Kom ihåg mig?
Home Menu

Menu


Svarthatt SEO - Har Ni några frågor?

 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Oläst 2011-04-08, 14:18 #1
jacobjs jacobjs är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Oct 2006
Inlägg: 293
jacobjs jacobjs är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Oct 2006
Inlägg: 293
Standard Svarthatt SEO - Har Ni några frågor?

Jag har inte alltid på mig en vit hatt när jag arbetar med SEO. Oftast så går den i en grå nyans.

Har fått en del PM på SEO-forum just gällande de lite mer ljusskygga metoderna. Där borta så får inte detta diskuteras överhuvudtaget. Här finns det emellertid mig veterligen inga sådana begränsningar.

Så, om Ni har några frågor så får Ni gärna ställa dem. Jag är ingen expert direkt men jag kan en del och framför allt så jobbar jag med personer som är extremt kunniga.
jacobjs är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2011-04-08, 14:40 #2
audemars audemars är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
 
Reg.datum: Apr 2009
Inlägg: 553
audemars audemars är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
 
Reg.datum: Apr 2009
Inlägg: 553
Citat:
Ursprungligen postat av jacobjs Visa inlägg
Jag har inte alltid på mig en vit hatt när jag arbetar med SEO. Oftast så går den i en grå nyans.

Har fått en del PM på SEO-forum just gällande de lite mer ljusskygga metoderna. Där borta så får inte detta diskuteras överhuvudtaget. Här finns det emellertid mig veterligen inga sådana begränsningar.

Så, om Ni har några frågor så får Ni gärna ställa dem. Jag är ingen expert direkt men jag kan en del och framför allt så jobbar jag med personer som är extremt kunniga.
Skriv diverse metoder som du känner till.
audemars är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2011-04-08, 14:44 #3
jacobjs jacobjs är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Oct 2006
Inlägg: 293
jacobjs jacobjs är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Oct 2006
Inlägg: 293
Citat:
Ursprungligen postat av audemars Visa inlägg
Skriv diverse metoder som du känner till.
Då skulle jag få skriva en roman

Som sagt, besvarar gärna specifika frågor.
jacobjs är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2011-04-08, 14:47 #4
audemars audemars är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
 
Reg.datum: Apr 2009
Inlägg: 553
audemars audemars är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
 
Reg.datum: Apr 2009
Inlägg: 553
Tänkte mer lite kortfattat
audemars är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2011-04-08, 15:03 #5
Danieloss avatar
Danielos Danielos är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
 
Reg.datum: Oct 2005
Inlägg: 3 102
Danielos Danielos är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
Danieloss avatar
 
Reg.datum: Oct 2005
Inlägg: 3 102
En sak jag gärna vill frågra är vilka företag är bättre än andra? Jag fick en påringning från Maze Media Group där man utlovade 1-5 plats för 1000kr/mån. på 5 sökord, är detta möjligt med en vit hatt? Se: http://www.wn.se/t1047561.html
Danielos är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2011-04-08, 15:06 #6
Captcha Captcha är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Jun 2010
Inlägg: 185
Captcha Captcha är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Jun 2010
Inlägg: 185
Skriv om den mest effektiva metoden om man vill spöa en annan webbsida som är optimerade på ett korrekt sätt, dvs där de har lagt ner tid/pengar för att bygga en sida som faktiskt erbjuder ett värde för sina besökare.

Självfallet är det endast för att få upp ögonen på vad som är fel och att man inte får göra så, lite grann som när olika organisationer åker runt till skolor och pratar om droger.

Va väldigt specifik, så att vi lär oss exakt vad vi inte får göra och se ner på dem som gör så.
Captcha är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2011-04-08, 15:19 #7
jacobjs jacobjs är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Oct 2006
Inlägg: 293
jacobjs jacobjs är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Oct 2006
Inlägg: 293
Citat:
Ursprungligen postat av audemars Visa inlägg
Tänkte mer lite kortfattat
Kortfattat så kan Black Hat SEO beskrivas som SEO-tekniker som bryter mot de riktlinjer som sökmotorerna har satt upp. Dock så är gränserna flytande och vad som är Black Hat SEO och vad som inte är det kan ofta vara svårt att bedöma, därav begreppet Grey Hat.

Själv så använder jag mig främst av program som automatiserar olika processer och gör detta i en större skala än vad som är möjligt manuellt. Det kan t.ex. handla om att spinna ett par artiklar ( se t.ex. The Best Spinner ) och därefter med hjälp av AMR (Article Marketing Robot) submitta dessa till ett par tusen olika artikelsajter av typen Ezine.

För att slippa fylla i alla dessa captchas så använder jag mig av ett Decaptcher-konto som automatiskt knäcker captchaskyddet så att jag ska slippa fylla i dessa manuellt.

Ofta så utgår jag ifrån en så kallad länkpyramid ( exempel: http://blog.seointelligence.com/wp-c...-small-med.jpg ). Jag skapar då, säg, 3000 stycken olika web 2.0 properties som jag länkar till varandra i form av en pyramid.

Det understa lagret spammar jag därefter med länkar. Det är nämligen inte vidare smart att på en dag skaffa ett par tusen inlänkar direkt till din moneysite, särskilt inte ifrån artikelsajter eftersom dessa knappast har blivit gynnade i Googles senaste panda-uppdatering och din sajt således kan straffas i SERPen, något som du förstås inte vill.

Till artiklarna kör jag därefter en Scrapebox-blast (Scrapebox är ett automatiserat program som postar kommentarer på bloggar) som skapar länkar till mina olika artiklar.

Hela tanken är att länkjuicen ska strömma vidare upp i pyramiden för att slutligen nå din money-site.

Det här är alltså inte ens en sammanfattning utan bara ett exempel på ett par olika metoder som man kan använda sig av och det finns många många fler.

Vissa är som sagt mer fula än andra. Du kan t.ex. ta en titt på http://www.blackhatcodebreaker.com/prison/index.html och http://www.youtube.com/watch?feature...&v=HNLQHivowIg

Knappast etiska men klart effektiva.

Hur som helst, svarar allra helst på specifika frågor

Citat:
Ursprungligen postat av Danielos Visa inlägg
En sak jag gärna vill frågra är vilka företag är bättre än andra? Jag fick en påringning från Maze Media Group där man utlovade 1-5 plats för 1000kr/mån. på 5 sökord, är detta möjligt med en vit hatt? Se: http://www.wn.se/t1047561.html

Jag har dessvärre dålig koll på svenska SEO-företag. Om de får välja sökord så är det knappast så svårt, om de däremot lyckas få upp dig på 1-5 plats på ett eget valt sökord, t.ex. sex eller poker så är de enligt mig riktigt duktiga på Black Hat-SEO

Rent generellt så tycker jag att man ska undvika bolag som utlovar garanterade positioner på vissa nyckelord.

Citat:
Ursprungligen postat av Captcha Visa inlägg
Skriv om den mest effektiva metoden om man vill spöa en annan webbsida som är optimerade på ett korrekt sätt, dvs där de har lagt ner tid/pengar för att bygga en sida som faktiskt erbjuder ett värde för sina besökare.

Självfallet är det endast för att få upp ögonen på vad som är fel och att man inte får göra så, lite grann som när olika organisationer åker runt till skolor och pratar om droger.

Va väldigt specifik, så att vi lär oss exakt vad vi inte får göra och se ner på dem som gör så.
Det är ungefär som om du ber mig vara väldigt specifik i frågan om hur man begår brott

Ämnet är på tok för brett för att kunna besvara på ett sådant sätt.

Senast redigerad av jacobjs den 2011-04-08 klockan 15:24
jacobjs är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2011-04-08, 15:31 #8
gfors gfors är inte uppkopplad
Flitig postare
 
Reg.datum: Apr 2010
Inlägg: 346
gfors gfors är inte uppkopplad
Flitig postare
 
Reg.datum: Apr 2010
Inlägg: 346
Citat:
Ursprungligen postat av jacobjs Visa inlägg
Då skulle jag få skriva en roman

Som sagt, besvarar gärna specifika frågor.
Tips för nya sajter som åkt på något filter till följd av för snabbt länkbyggande, tunt innehåll, osv. ?
gfors är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2011-04-08, 15:39 #9
jacobjs jacobjs är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Oct 2006
Inlägg: 293
jacobjs jacobjs är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Oct 2006
Inlägg: 293
Citat:
Ursprungligen postat av gfors Visa inlägg
Tips för nya sajter som åkt på något filter till följd av för snabbt länkbyggande, tunt innehåll, osv. ?
Jobba på som vanligt. Förbättra innehållet, fortsätt med länkbyggandet men se till så att det inte är "skitlänkar" utan enbart länkar ifrån så kallade autoritysites.

Se till att konstant ladda upp nya sitemaps till Google och se till så att du inte pingar vare sig länkar eller nytt innehåll.

Back to basic är det som gäller. Du åkte dit och nu får du sota för det under en period
jacobjs är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2011-04-08, 17:06 #10
FredrikNass avatar
FredrikNas FredrikNas är inte uppkopplad
Bara ett inlägg till!
 
Reg.datum: Oct 2006
Inlägg: 1 995
FredrikNas FredrikNas är inte uppkopplad
Bara ett inlägg till!
FredrikNass avatar
 
Reg.datum: Oct 2006
Inlägg: 1 995
Citat:
Ursprungligen postat av jacobjs Visa inlägg
Jobba på som vanligt. Förbättra innehållet, fortsätt med länkbyggandet men se till så att det inte är "skitlänkar" utan enbart länkar ifrån så kallade autoritysites.

Se till att konstant ladda upp nya sitemaps till Google och se till så att du inte pingar vare sig länkar eller nytt innehåll.

Back to basic är det som gäller. Du åkte dit och nu får du sota för det under en period

Intressant ang. att komma ur filter, varför ska man inte pinga nytt innehåll?

Vänligen,
Fredrik Näs
FredrikNas är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Svara


Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster)
 

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 22:49.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
 
Copyright © 2017