfroh är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2010-03-23, 22:52 #13
eliasca eliasca är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Dec 2007
Inlägg: 55
eliasca eliasca är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Dec 2007
Inlägg: 55
Citat:
Ursprungligen postat av erdistfroh Visa inlägg
2. Är det verkligen någonting en säljare ska säga? Jag trodde kreditupplysningar var till för att se till att man får betalt, inte vara "snäll"

Men du kanske är ute efter en fakturaköp modell där du är garanterad pengar i vilket fall?

Har förresten ingen erfarenhet av någon av dem.
Men, det gör ju dig ingenting som e-handlare, det är ju Klarnas problem om de inte får in några pengar! Du får ju pengarna hur som helst...

Jag körde Swea ett år och bytte sedan till Klarna av olika anledningar. Tyckte att Sweas kundtjänst var ignorant och ingen hade någon vidare koll på någonting. Sen passade klarnas moduler in bättre då jag bytte design på shopen, så det var av rena tekniska skäl relevant att byta.
eliasca är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2010-03-24, 02:54 #14
Nicklas Nicklas är inte uppkopplad
Supermoderator
 
Reg.datum: Mar 2004
Inlägg: 1 662
Nicklas Nicklas är inte uppkopplad
Supermoderator
 
Reg.datum: Mar 2004
Inlägg: 1 662
Citat:
Ursprungligen postat av baggen Visa inlägg
Behöver lite råd från er med erfarenhet från dessa, jag är på väg att lägga på en fakturamodul i en butik och tänkte anlita någon av dessa två aktörer.

Jag började med att få en offert från Sveawebpay som jag förhandlade ner lite och efter det så mailade jag denna till Klarna och hörde om dom kunde matcha detta eller ge mig bättre avtal.

Blev nyss uppringd av säljaren från Klarna som i princip (surprise) förklarade att dom var mycket bättre är Svea på alla sätt o vis.

Dock skulle jag vilka kolla med er som har erfarenhet av dessa några av de påståenden som säljaren gjorde.

1. Klarna var mycket användarvänligare att administrera då dom genomförde automatiska kreditupplysningar mm och hon påstod indirekt att detta inte gjordes hos Svea att det var mycket manuellt jobb där vilket jag har svårt att tro. Har ju svårt att se att jag själv ska genomföra detta utan misstänker att det går automatiskt på exakt samma sätt hos båda leverantörerna. Är det något annat som faktiskt är användarvänligare för mig eller kund hos Klarna?

2. Klarna säljaren påstod att dom godkänner ca 10% fler kreditupplysningar än vad Sveawebpay gör.. Någon kommentar ang detta?


Andra personliga erfarenheter från de båda?
Jag har kört både Svea och Klarna och det är likvärdiga tjänster, just nu är enda fördelen att Klarna är ett starkare varumärke hos dina kunder.

- Svea skickar ut en pappersfaktura till kunden så där slipper du bry dig, jag förmodar att du får betala portot i deras fasta avgift.
- Hos Klarna får du skriva ut Fakturan och bifoga den i paketet och sparar därmed in portokstnaden och bör få en fast avgift som är lägra tack vare detta.
- Svea betalar ut pengarna dagen efter köp med Klarna så tar det ca 3 veckor att få utbetalningen.

Utseendet på fakturorna som Klarna och Svea har är rätt lika, Swecat har alltid gnällt på Svea i alla trådar jag har läst så där behöver du inte lyssna.

När det gäller supporten så är Klarna bättre på detta, Svea har varit rätt omständiga när jag har behövt support där.

Angående din 2:a så nekar Klarna och Svea ungefär lika många kunder men det känns som att det är en liten större andel kunder som väljer faktura nu när jag kör Klarna.

Se till att du hittar det bästa avtalet och var en hård förhandlare så ska det gå att få ner priserna rejält hos både Klarna och Svea.

Lycka till!
__________________
Seo och affiliate sajter som Sko.nu | Möbler | Klocka.com | Ta Lån | Stekpanna | Godis
Nicklas är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2010-03-24, 12:42 #15
Mystica Mystica är inte uppkopplad
Nykomling
 
Reg.datum: Jul 2009
Inlägg: 35
Mystica Mystica är inte uppkopplad
Nykomling
 
Reg.datum: Jul 2009
Inlägg: 35
Hmm?
Funderade på det där med att kanske större andel väljer faktura när det gäller klarna.
Kan det vara så att många personer förknippar Svea med indrivning och får stop på sin känsla av impulsköp?

Själv tänker jag nog 2 ggr innan jag handlar när säljaren visar upp ett välinarbetat inkassobolag framför näsan på mig.
Mystica är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2010-03-24, 19:31 #16
baggen baggen är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Jul 2008
Inlägg: 102
baggen baggen är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Jul 2008
Inlägg: 102
Citat:
Ursprungligen postat av Nicklas Visa inlägg
Jag har kört både Svea och Klarna och det är likvärdiga tjänster, just nu är enda fördelen att Klarna är ett starkare varumärke hos dina kunder.

- Svea skickar ut en pappersfaktura till kunden så där slipper du bry dig, jag förmodar att du får betala portot i deras fasta avgift.
- Hos Klarna får du skriva ut Fakturan och bifoga den i paketet och sparar därmed in portokstnaden och bör få en fast avgift som är lägra tack vare detta.
- Svea betalar ut pengarna dagen efter köp med Klarna så tar det ca 3 veckor att få utbetalningen.

Utseendet på fakturorna som Klarna och Svea har är rätt lika, Swecat har alltid gnällt på Svea i alla trådar jag har läst så där behöver du inte lyssna.

När det gäller supporten så är Klarna bättre på detta, Svea har varit rätt omständiga när jag har behövt support där.

Angående din 2:a så nekar Klarna och Svea ungefär lika många kunder men det känns som att det är en liten större andel kunder som väljer faktura nu när jag kör Klarna.

Se till att du hittar det bästa avtalet och var en hård förhandlare så ska det gå att få ner priserna rejält hos både Klarna och Svea.

Lycka till!
Tack för ett mycket bra svar!

Nu kommer jag köra en av dom mot några oscommerce butiker som dom båda har färdiga moduler mot, har du även någon erfarenhet där vilken av dom som blir minst manuellt jobb när man är installerad o klar?
baggen är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2010-03-24, 20:38 #17
erdistfroh erdistfroh är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Feb 2008
Inlägg: 207
erdistfroh erdistfroh är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Feb 2008
Inlägg: 207
Hade ingen aning om att Klarna "kräver" att man skickar ut fakturan själv. Gäller det även påminnelser? Känns konstigt att betala ganska mycket avgifter för att ändå få göra en del själv.
erdistfroh är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2010-03-24, 22:45 #18
Nicklas Nicklas är inte uppkopplad
Supermoderator
 
Reg.datum: Mar 2004
Inlägg: 1 662
Nicklas Nicklas är inte uppkopplad
Supermoderator
 
Reg.datum: Mar 2004
Inlägg: 1 662
Citat:
Ursprungligen postat av baggen Visa inlägg
Tack för ett mycket bra svar!

Nu kommer jag köra en av dom mot några oscommerce butiker som dom båda har färdiga moduler mot, har du även någon erfarenhet där vilken av dom som blir minst manuellt jobb när man är installerad o klar?
Jag kör prestashop själv och förutom att vi skriver ut Klarnas faktura och skickar med den i paketet så är det nog ganska likvärdiga admin sidor hos Klarna och Svea. Dok så vet jag att de finns de som använder sig av klarnas api som skall vara bra, jag har inte kommit dit ännu.
__________________
Seo och affiliate sajter som Sko.nu | Möbler | Klocka.com | Ta Lån | Stekpanna | Godis
Nicklas är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2010-03-24, 22:48 #19
Nicklas Nicklas är inte uppkopplad
Supermoderator
 
Reg.datum: Mar 2004
Inlägg: 1 662
Nicklas Nicklas är inte uppkopplad
Supermoderator
 
Reg.datum: Mar 2004
Inlägg: 1 662
Citat:
Ursprungligen postat av erdistfroh Visa inlägg
Hade ingen aning om att Klarna "kräver" att man skickar ut fakturan själv. Gäller det även påminnelser? Känns konstigt att betala ganska mycket avgifter för att ändå få göra en del själv.
Jag bifogar Klarnas faktura i paketet som papperskopia eller så går det att skicka som e-mail med om man vill, påminnelser sköter Klarna. Svea sköter dessa utskick av fakturor till kunden.
__________________
Seo och affiliate sajter som Sko.nu | Möbler | Klocka.com | Ta Lån | Stekpanna | Godis
Nicklas är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2010-03-25, 18:12 #20
erdistfroh erdistfroh är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Feb 2008
Inlägg: 207
erdistfroh erdistfroh är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Feb 2008
Inlägg: 207
Måste erkänna att mitt första intryck av Svea har varit lite sådär eftersom jag inte fått något svar på e-mail som jag skickade till dem i fredags om att få mer information.
erdistfroh är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Svara


Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster)
 

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 10:03.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
 
Copyright © 2017