Kom ihåg mig?

Websupport, allt annat än support.

 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Oläst 2020-09-02, 15:11 #1
Westmans avatar
Westman Westman är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
 
Reg.datum: Jun 2004
Inlägg: 4 021
Westman Westman är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
Westmans avatar
 
Reg.datum: Jun 2004
Inlägg: 4 021
Standard Websupport, allt annat än support.

Att avsluta ett abonnemang hos Websupport (fd. Binero) är allt annat än problemfritt.
I god tid i somras så pekade jag om alla dns records för mina domäner och testade av både webbar och mail för det skulle vankas nytillskott till familjen en månad innan abonnemangsperioden löpte ut. Allt var frid och fröjd tills det var dags att nedgradera till ett gratis dns-hostingpaket för att behålla ett fåtal backupdomäner där. Ville inte ha alla ägg i en korg. Då visar det sig att det inte alls går att nedgradera via kontrollpanelen trots envist påstående av deras support. Till slut så säger den jag pratade med då att det bara var att låta faktura löpa ut, dns-hostingen skulle fortsätta att fungera.
Fel! Tre veckor senare så började frun undra varför det kom så lite epost till firman. Då visar det sig att Websupports eminenta (ironi) system pekat TILLBAKA mx records till deras defaultvärde och den bouncar inte email heller så ingen som försökt skicka mail har hört av sig.
Ringer till Websupport och personen som svarar verkar inte riktigt förstå vad denne säger.
"Vi har inga DNS:er för de domänerna", "Vi har inte pekat om några records" osv. för att sen motsäga sig själv med "ja systemet pekar om records till defaultvärdena när kontot låses" vilket alltså bevisar att de dels har DNS:erna och dessutom pillat med records. Det vill dock inte supportpersonen förstå.

Kompetensen är väl egentligen som förväntat men hur i helvete kan man anse sig vara en seriös leverantör när man automatiskt pekar om records och dessutom ändrar NS på domäner utan att informera domänägaren?

Allt detta har kostat firman pengar och mig en massa tid, lär knappast ens få en ursäkt av Websupport men jag ska göra mitt bästa för att de inte ska få en enda krona till som jag kan påverka. Jag har inget kvar hos Websupport och jag kommer att rekommendera alla kunder och bekanta att inte köpa tjänster där.
Det är skamligt så lågt Loopia och Binero har sjunkit. Från bäst till obestridligt sämst är en ganska duktig bedrift. Undrar vad Anders och Jonathan tycker om den utvecklingen.

Det positiva i det hela är att Inleed visat att de är den raka motsatsen till Websupport och ger utmärkt support och dessutom vid en tid på dygnet när man inte förväntar sig ett svar förrän tidigast nästa dag.
Westman är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2020-09-02, 19:28 #2
Danieloss avatar
Danielos Danielos är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
 
Reg.datum: Oct 2005
Inlägg: 3 102
Danielos Danielos är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
Danieloss avatar
 
Reg.datum: Oct 2005
Inlägg: 3 102
Citat:
Ursprungligen postat av Westman Visa inlägg
Det positiva i det hela är att Inleed visat att de är den raka motsatsen till Websupport och ger utmärkt support och dessutom vid en tid på dygnet när man inte förväntar sig ett svar förrän tidigast nästa dag.
Jens med gäng på Inleed är väldigt duktiga och jobbar på för fullt, pratade med honom för någon vecka sedan om just detta med att många webbhotell idag som inte längre är ägardrivna förfaller och fungerar allt sämre. Mycket har hänt sedan Anders Aleborg drev Binero tyvärr.

Senast redigerad av Danielos den 2020-09-02 klockan 19:33
Danielos är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2020-09-02, 20:28 #3
Kackalorum Kackalorum är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Aug 2018
Inlägg: 199
Kackalorum Kackalorum är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Aug 2018
Inlägg: 199
Jag är väldigt nöjd med Loopia, men jag var skitmissnöjd med deras dotterbolag websupport, så jag bytte från websupport till Inleed (precis som du) men har kvar Loopakontot med.

Tänk vilken skillnad det är mellan olika enheter i samma koncern
Kackalorum är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2020-09-03, 07:03 #4
Legendarisk Legendarisk är inte uppkopplad
Flitig postare
 
Reg.datum: Nov 2012
Inlägg: 359
Legendarisk Legendarisk är inte uppkopplad
Flitig postare
 
Reg.datum: Nov 2012
Inlägg: 359
Är det någon mer som upplever att sidor på webbsupport har blivit fruktansvärt långsamma? Jag har ett gäng webbplatser som går så brutalt långsamt och försökt fått hjälp från webbsupport utan vidare framgång...
Legendarisk är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2020-09-03, 11:38 #5
Danieloss avatar
Danielos Danielos är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
 
Reg.datum: Oct 2005
Inlägg: 3 102
Danielos Danielos är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
Danieloss avatar
 
Reg.datum: Oct 2005
Inlägg: 3 102
Citat:
Ursprungligen postat av Legendarisk Visa inlägg
Är det någon mer som upplever att sidor på webbsupport har blivit fruktansvärt långsamma? Jag har ett gäng webbplatser som går så brutalt långsamt och försökt fått hjälp från webbsupport utan vidare framgång...
De har dock varit långsamma av och till de senaste åren pga deras problem med disksystem som de försökte lösa genom nytt disksystem förra eller förrförra året men misslyckades, för det blev ännu sämre och de fick backa alltihopa och dom har fortfarande inte löst det vad jag vet. Har flyttat många sajter från dem och lyfter på ögonbrynen varje gång jag ser att dom loggar apache access/error log separat i varje konto. Måste ju bli en sjuk overhead på skrivningar till disksystemet. Jack på Oderland har sagt till dom att köra open source disksystem, typ ceph, men jag tror inte de har lyssnat.

Senast redigerad av Danielos den 2020-09-03 klockan 11:46
Danielos är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2020-09-03, 12:42 #6
Kackalorum Kackalorum är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Aug 2018
Inlägg: 199
Kackalorum Kackalorum är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Aug 2018
Inlägg: 199
En av mina tre sajter blev betydligt snabbare när jag flyttade från websupport, de övriga två märkte jag ingen större skillnad på. Men för den tredje så var det en väldigt påtaglig skillnad.
Kackalorum är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2020-09-04, 08:26 #7
digiArt digiArt är inte uppkopplad
Har WN som tidsfördriv
 
Reg.datum: Jan 2004
Inlägg: 1 429
digiArt digiArt är inte uppkopplad
Har WN som tidsfördriv
 
Reg.datum: Jan 2004
Inlägg: 1 429
Ni som bytt, vad har ni bytt till och varför?

Jag har idag ingen webb som behöver hosting, men flyttar gärna bort mina domäner från websupport.

Aleborg när det begav sig, kändes som ett självklart val. Idag känner jag inte att valet är lika självklart.
digiArt är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2020-10-13, 18:31 #8
Daniels Daniels är inte uppkopplad
Nykomling
 
Reg.datum: Nov 2016
Inlägg: 13
Daniels Daniels är inte uppkopplad
Nykomling
 
Reg.datum: Nov 2016
Inlägg: 13
Alla webbplatser ligger nere sen i fredags. Websupport verkar inte kunna åtgärda problemen. Hade jag inte haft 40 hemsidor hade jag flyttat direkt.

Rekommenderar ingen att bli kund hos Websupport.
Daniels är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2020-10-14, 21:09 #9
Loffys avatar
Loffy Loffy är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Nov 2011
Inlägg: 61
Loffy Loffy är inte uppkopplad
Medlem
Loffys avatar
 
Reg.datum: Nov 2011
Inlägg: 61
Citat:
Ursprungligen postat av Daniels Visa inlägg
Alla webbplatser ligger nere sen i fredags.
Jag loggar in på detta forum för första gången på flera år, enbart för att kontrollera om det bara är jag. Tack. Nu vet jag :-)
Loffy är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2020-10-14, 22:31 #10
Henokks avatar
Henokk Henokk är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Aug 2014
Inlägg: 121
Henokk Henokk är inte uppkopplad
Medlem
Henokks avatar
 
Reg.datum: Aug 2014
Inlägg: 121
Byt över till misshosting som jag tycker är riktigt grymma både med vps samt vanlig hosting, blir det några problem så är deras tekniker duktiga på att fixa allt snabbt.
Henokk är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Svara

Taggar
inleed, websupport


Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster)
 
Ämnesverktyg
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 13:22.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
 
Copyright © 2017