Kom ihåg mig?
Home Menu

Menu


Svarthatt SEO - Har Ni några frågor?

 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Oläst 2011-04-08, 17:19 #11
jacobjs jacobjs är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Oct 2006
Inlägg: 293
jacobjs jacobjs är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Oct 2006
Inlägg: 293
Citat:
Ursprungligen postat av FredrikNas Visa inlägg
Intressant ang. att komma ur filter, varför ska man inte pinga nytt innehåll?

Vänligen,
Fredrik Näs
Det råder delade meningar kring det där. Jag personligen, och många med mig, anser att man bör ta det lugnt med pingandet just när man hamnar i filter. Teorin är väl egentligen att man tjänar på att, precis som jag skrev, gå tillbaka till basic och lugnt låta Google upptäcka länkarna kontinuerligt och naturligt. Man vill helt enkelt få sajten att verka så normal som möjligt i Googles ögon.

I vanliga fall så anser jag förstås att man ska pinga sina länkar, allt annat är ett slöseri med tid. Själv så använder jag mig av Linklicious.me vilket fungerar bra.

EDIT: Kan också rekommendera http://pingfarm.com, en grym gratistjänst

Senast redigerad av jacobjs den 2011-04-08 klockan 17:21
jacobjs är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2011-04-08, 17:47 #12
knulliss avatar
knullis knullis är inte uppkopplad
Bara ett inlägg till!
 
Reg.datum: Jun 2004
Inlägg: 1 697
knullis knullis är inte uppkopplad
Bara ett inlägg till!
knulliss avatar
 
Reg.datum: Jun 2004
Inlägg: 1 697
vilken är enligt dig den effektivaste metoden för att förstöra för konkurrenter i google via blackhat metoder? jag frågar inte detta PGA att jag vill förstöra för mina konkurenter frågar PGA jag har konkurenter som kämpar med att svartlista mina sidor i google .

förstöra menar jag få konkurenter att falla på sökord eventuellt bli bannade i google
knullis är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2011-04-08, 18:27 #13
jacobjs jacobjs är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Oct 2006
Inlägg: 293
jacobjs jacobjs är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Oct 2006
Inlägg: 293
Citat:
Ursprungligen postat av knullis Visa inlägg
vilken är enligt dig den effektivaste metoden för att förstöra för konkurrenter i google via blackhat metoder? jag frågar inte detta PGA att jag vill förstöra för mina konkurenter frågar PGA jag har konkurenter som kämpar med att svartlista mina sidor i google .

förstöra menar jag få konkurenter att falla på sökord eventuellt bli bannade i google
Ännu en av dessa svåra frågor där experterna inte är ense

De flesta tror att det är möjligt att få en konkurrent att tappa positioner i serpen genom att köra t.ex. en s.k Xrumer-blast mot dem (ett program som kan generera miljontals olika länkar). Dock så brukar sajten, särskilt om den är äldre, komma tillbaka starkare än tidigare.

En länk är trots allt en länk



Tänkte också passa på att visa Er hur ett typiskt program ser ut. Nu jobbar inte jag främst mot Sverige men om jag gjorde det så skulle jag främst använda det här programmet.

Här kan Ni se mig skapa ett flertal bloggar relativt fort. I jämförelse med andra program som skapar bloggar på engelska och amerikanska sajter så är detta rejält långsamt. Det här programmet kan man nämligen själv programmera så att det funkar även på internationella sajter (t.ex. svenska)

http://www.screencast.com/users/Jaco...f-f3ff65d6a078
jacobjs är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2011-04-08, 19:48 #14
Amori Amori är inte uppkopplad
Nykomling
 
Reg.datum: Apr 2010
Inlägg: 5
Amori Amori är inte uppkopplad
Nykomling
 
Reg.datum: Apr 2010
Inlägg: 5
Citat:
Ursprungligen postat av jacobjs Visa inlägg
Här kan Ni se mig skapa ett flertal bloggar relativt fort. I jämförelse med andra program som skapar bloggar på engelska och amerikanska sajter så är detta rejält långsamt. Det här programmet kan man nämligen själv programmera så att det funkar även på internationella sajter (t.ex. svenska)

http://www.screencast.com/users/Jaco...f-f3ff65d6a078
Ingen bra success rate på MS. Finns många andra SEO-tools som är mycket bättre men naturligtvis dyrare. Men den kan vara bäst för den som kan programmera MS. Jag vet inte om ni förstår vad jag menar, då kanske ni inte har använt den.
Amori är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2011-04-08, 20:08 #15
jacobjs jacobjs är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Oct 2006
Inlägg: 293
jacobjs jacobjs är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Oct 2006
Inlägg: 293
Citat:
Ursprungligen postat av Amori Visa inlägg
Ingen bra success rate på MS. Finns många andra SEO-tools som är mycket bättre men naturligtvis dyrare. Men den kan vara bäst för den som kan programmera MS. Jag vet inte om ni förstår vad jag menar, då kanske ni inte har använt den.
Nej men det är mig veterligen det enda programmet som du själv kan programmera för att fungera med t.ex. svenska sidor.
jacobjs är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2011-04-10, 18:04 #16
websimon websimon är inte uppkopplad
Nykomling
 
Reg.datum: Jan 2011
Inlägg: 10
websimon websimon är inte uppkopplad
Nykomling
 
Reg.datum: Jan 2011
Inlägg: 10
Jacobs, kul initiativ och kul att en sådan här tråd är tillåten här. Är inte själv på långa vägar iklädd en svart mössa men har ändå råkat ut för filter. Så nu undrar jag varför skall man hålla på och tanka upp sitemappen om och om igen för detta?
websimon är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2011-04-11, 03:24 #17
barje47 barje47 är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: May 2009
Inlägg: 123
barje47 barje47 är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: May 2009
Inlägg: 123
vill ha så mycket svart mössa jag kan hehe, En fråga om köpa trafik? Vet inte om det är BH men det får man väl säga då den kommer på konstgjord(köpt)väg. Ger det något? Jag har bara provat en gång så svårt säga, allt beror så klart på vilken sorts trafik man köper och och vilken branch, hur mycket som konverterar till försäljning osv men Era erfarenheter av detta, min är ??
barje47 är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2011-04-11, 09:04 #18
2cool4schools avatar
2cool4school 2cool4school är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
 
Reg.datum: Apr 2006
Inlägg: 857
2cool4school 2cool4school är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
2cool4schools avatar
 
Reg.datum: Apr 2006
Inlägg: 857
Har du arbetat något med adsense och svarthatt?

Isf - hur arbetar du med att driva trafik, och öka inkomsterna med adsense, med hjälp av svartahatten metoder?
2cool4school är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2011-04-11, 09:55 #19
robincox robincox är inte uppkopplad
Flitig postare
 
Reg.datum: Aug 2008
Inlägg: 301
robincox robincox är inte uppkopplad
Flitig postare
 
Reg.datum: Aug 2008
Inlägg: 301
Är du villig att ta SEO uppdrag?
robincox är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2011-04-11, 21:02 #20
jacobjs jacobjs är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Oct 2006
Inlägg: 293
jacobjs jacobjs är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Oct 2006
Inlägg: 293
Citat:
Ursprungligen postat av websimon Visa inlägg
Jacobs, kul initiativ och kul att en sådan här tråd är tillåten här. Är inte själv på långa vägar iklädd en svart mössa men har ändå råkat ut för filter. Så nu undrar jag varför skall man hålla på och tanka upp sitemappen om och om igen för detta?
Det tycker jag också

Jag kanske uttryckte mig lite klumpigt, nya sitemaps ska du ladda upp när du tillför nytt innehåll (nya sidor) på sajten.

Citat:
Ursprungligen postat av barje47 Visa inlägg
vill ha så mycket svart mössa jag kan hehe, En fråga om köpa trafik? Vet inte om det är BH men det får man väl säga då den kommer på konstgjord(köpt)väg. Ger det något? Jag har bara provat en gång så svårt säga, allt beror så klart på vilken sorts trafik man köper och och vilken branch, hur mycket som konverterar till försäljning osv men Era erfarenheter av detta, min är ??
Att vilja ha köra så mycket Black Hat som möjligt är rent ut sagt korkat. Varje gång du använder en Black Hat-teknik så riskerar du att straffas av sökmotorerna eftersom du lämnar footprints.

Jag talade med en hantverkare tidigare som sade att man fuskar först när man har blivit tillräckligt skicklig för att kunna bedöma när man kan fuska och komma undan med det.

Jag ser SEO som ett hantverk och tror, precis som hantverkaren, på att man bör behärska de "vita" metoderna innan man ger sig på de svarta.

Jag har aldrig köpt trafik och jag tror inte på konceptet heller. Möjligtvis så kan man t.ex. få en del Adsense-klick men i slutändan så kostar det nog mer än vad det smakar.

Citat:
Ursprungligen postat av 2cool4school Visa inlägg
Har du arbetat något med adsense och svarthatt?

Isf - hur arbetar du med att driva trafik, och öka inkomsterna med adsense, med hjälp av svartahatten metoder?
Det beror på vad du menar med Adsense och Black Hat. Jag använder Adsense på en del sajter. Dessa försöker jag förstås att optimera på bästa möjliga sätt. Några onpage-metoder som bryter mot Googles riktlinjer använder jag mig inte av. Jag rekommenderar alla som använder sig av Adsense att se till så att de noggrant läser igenom Googles riktlinjer för tillåtna annonsplaceringar osv.

Kommer att skriva ett längre inlägg när jag får tid om hur man bör optimera sin sajt on-page.

Citat:
Ursprungligen postat av robincox Visa inlägg
Är du villig att ta SEO uppdrag?
Inte i dagsläget. Min mamma är allvarligt sjuk och jag mår inte heller hundra själv för tillfället. Någon gång i framtiden kanske

Senast redigerad av jacobjs den 2011-04-11 klockan 21:07
jacobjs är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Svara


Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster)
 

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 19:27.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
 
Copyright © 2017