Kom ihåg mig?
Home Menu

Menu


Kreditupplysningar som inte syns

 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Oläst 2006-09-05, 14:55 #51
henning henning är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Dec 2005
Inlägg: 172
henning henning är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Dec 2005
Inlägg: 172
Ursäkta, men är inte denna tråd för tillfället väldigt offtopic?

/H.
henning är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2006-09-05, 20:38 #52
Xamda Xamda är inte uppkopplad
Supermoderator
 
Reg.datum: Jun 2005
Inlägg: 1 900
Xamda Xamda är inte uppkopplad
Supermoderator
 
Reg.datum: Jun 2005
Inlägg: 1 900
Jo, den är väldigt off topic... Medges.

Det är intressant att debattera och diskutera kring detta ämne dock, men vi kanske flytta in det i off topic...

Nåväl, kort kommentar dock - Klein, vad grundar du dina slutsatser om sexualbrottslingar på? Vad får dig att tro att en personlighetsstörning som kanske ligger bakom en sexualbrottslings handling inte kan undertryckas eller behandlas? Vad får dig att tro att motsvarande personlighetsstörning inte får alla brottslingar att återfalla i brott?

Personligen skulle jag mycket hellre se ett offentligt trafikbrottsregister och en offentlig uthängning av dem som kör vansinnigt fort, bryter mot stopplikt, rödljuskörare oc rattfyllerister. Ur ett strikt samhällsekonomiskt perspektiv är det bättre än att jag de få pedofiler som finns och begår brott... Det dör hundratals och skadas tusentals i trafiken varje år och det är väldiga summor som eldas upp i försäkringar på grund av usla bilförare... För att inte tala om skattepengar.

Dina resonemang om utökad nödvärnsrätt är intressanta... Jag skulle gärna använda dem mot just dessa vansinnesförare, låt mig få försvara mig mot rödkörande cyklister, blinda bilister som svänger utan tecken, gångtrafikanter som kliver rakt ut i gatan, trots röd gubbe... Vet inte riktigt hur dock...

Hur skulle en utökad nödvärnsrätt fungera menar du? Skall man få rätt att spöa på en före detta brottsling bara för att denne går förbi ett dagis, tittar på din flickvän, eller vad menar du? Tycker nog nödvärnsrätten räcker väldigt långt som den är utformad idag...
__________________
Bara döda fiskar flyter med strömmen.
Xamda är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Svara


Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster)
 

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 12:39.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
 
Copyright © 2017