Kom ihåg mig?
Home Menu

Menu


Ebasar.se

 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Oläst 2004-05-19, 19:09 #1
Predrags avatar
Predrag Predrag är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Jan 2004
Inlägg: 161
Predrag Predrag är inte uppkopplad
Medlem
Predrags avatar
 
Reg.datum: Jan 2004
Inlägg: 161
Blev nyss uppringd av en försäljare från Ebasar.se. Det var det här shoppingportal, sökmaskin ala kelkoo, torget osv.

Dom hade ett introduktionserbjudande på 995 kr för att finnas med på deras sida i 1 år, för det fick man ha sin logotype, sina produkter i sökmaskinen osv. Man betalade inget per klick, bara den fasta avgiften per år.

Sen jag annonserade på fl-net så har jag blivit VÄLDIGT noga vad jag lägger pengarna på när det gäller marknadsföring, så jag tänkte kolla om någon har nån synpunkt, eller känner till något om ebasar.se?

MVH
Predrag
Predrag är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2004-05-19, 20:29 #2
Tobias Turesson Tobias Turesson är inte uppkopplad
Har WN som tidsfördriv
 
Reg.datum: Aug 2003
Inlägg: 1 336
Tobias Turesson Tobias Turesson är inte uppkopplad
Har WN som tidsfördriv
 
Reg.datum: Aug 2003
Inlägg: 1 336
Håll dig till de stora och välkända sidorna, de har typ 100% av marknaden iaf.
Känns som det egentligen inte finns någon anledning för företag att vara i mer stora kataloger utan isf i på mindre nichade sidor osv ?
Tobias Turesson är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2004-05-19, 20:44 #3
Tobbe Tobbe är inte uppkopplad
Supermoderator
 
Reg.datum: Jan 2003
Inlägg: 1 566
Tobbe Tobbe är inte uppkopplad
Supermoderator
 
Reg.datum: Jan 2003
Inlägg: 1 566
Domännamnet blev registrerat för 50 dagar sedan. Jag har inte sett reklam för deras tjänster i varken sökmaskiner eller banners. Det finns inga hits i Google på ebasar.se. De har ett mobilnummer som kontaktinfo.

Jag hade inte lagt en tusenlapp där, köp adwords för en tusing istället...

Hur många tänker egentligen "Nu ska jag köpa något, jag surfar genom alla möjliga kategorier på en stor "portal" tills jag hittar nåt schysst". Skulle tro att man istället googlar fram något... portal är ett jäkligt uttjatat ord om jag får säga mitt, känns som -99 revisited med portaler för allt överallt, men det är klart, det har det gjort i 2 år redan... OFF TOPIC
__________________
www.cellsynt.com
Tobbe är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2004-05-19, 21:05 #4
rics avatar
ric ric är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
 
Reg.datum: Feb 2004
Inlägg: 665
ric ric är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
rics avatar
 
Reg.datum: Feb 2004
Inlägg: 665
Citat:
Originally posted by "Tobbe"
Skulle tro att man istället googlar fram något... portal är ett jäkligt uttjatat ord
Håller inte riktigt med, brukar få en hel del irrelevanta sidor bland sökresultatet på Google.
Dock finns det kanske en mättad marknad för "shoppingagenter" så som pricerunner, kelkoo etc. som redan har starka positioner. Det är kanske bättre att annonsera där, men troligtvis dyrare.
ric är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2004-05-19, 21:13 #5
Tobbe Tobbe är inte uppkopplad
Supermoderator
 
Reg.datum: Jan 2003
Inlägg: 1 566
Tobbe Tobbe är inte uppkopplad
Supermoderator
 
Reg.datum: Jan 2003
Inlägg: 1 566
Du har så rätt så, jag vet inte vad jag yrade om, får skylla på stress eller nåt.. När man söker på just produkter får man oftast upp skit, självklart är det som du säger, pricerunner eller kelkoo funkar hur bra som helst och slår lätt ut alla reklamfinansierade shoppingportaler...

1000 pix för ett års reklam på en site som ingen länkar till & som inte gör reklam för sig, eller 500 värdefulla klick från nischade siter, vilket är värt mest?
__________________
www.cellsynt.com
Tobbe är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2004-05-19, 21:24 #6
rics avatar
ric ric är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
 
Reg.datum: Feb 2004
Inlägg: 665
ric ric är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
rics avatar
 
Reg.datum: Feb 2004
Inlägg: 665
Citat:
1000 pix för ett års reklam på en site som ingen länkar till & som inte gör reklam för sig, eller 500 värdefulla klick från nischade siter, vilket är värt mest?
Under förutsättning att den förstnämnda fortsätter att inte marknadsföra sig så är det lugnt de nischade siterna under förutsättning att de också marknadsför sig.

Men om man bortser från antagande så antar jag att de nischade är bättre då det redan finns ett intresse bland besökarna.

Att få sin produkt recenserad (dvs. inte reklam) och då få bra kritik tror jag är bland den bästa marknadsföringen, ett ytterligare plus måste vara om sidan som recenserar är nischad till samma ämne som produkten.
ric är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2004-05-19, 23:33 #7
Matss avatar
Mats Mats är inte uppkopplad
Supermoderator
 
Reg.datum: May 2003
Inlägg: 1 712
Mats Mats är inte uppkopplad
Supermoderator
Matss avatar
 
Reg.datum: May 2003
Inlägg: 1 712
En av anledningarna till att jag hade hoppat det erbjudandet är att det finns flera andra bra portaler som verkligen ger bra trafik för pengarna. Jag har bl.a en portal som jag lägger 1000.-/året till som skickar 500-800 besök/månad och har ett kundavslut i försäljning på ca 4-5000.-/månad. Mycket väl investerade pengar m.a.o.


// Mats
Mats är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2004-05-20, 00:11 #8
Tobias Turesson Tobias Turesson är inte uppkopplad
Har WN som tidsfördriv
 
Reg.datum: Aug 2003
Inlägg: 1 336
Tobias Turesson Tobias Turesson är inte uppkopplad
Har WN som tidsfördriv
 
Reg.datum: Aug 2003
Inlägg: 1 336
Mats kan du säga vilken ?
Tobias Turesson är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2004-05-20, 02:26 #9
Matss avatar
Mats Mats är inte uppkopplad
Supermoderator
 
Reg.datum: May 2003
Inlägg: 1 712
Mats Mats är inte uppkopplad
Supermoderator
Matss avatar
 
Reg.datum: May 2003
Inlägg: 1 712
Citat:
Mats kan du säga vilken ?
Nope, av dom ca 140 sidorna jag har som länkar till mig och som får betalt via provision i antal köp eller dom som jag betalar en fast avgift är det väl kanske 20 st som är riktiga guldkorn och eftersom flera av mina konkurenter/kollegor också håller till här på WN så behåller jag nog dom bästa för mig själv.

Hade jag rekommendeat dom bästa hade jag förmodligen sett flera av mina konkurenter slåss om besökarna på dom just omnämda sidorna.

Anledningen till att jag skrev inlägget ovan var bara för att tala om att det finns fler väletablerade portaler som inte är dyrare än Ebasar och som skickar bra trafik.

// Mats
Mats är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2004-05-20, 02:51 #10
Tobias Turesson Tobias Turesson är inte uppkopplad
Har WN som tidsfördriv
 
Reg.datum: Aug 2003
Inlägg: 1 336
Tobias Turesson Tobias Turesson är inte uppkopplad
Har WN som tidsfördriv
 
Reg.datum: Aug 2003
Inlägg: 1 336
Förstår
Tobias Turesson är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Svara


Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster)
 

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 07:56.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
 
Copyright © 2017