Kom ihåg mig?
Home Menu

Menu


PHP-utvecklare sökes som partner

 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Oläst 2011-03-02, 14:54 #11
Doctor.Datas avatar
Doctor.Data Doctor.Data är inte uppkopplad
Flitig postare
 
Reg.datum: Apr 2010
Inlägg: 326
Doctor.Data Doctor.Data är inte uppkopplad
Flitig postare
Doctor.Datas avatar
 
Reg.datum: Apr 2010
Inlägg: 326
Citat:
Ursprungligen postat av jonny Visa inlägg
Så du ska konkurrera med otrohetssajten eller?
Nopp.

Citat:
Ursprungligen postat av jonny Visa inlägg
Jag får lite underliga vibbar av det här också eftersom du har ett par anställda redan och ger intryck av att ha resurser nog att anställa en utvecklare på heltid istället vilket skulle vara mycket mer förmånligt för dig.
Men jag vill inte anställa någon utvecklare som jag sa tidigare i tråden.

Citat:
Ursprungligen postat av Ara Visa inlägg
Hur många medlemmar/besökare ar du räknat på?
När?

Citat:
Ursprungligen postat av Ara Visa inlägg
Om du kan redovisa liknande uppgifter för det här projektet, varför inte gå till banken?
Jag vill inte låna pengar till projekt. Vill helt enkelt göra som senast – börja från scratch.

Citat:
Ursprungligen postat av Ara Visa inlägg
Du kanske även skulle ta och berätta lite mer om dig själv?
Berättar gärna om mig själv och vad jag kan bidra med till dom som visar intresse.

Citat:
Ursprungligen postat av coredev Visa inlägg
Jag håller med. Det är inte en omöjlighet, men det är mycket osannolikt. Hur ser din affärsmodell ut? Vad är det man skall betala för? Är det är att få medlemskap på sajten så uppstår ett klassiskt "hönan eller ägget"-problem: varför skulle någon vilja betala för att få vara med på en sajt som inte har några andra medlemmar?
Men varför har e-kontakt lyckats så bra? Är det för deras annonsering som redan nu tröttnar ut ens ögon som finns på nästintill varje sida man besöker eller är det något annat?

Vad säger att detta inte ska gå hem? Kan det vara så att målgruppen kanske är mindre? Ok, det kanske den är. Men om då lanserar webbplatsen i fler länder då hittar fler människor också.

Finns en till sida som är lanserad i, om jag inte minns fel, 5-6 länder och även den ser risig ut. Förstår inte. Om man nu ska bygga en kontaktsajt, varför inte göra den ordentlig istället för att arbeta halvhjärtat och göra slaffsig och dålig?

Senast redigerad av Doctor.Data den 2011-03-02 klockan 15:24
Doctor.Data är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2011-03-02, 15:29 #12
tartareandesire tartareandesire är inte uppkopplad
Supermoderator
 
Reg.datum: Jan 2004
Inlägg: 11 585
tartareandesire tartareandesire är inte uppkopplad
Supermoderator
 
Reg.datum: Jan 2004
Inlägg: 11 585
Citat:
Ursprungligen postat av Doctor.Data Visa inlägg
Men jag vill inte anställa någon utvecklare som jag sa tidigare i tråden.

Jag vill inte låna pengar till projekt. Vill helt enkelt göra som senast – börja från scratch.
Det är just det där som låter väldigt märkligt för en potentiell partner. Du "vill inte" göra något som, utifrån de uppgifter du lämnat i forumet, utan tvekan vore det bästa valet för dig. Om det är du som ska stå för de affärsmässiga besluten och business-delen i projektet så ter sig det här lite konstigt. Du har också varit tämligen hemlig med vad för sajter du driver och har inte ens någon vettig information i din profil. En potentiell partner vill framför allt känna att du inger förtroende och är en person man kan lita på. Det är som du kanske själv förstår en del saker du behöver förklara innan du får någon sansad person att nappa.

Citat:
Men varför har e-kontakt lyckats så bra? Är det för deras annonsering som redan nu tröttnar ut ens ögon som finns på nästintill varje sida man besöker eller är det något annat?

Vad säger att detta inte ska gå hem? Kan det vara så att målgruppen kanske är mindre? Ok, det kanske den är. Men om då lanserar webbplatsen i fler länder då hittar fler människor också.

Finns en till sida som är lanserad i, om jag inte minns fel, 5-6 länder och även den ser risig ut. Förstår inte. Om man nu ska bygga en kontaktsajt, varför inte göra den ordentlig istället för att arbeta halvhjärtat och göra slaffsig och dålig?
Det gäller helt enkelt att så snabbt som möjligt ta en del av branschen innan den är mättad. Därefter är varje ny kund betydligt dyrare och det är oftast för sent att bli riktigt stor. På så vis får man även skapliga resurser och större möjligheter till vidareutveckling. Att en sida ser risig ut betyder inte per automatik att det inte fungerar.

Av din beskrivning att döma så tänker du själv satsa på en liten nisch och då handlar det väl antagligen om en ganska begränsad kundkrets? Varför tror du inte att din enda konkurrent redan har majoriteten av de kunder du är ute efter? De kommer självklart inte att ge sig utan strid när du träder in på scenen och det kommer nog inte vara så lätt som du tror att locka över dessa till dig. De betalar för en tjänst där personerna de är ute efter redan finns samlade.

Ingenting är omöjligt och det finns nästan alltid utrymme för nya aktörer MEN din framställning framstår som orealistiskt optimistisk och något naiv.

Utan att veta mer om detaljerna så tror jag hur som helst att det är ett smart val att inte låna några pengar till detta projekt
__________________
Full-stack developer, free for smaller assignments

Senast redigerad av tartareandesire den 2011-03-02 klockan 15:43
tartareandesire är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2011-03-02, 15:53 #13
Ara Ara är inte uppkopplad
Bara ett inlägg till!
 
Reg.datum: Mar 2005
Inlägg: 1 956
Ara Ara är inte uppkopplad
Bara ett inlägg till!
 
Reg.datum: Mar 2005
Inlägg: 1 956
När du har "räknat" ut att du ska omsätta miljoner, skulle gärna vilja se dom uträkningarna eller är dom helt tagna ut luften?
Ara är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2011-03-02, 16:30 #14
Doctor.Datas avatar
Doctor.Data Doctor.Data är inte uppkopplad
Flitig postare
 
Reg.datum: Apr 2010
Inlägg: 326
Doctor.Data Doctor.Data är inte uppkopplad
Flitig postare
Doctor.Datas avatar
 
Reg.datum: Apr 2010
Inlägg: 326
Citat:
Ursprungligen postat av tartareandesire Visa inlägg
Att en sida ser risig ut betyder inte per automatik att det inte fungerar.
Nej, men det är inget jag skulle bli medlem på i alla fall. En webbplats som inte har en tilltalande design faller inte mig i smaken. Men vi alla är olika. Finns säkert dom som älskar den här http://www.sagabio.com/ och skulle man skapa en dejtingsida med den här designen skulle man säkert lätt få 500.000 medlemmar. Men jag skulle inte bli medlem.

Jag tycker min konkurrent har en väldigt kladdig och komplicerad webbplats. Det är svårt att hitta, dålig text. Ja, det mesta är dåligt. Startsidan är väl det enda som får godkänt av mig.

Citat:
Ursprungligen postat av tartareandesire Visa inlägg
Av din beskrivning att döma så tänker du själv satsa på en liten nisch och då handlar det väl antagligen om en ganska begränsad kundkrets? Varför tror du inte att din enda konkurrent redan har majoriteten av de kunder du är ute efter? De kommer självklart inte att ge sig utan strid när du träder in på scenen och det kommer nog inte vara så lätt som du tror att locka över dessa till dig. De betalar för en tjänst där personerna de är ute efter redan finns samlade.
Konstigt då att Mötesplatsen överlever när E-kontakt finns. Varför är inte alla hos E-kontakt när dom var före Mötesplatsen? Just för att Mötesplatsen har något som inte E-kontakt har. Något måste det vara som medlemmarna gillar med Mötesplatsen.

Jag kan peka på väldigt många punkter som gör att min webbplats kommer slå ut den andra med hästlängder. Sen om folk känner att marknaden är mättad och trött nu på dejting via internet, det kan jag köpa. Med handen på hjärtat är jag själv riktigt trött på alla dejtingsidor som finns. Skulle jag nu bli medlem så blir det e-kontakt av många anledningar.

Citat:
Ursprungligen postat av Ara Visa inlägg
När du har "räknat" ut att du ska omsätta miljoner, skulle gärna vilja se dom uträkningarna eller är dom helt tagna ut luften?
Nej, det är dom inte. Dom är uträknade efter hur marknaden ser ut. Men jag kan sätta en lägre omsättning, om det känns mer realistiskt i detta sammanhang. Kanske 500.000 första året istället för att sväva på moln.
Doctor.Data är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2011-03-02, 16:37 #15
pelmereds avatar
pelmered pelmered är inte uppkopplad
Har WN som tidsfördriv
 
Reg.datum: May 2010
Inlägg: 1 342
pelmered pelmered är inte uppkopplad
Har WN som tidsfördriv
pelmereds avatar
 
Reg.datum: May 2010
Inlägg: 1 342
Skulle vilja se siffrorna bakom din prognos över omsättningen. Communityn och datingsiter är en VÄLDIGT mättad marknad är min känsla.

Vad har din konkurrent för omsättning?
Hur ser affärsmodellen ut? Är det genom annonser på sidan eller medlemsavgifter(om du kan avslöja det)?
Hur många medlemmar kommer du ha enligt prognosen? Efter ett år och efter två år
Hur mycket drar du in per medlem?

Sedan får du nog räkna med att få ge något bra introduktionserbjudande för att kunna locka till dig tillräckligt med medlemmar för att du ska få aktivitet och komma över "critical mass". Ett community eller en datingsite utan medlemmar och aktivitet är inte värt mycket alls och det är ingen som vill använda sidan. Därför tror jag det är svårt att få så höga intäkter år ett.
Det är ju allmänt känt att communities och datingsiter har svårt att få upp lönsamheten utan att ta en medlemsavgift.

Senast redigerad av pelmered den 2011-03-02 klockan 16:40
pelmered är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2011-03-02, 16:43 #16
Ara Ara är inte uppkopplad
Bara ett inlägg till!
 
Reg.datum: Mar 2005
Inlägg: 1 956
Ara Ara är inte uppkopplad
Bara ett inlägg till!
 
Reg.datum: Mar 2005
Inlägg: 1 956
Och vips är din omsättning gått från 8miljoner till 500k på en dag. Det här gör ju att siffrorna låter tagna ur luften.
Jag tror du skulle tjäna på att berätta mer om dig själv redan i det här läget dels för att folk slipper slösa tid på skivar ihop samarbetsavtal osv om det sedan visar sig att du bara har en id+e och inget att backa upp den med och dels för att du inte vill ha svara av 14åringar som sitter hemma och kodar html på pojkrummet.

Har du något som backar upp det du säger? affärsplan budget osv?
Ara är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2011-03-02, 16:43 #17
tartareandesire tartareandesire är inte uppkopplad
Supermoderator
 
Reg.datum: Jan 2004
Inlägg: 11 585
tartareandesire tartareandesire är inte uppkopplad
Supermoderator
 
Reg.datum: Jan 2004
Inlägg: 11 585
Citat:
Konstigt då att Mötesplatsen överlever när E-kontakt finns. Varför är inte alla hos E-kontakt när dom var före Mötesplatsen? Just för att Mötesplatsen har något som inte E-kontakt har. Något måste det vara som medlemmarna gillar med Mötesplatsen.
De har en betydligt större målgrupp och det finns då utrymme för fler aktörer. Det är lättare att komma igång och lättare att nå vinst men det tåget har nog gått för länge sen.

Citat:
Nej, det är dom inte. Dom är uträknade efter hur marknaden ser ut. Men jag kan sätta en lägre omsättning, om det känns mer realistiskt i detta sammanhang. Kanske 500.000 första året istället för att sväva på moln.
Att du ändrar dina siffror hux flux gör ju knappast att någon tror mer på dom, snarare tvärtom Har du en realistisk och relevant affärsplan så finns det ingen anledning att ändra på denna. Nu verkar du snarare ta siffrorna helt ur luften.
__________________
Full-stack developer, free for smaller assignments

Senast redigerad av tartareandesire den 2011-03-02 klockan 16:47
tartareandesire är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2011-03-02, 16:57 #18
Doctor.Datas avatar
Doctor.Data Doctor.Data är inte uppkopplad
Flitig postare
 
Reg.datum: Apr 2010
Inlägg: 326
Doctor.Data Doctor.Data är inte uppkopplad
Flitig postare
Doctor.Datas avatar
 
Reg.datum: Apr 2010
Inlägg: 326
Citat:
Ursprungligen postat av ITisGood.se Visa inlägg
Vad har din konkurrent för omsättning?
Som nästan alla dajtingsajter så bolagen registrerade utomlands och därför kommer jag inte åt uppgifterna för omsättningen.

Citat:
Ursprungligen postat av ITisGood.se Visa inlägg
Hur ser affärsmodellen ut? Är det genom annonser på sidan eller medlemsavgifter(om du kan avslöja det)?
Medlemsavgifter.

Citat:
Ursprungligen postat av ITisGood.se Visa inlägg
Efter ett år och efter två år?
Målet är att ligga runt 200.000-300.000 efter två år och efter fem har vi spräckt gränsen på 500.000 medlemmar och du räknar jag in andra länder också, inte bara Sverige. Plus att jag har färdiga designförslag som jag kan redovisa för de flesta undersidor.

Citat:
Ursprungligen postat av ITisGood.se Visa inlägg
Hur mycket drar du in per medlem?
Kan bara ange snitt då jag inte vill ange medlemsavgiften för de olika månaderna som man köper.

Räknar med att dra in mellan 200.000-250.000/månaden första året. 10.000 medlemmar köper för minst 200/månaden.

Citat:
Ursprungligen postat av ITisGood.se Visa inlägg
Sedan får du nog räkna med att få ge något bra introduktionserbjudande för att kunna locka till dig tillräckligt med medlemmar för att du ska få aktivitet och komma över "critical mass".
Har mina planer på hur jag ska göra.

Citat:
Ursprungligen postat av Ara Visa inlägg
Och vips är din omsättning gått från 8miljoner till 500k på en dag. Det här gör ju att siffrorna låter tagna ur luften.
Är det så konstigt tycker du? När jag redovisade första omsättningen, då var den alldeles för hög men sen lyfter jag fram en mer realistisk omsättning och då duger inte den heller. Därför drog jag ner omsättningen till 500.000 så alla är nöjda.

Mitt mål är att 2012 göra en omsättning på mellan 5-8 miljoner kronor. Omöjligt? Nej, det är det inte.

Citat:
Ursprungligen postat av Ara Visa inlägg
Har du något som backar upp det du säger? affärsplan budget osv?
Backar upp mina siffror? Nej, det har jag inte. Jag har analyserat marknaden på egen hand och sedan gått på egen erfarenhet.

Citat:
Ursprungligen postat av tartareandesire Visa inlägg
Att du ändrar dina siffror hux flux gör ju knappast att någon tror mer på dom, snarare tvärtom Har du en realistisk och relevant affärsplan så finns det ingen anledning att ändra på denna. Nu verkar du snarare ta siffrorna helt ur luften.
Jag har en mycket realistisk och god affärsplan. Omsättningen är klar för 2012, den primära omsättningen. Varför jag sa 500.000 var för att ni ansåg att 5-8 miljoner var alldeles för mycket.

Det är fruktansvärt svårt att backa upp detta med omsättningen och det tror jag ni förstår lika väl som jag. Jag vill gärna inte gå ut offentligt med vad jag vill göra och hur jag ska göra för att människorna ska välja mig och inte min konkurrent.

Senast redigerad av Doctor.Data den 2011-03-02 klockan 17:28 Anledning: La till rätta siffror
Doctor.Data är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2011-03-02, 17:25 #19
tartareandesire tartareandesire är inte uppkopplad
Supermoderator
 
Reg.datum: Jan 2004
Inlägg: 11 585
tartareandesire tartareandesire är inte uppkopplad
Supermoderator
 
Reg.datum: Jan 2004
Inlägg: 11 585
Citat:
Ursprungligen postat av Doctor.Data Visa inlägg
Jag har en mycket realistisk och god affärsplan. Omsättningen är klar för 2012, den primära omsättningen. Varför jag sa 500.000 var för att ni ansåg att 5-8 miljoner var alldeles för mycket.
Det var lite det jag menade Du kan inte ändra dina siffror bara för att någon inte tror på dem, antingen står du upp för beräkningen och anser den vara korrekt eller så framstår det som att du bara gissar utan att ha någon som helst uppfattning om hur marknaden ser ut.

E-kontakt är för övrigt inte registrerade utomlands utan drivs av ett helsvenskt företag. Det är förvisso inte din nisch men genom en lämplig undersökning och enkel matematik bör du kunna göra något utav dessa siffror. Detta bör du dock redan ha gjort
__________________
Full-stack developer, free for smaller assignments

Senast redigerad av tartareandesire den 2011-03-02 klockan 17:28
tartareandesire är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2011-03-02, 17:30 #20
Doctor.Datas avatar
Doctor.Data Doctor.Data är inte uppkopplad
Flitig postare
 
Reg.datum: Apr 2010
Inlägg: 326
Doctor.Data Doctor.Data är inte uppkopplad
Flitig postare
Doctor.Datas avatar
 
Reg.datum: Apr 2010
Inlägg: 326
Citat:
Ursprungligen postat av tartareandesire Visa inlägg
Det var lite det jag menade Du kan inte ändra dina siffror bara för att någon inte tror på dem, antingen står du upp för beräkningen och anser den vara korrekt eller så framstår det som att du bara gissar utan att ha någon som helst uppfattning om hur marknaden ser ut.
Självklart står jag upp för min idé och mina siffror.

Citat:
Ursprungligen postat av tartareandesire Visa inlägg
E-kontakt är för övrigt inte registrerade utomlands utan drivs av ett helsvenskt företag. Det är förvisso inte din nisch men genom en lämplig undersökning och enkel matematik bör du kunna göra något utav dessa siffror. Detta bör du dock redan ha gjort
Bolaget är registrerat och drivs från Sverige men dom har sidor utomlands, var det jag menade

Målet är att ha 500.000 medlemmar om 5 år och mellan 10-15 anställda och vara den ledande aktören inom den här nischen. Målsättningen är absolut realistisk och jag har gjort en undersökning runt på stan och fått positiva svar att människor skulle kunna bli medlem på en sån här sida inom den här nischen.

Senast redigerad av Doctor.Data den 2011-03-02 klockan 17:33
Doctor.Data är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Svara


Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster)
 

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 11:43.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
 
Copyright © 2017