Kom ihåg mig?
Home Menu

Menu


Våra bedrifter

 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Oläst 2012-06-19, 12:31 #1
Captain Thailands avatar
Captain Thailand Captain Thailand är inte uppkopplad
Supermoderator
 
Reg.datum: Mar 2007
Inlägg: 4 346
Captain Thailand Captain Thailand är inte uppkopplad
Supermoderator
Captain Thailands avatar
 
Reg.datum: Mar 2007
Inlägg: 4 346
Standard Våra bedrifter

Hej,

Vi svenskar gillar inte "skryt" utan anser det som självgott, eller har jag fel?

Jag som utlandssvensk ;-) tar steget och startar en tråd där ni kan dela med er av era framgångar. Skriv när ni tycker ni lyckats med något inom webbutveckling och marknadsföring på nätet. Eller om ni bara fått till en schysst funktion på era sajter.

Var inte så blygsamma. Dela med er och inspirera oss med era bedrifter!
__________________
-
Jag (Twitter) kränger domäner via Fancy.Domains
• Jag värderar domäner via Värderadomäner.se - 20% rabatt för WN-medlemmar. Uppge kod: wn20.
Captain Thailand är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2012-06-19, 19:39 #2
Linuus Linuus är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
 
Reg.datum: Jan 2009
Inlägg: 890
Linuus Linuus är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
 
Reg.datum: Jan 2009
Inlägg: 890
Citat:
Ursprungligen postat av Captain Thailand Visa inlägg
Hej,

Vi svenskar gillar inte "skryt" utan anser det som självgott, eller har jag fel?

Jag som utlandssvensk ;-) tar steget och startar en tråd där ni kan dela med er av era framgångar. Skriv när ni tycker ni lyckats med något inom webbutveckling och marknadsföring på nätet. Eller om ni bara fått till en schysst funktion på era sajter.

Var inte så blygsamma. Dela med er och inspirera oss med era bedrifter!
Som svennebanan tycker jag det här är läskigt...

Jag drev Sveriges största site för ackord och tabulatur för svensk musik. Alltså personer som på gehör tog ut ungefär hur låtar spelas och skickade in så även andra kunde spela låtarna.

Hade en bit över 100.000 unika besökare i månaden men blev tyvärr tvungen att stänga ner sidan då den inte gillades av div. lobby-organisationer och jag inte lyckades få några vettiga avtal med dessa.

Men det var några roliga år i alla fall! Nu får jag ju tid att satsa på nya projekt istället.


Ska inte du oxå skryta lite, Kaptenen?
Linuus är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2012-06-19, 19:50 #3
Captain Thailands avatar
Captain Thailand Captain Thailand är inte uppkopplad
Supermoderator
 
Reg.datum: Mar 2007
Inlägg: 4 346
Captain Thailand Captain Thailand är inte uppkopplad
Supermoderator
Captain Thailands avatar
 
Reg.datum: Mar 2007
Inlägg: 4 346
Linuus,

Klart jag skall "skryta"!

500,000 hotellnätter bokade via mina sajter (sedan starten för över tio år sen) blir mitt "skryt". Allt är relativt. Booking har nog fler per dag?! ;-)
__________________
-
Jag (Twitter) kränger domäner via Fancy.Domains
• Jag värderar domäner via Värderadomäner.se - 20% rabatt för WN-medlemmar. Uppge kod: wn20.
Captain Thailand är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2012-06-19, 20:13 #4
MusikMixen MusikMixen är inte uppkopplad
Bara ett inlägg till!
 
Reg.datum: Feb 2008
Inlägg: 1 527
MusikMixen MusikMixen är inte uppkopplad
Bara ett inlägg till!
 
Reg.datum: Feb 2008
Inlägg: 1 527
Jag tycker inte om att skryta eller göra reklam för mina vinster m.m. Men jag är väldigt stolt över att jag var den första som på riktigt satsade på dansband och skapade en mötesplats för dansbandsintresserade. Hade jag satsats och gjort företag av det hela så hade jag nog kommit långt, men jag vågade inte utan körde allt ideellt. Det kommer många förfrågningar om att annonsera på sidan tex.

Jag hade tur med STIM och fick en handläggare som förstod att sidan och webbradion var i startskedet och lätt mig betala mindre i avgift för streamingen, det är enligt mig tack vare honom som vi hade råd att satsa och komma så långt som vi gjorde.

Jag tröttnade dock på dansbandsdax efter mycket strul med många medlemmar så jag gav bort allt till en gammal vän som fixat hemsidan tidigare. När jag lämnade sidan så hade vi runt 50 000 aktiva medlemmar och ca 3000 pers i snitt som lyssnade på dansbandsdax.

Hur det är nu vet jag inte och bryr mig heller inte speciellt mycket.
MusikMixen är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2012-06-20, 00:15 #5
jonssondesign jonssondesign är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
 
Reg.datum: Oct 2010
Inlägg: 709
jonssondesign jonssondesign är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
 
Reg.datum: Oct 2010
Inlägg: 709
Jag måste faktiskt flika in här och berätta att jag faktiskt är väldigt stolt över min bedrift i livet.

Jag har alltid varit den där "tröga" personen, och med dåligt självförtroende. Många (eller, min familj) trodde alltid att jag skulle ha svårt för mig i framtiden..
Kanske för att jag hade dyslexi och var väldigt estetisk av mig..?

Idag är jag chefsansvarig applikationsdesigner och tjänar mer pengar efter skatt än vad mina föräldrar gör före skatt.

Jag började intressera mig för webbdesign redan vid 13 - 14 årsålder, och har alltid velat jobba med detta.. Det har varit min stora dröm, och här är jag idag! Mega stolt!

Får man berätta för vilket företag man jobbar åt? Ärsch, vi låter det vara osagt, så får ni fråga om ni verkligen vill veta.

Huvudet högt, och tack för mig!
jonssondesign är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2012-06-20, 01:18 #6
Legenz Legenz är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Jun 2007
Inlägg: 187
Legenz Legenz är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Jun 2007
Inlägg: 187
Drev en hemsida som streamde fotbollsmatcher under drygt 2 år innan påtryckningarna från bland annat UEFA blev för stora och den var tvungen att läggas ner.

Under sina glansdagar hade dock sidan omkring 50 000 unika besökare per dag när det var "Champions League-kvällar". Nämndes i Aftonbladet, Expressen och även utländsk press.

Det var dock för flera år sedan när det fortfarande gick att driva hemsidor, utan att stöta på problem, som streamade sport-sändningar illegalt.

Senast redigerad av Legenz den 2012-06-20 klockan 01:21
Legenz är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2012-06-20, 23:42 #7
Conny Westh Conny Westh är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
 
Reg.datum: Aug 2005
Inlägg: 5 166
Conny Westh Conny Westh är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
 
Reg.datum: Aug 2005
Inlägg: 5 166
Jag vill gärna ta upp en del malätna gamla "bedrifter" som kanske inte har så där jättemycket med webbanknytning men det är upplevelser som jag kan leva känslomässigt på länge i alla fall.

Bedrift 1:
Jag var en av 4 grundare av den idéella föreningen Rationals Användadarförening i Norden (äver förkortat RAIN, http://www.rainoo.org ) (OO i domännamnet står för ObjectOriented), Det var jag som hittade på namnet. Jag funderade först på Rational Usergroup In Nordic (det skulle blivit RUIN om man förkortar det så jag skippade den idén).

Vi startade med ett första möte mellan användarna 1997 och bildade föreningen i februari 1998, jag satt med i styrelsen i 5 år och när jag slutade så hade vi 1200 medlemmar.

Bedrift 2:
I ett tidigare jobb (som anställd) så hade jag fått i uppgift att bygga ett system för rapportering av kontrolluppgifter till skattmasen och hade uppskattat jobbet till 62 timmar, jag var klar på 61,5 timmar och programmet var mycket uppskattat av användarna för på sista mötet vi hade i projektet så ställde sig användarna upp och applåderade för mig!!! Det var den mest euforiska upplevelse jag någonsin haft som utvecklare. Det har aldrig inträffat igen, men jag kan leva i 100 år på den meriten..... Det värmde i hjärtat kan jag säga!!!

Bedrift 3:
Jag var med om att utveckla ett ekonomisystsem för Gävleborgs-, Örebro- och Hallands läns landsting mellan åren 1997-1999, jobbet var estimerat till 200 manår men vi var klara på 30 manår, det var rejält uppskattat av kunderna och systemet används än idag (2012) i Örebro och Halland.

Senast redigerad av Conny Westh den 2012-06-20 klockan 23:54
Conny Westh är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2012-06-30, 19:19 #8
ponting ponting är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Oct 2004
Inlägg: 257
ponting ponting är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Oct 2004
Inlägg: 257
Thumbs up Min Bedrift!

Att jag gått över (äntligen!) till Wordpress efter 11 år på Blogspot!!...
ponting är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2012-07-01, 00:27 #9
heavencloudss avatar
heavenclouds heavenclouds är inte uppkopplad
Flitig postare
 
Reg.datum: Dec 2009
Inlägg: 494
heavenclouds heavenclouds är inte uppkopplad
Flitig postare
heavencloudss avatar
 
Reg.datum: Dec 2009
Inlägg: 494
CaptainThailand, sjukt coolt med halv miljon bokade nätter! (Var tvungen att säga det..)

En "bedrift" (som inte har med IT att göra): Köpa en aktie som timmen efter går upp med runt 900% och sedan sälja den några timmar senare.

En bedrift som är relaterad till IT: Få 200'000 svenska medlemmar till en Facebook-grupp på 30 dagar. (Något som skedde 2009, gruppen hette "5 meter per medlem" och är idag arkiverad då grupper inte längre finns på Facebook).

Och en sista: Programmera hela iranska "Blocket".
heavenclouds är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2012-07-01, 01:32 #10
P3N P3N är inte uppkopplad
Flitig postare
 
Reg.datum: Jun 2010
Inlägg: 331
P3N P3N är inte uppkopplad
Flitig postare
 
Reg.datum: Jun 2010
Inlägg: 331
Citat:
Ursprungligen postat av heavenclouds Visa inlägg
CaptainThailand, sjukt coolt med halv miljon bokade nätter! (Var tvungen att säga det..)

En "bedrift" (som inte har med IT att göra): Köpa en aktie som timmen efter går upp med runt 900% och sedan sälja den några timmar senare.

En bedrift som är relaterad till IT: Få 200'000 svenska medlemmar till en Facebook-grupp på 30 dagar. (Något som skedde 2009, gruppen hette "5 meter per medlem" och är idag arkiverad då grupper inte längre finns på Facebook).

Och en sista: Programmera hela iranska "Blocket".
heavenclouds glöm inte bort att du precis skrivit inlägg på de 8(!!!) översta huvudämnena på WN på mindre än 22 minuter.

P3N är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Svara


Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster)
 

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 03:07.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
 
Copyright © 2017