Kom ihåg mig?
Home Menu

Menu


Varning för Inwarehouse

 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Oläst 2008-01-14, 12:47 #1
Weaver Weaver är inte uppkopplad
Flitig postare
 
Reg.datum: Aug 2006
Inlägg: 403
Weaver Weaver är inte uppkopplad
Flitig postare
 
Reg.datum: Aug 2006
Inlägg: 403
Så det var dags att beställa en ny server. Normalt brukar jag beställa från Dustin men jag var dum nog att pröva en annan leverantör denna gången. Jag bestämde mig för att testa inWarehouse.
När jag beställde servern så skrev de att de kunde leverera servern på 1 dag. Några timmar ändrar de leveransbeskedet till Omgånde, *gött*. Sedan nästa dag ändrar de till den 11 Januari (beställde i December 2007). Nästa dag ändrar de till den 7de. Märk väl att detta är *Bekräftat leveranstid*. De fortsätter sedan att ändra datumet varje dag fram till den 10de. Då jag ringer dem och frågar vad de sysslar med. Då sjusteras leverans till den 11e.

Den 14de bestämmer dem sig för att NU får jag komma och hämta den. Rullar in till butiken och visar min orderlapp. Bara ett kolli, vilket jag tycker är konstigt eftersom jag har beställt extra minne och disk. Frågar tjejen 3 gånger om det verkligen är ALLT i detta paketet. Hon svarar Ja. När jag väl kommer hem så visar det sig att det bara är servern och rackskenorna. Alltså inget minne och disk.

Ringer till deras kundtjänst och de har ingen anning om var grejerna är. Ringer butiken och tro fan att det trots allt har ett paket med minnet och hårddiskarna. Sjukt dåligt! Frågar om jag kan få ersättning för att körande och spenderade timmar. Han vet inte om jag kan få det, sjukt bra sätt att behandla företag som köper dyra saker av dem. Sitter i telefon med kundtjänst i deras telefonkö men jag verkar bara mötas av totalt ointresse.
Weaver är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2008-01-14, 19:16 #2
Weaver Weaver är inte uppkopplad
Flitig postare
 
Reg.datum: Aug 2006
Inlägg: 403
Weaver Weaver är inte uppkopplad
Flitig postare
 
Reg.datum: Aug 2006
Inlägg: 403
Efter lite samtal erbjöd InWarehouse mig ersättning på 250kr. De ville inte ge i kontanter utan jag fick bara krediter hos dem.
Weaver är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2008-01-14, 21:41 #3
rhuse rhuse är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
 
Reg.datum: Jun 2006
Inlägg: 655
rhuse rhuse är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
 
Reg.datum: Jun 2006
Inlägg: 655
Tråkig historia och jag tvivlar inte på att det du säger är sant men de 6 gånger (jag kan komma på nu) som jag har beställt saker från inwarehouse så har det funkat fläckfritt. Föredrar dock dustin när jag beställer till företag och organisationer, vet inte riktigt varför om jag ska vara ärlig.
rhuse är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2008-01-14, 21:55 #4
naredi naredi är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Jun 2003
Inlägg: 286
naredi naredi är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Jun 2003
Inlägg: 286
Enligt köplagen har du rätt till de extra kostnader som du fått i samband med dröjsmålet. Du måste då bevisa att du faktiskt har haft kostnaderna (ex. du har hyrt en server under tiden). Om du dessutom måste åka "en extra gång" och hämta det de glömde att ge dig första gången har du rätt till milersättning. Dessa ersättningar har du rätt att få kontant.
naredi är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2008-01-14, 22:39 #5
Weaver Weaver är inte uppkopplad
Flitig postare
 
Reg.datum: Aug 2006
Inlägg: 403
Weaver Weaver är inte uppkopplad
Flitig postare
 
Reg.datum: Aug 2006
Inlägg: 403
Citat:
Originally posted by naredi@Jan 14 2008, 22:55
Enligt köplagen har du rätt till de extra kostnader som du fått i samband med dröjsmålet. Du måste då bevisa att du faktiskt har haft kostnaderna (ex. du har hyrt en server under tiden). Om du dessutom måste åka "en extra gång" och hämta det de glömde att ge dig första gången har du rätt till milersättning. Dessa ersättningar har du rätt att få kontant.
Gäller även det om man är ett företag som köper?
Weaver är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2008-01-14, 22:45 #6
Max Max är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
 
Reg.datum: Jul 2003
Inlägg: 721
Max Max är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
 
Reg.datum: Jul 2003
Inlägg: 721
För flera år sedan hade jag mycket problem med inwarehouse av samma slag som det du beskriver. Man hade kunnat tro att de bättrat sig sedan dess (jag har inte handlat av dem mer så jag vet inte)
Max är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2008-01-14, 22:55 #7
Weaver Weaver är inte uppkopplad
Flitig postare
 
Reg.datum: Aug 2006
Inlägg: 403
Weaver Weaver är inte uppkopplad
Flitig postare
 
Reg.datum: Aug 2006
Inlägg: 403
Jag kommer inte heller att handla via inwarehouse, åtminstone inte saker till mitt företag. Det känns för risky. Dustin känns som en stabil företagsleverantör och jag kommer gå tillbaka till dem.
Weaver är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2008-01-14, 23:05 #8
naredi naredi är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Jun 2003
Inlägg: 286
naredi naredi är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Jun 2003
Inlägg: 286
Citat:
Gäller även det om man är ett företag som köper?
Ja det ska det göra såvida inte något annat avtalats i samband med köpet (köpvilkor). Till skillnad mot konsumentköplagen kan nämligen sådana ersättningar avtalas bort.
naredi är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2008-01-15, 11:47 #9
Krickos avatar
Kricko Kricko är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Dec 2006
Inlägg: 56
Kricko Kricko är inte uppkopplad
Medlem
Krickos avatar
 
Reg.datum: Dec 2006
Inlägg: 56
Jag har 54 slutlevererade ordrar från Inwarehouse.
Har bara fått en trasig projektor, en backup som inte fungerade och ett batteri som packade ihop på en bärbar dator. Detta har dock löst sig utan problem.
Visst kan leveranser ibland bli försenade, men jag upplever dom inte som mer struliga än vilket liknande företag som helst.

Jag håller med om att de lovar för mycket när det står leveranstider som inte stämmer. Står det att det ska ta en dag, så ska det ju ta en dag. Oftast stämmer tiden, men inte alltid. Bättre att inte lova något alls, än att lova för mycket..
Kricko är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2008-01-15, 13:27 #10
jonny jonny är inte uppkopplad
Supermoderator
 
Reg.datum: Sep 2003
Inlägg: 6 941
jonny jonny är inte uppkopplad
Supermoderator
 
Reg.datum: Sep 2003
Inlägg: 6 941
Jag tycker de är rätt krångliga att ha att göra med och brukar välja andra alternativ.
jonny är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Svara


Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster)
 

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 23:30.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
 
Copyright © 2017