Kom ihåg mig?
Home Menu

Menu


Jag söker annonsörer till idéell förening

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Oläst 2011-05-14, 20:50 #1
Conny Westh Conny Westh är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
 
Reg.datum: Aug 2005
Inlägg: 5 166
Conny Westh Conny Westh är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
 
Reg.datum: Aug 2005
Inlägg: 5 166
Standard Jag söker annonsörer till idéell förening

Jag är aktiv kassör i en idéell förening som letar efter fler sponsorer/annonsörer, vart vänder man sig då?

Besöksstatistik senaste månaden:
- Vi har totalt 3988 besök
- Vi har 977 Helt unika besökare
- Vi har 28228 sidvisningar
- Vi har en mycket låg avvisningsfrekvens med 25,48% (dvs besökare tittar på en sida och sedan lämnar webbplatsen)
- Varje besökare tittar på i snitt 7,08 sidor innan de lämnar webbplatsen.
- 18,93% är nya besökare, dvs 81,07% av alla besökare är återkommande besökare

Besöksstatistik senaste året:
- Vi har totalt 39 343 besök
- Vi har 9 786 Helt unika besökare
- Vi har 263 326 sidvisningar
- Vi har en mycket låg avvisningsfrekvens med 29,00% (dvs besökare tittar på en sida och sedan lämnar webbplatsen)
- Varje besökare tittar på i snitt 6,69 sidor innan de lämnar webbplatsen.
- 23,94% är nya besökare, dvs 76,06% av alla besökare är återkommande besökare

Vi har idag ett färdigt sponsorpaket som vi använt ett par år nu med hyfsad framgång (dvs nöjda sponsorer).

Följande ingår i sponsorpaketet:

- En halvbanner med valfri länk som visas på de flesta sidorna längst till vänster
- Rätten att ha en utomhusskylt (3x1 meter) på vår utomhusbana.
- En helsida (A4) i vårt månadsbrev till medlemmarna (PDF-format)
- Möjlighet att delta i olika event för försäljning till medlemmarna

Helsidesannonsen i medlemsbrevet kan vara olika varje månad, det ingår att man skickar en valfri PDF-sida som inkluderas. Utskick sker mejlledes till medlemmar med bifogad fil.

Allt reklam och skyltmaterial (även tryck och om det är komplicerat även uppsättning, enkel uppsättning ingår) får sponsorn själv bekosta.

Sponsorpaketet kan endast tecknas på helårsbasis (löpande 12 månader) med skriftöligt avtal.

Kostnad 5000 kr exkl moms och reklamskatt, föreningen har inte F-skatt och redovisar inte moms. Betalning ska ske i förskott. Ingen del av ersättningen återbetalas om sponsorn hoppar av under avtalets löptid.

Hela verksamheten är idéell och verksamheten handlar om Radiostyrd Bilsport, föreningen är medlem i Svenska bilsportförbundet och därmed indirekt medlem i Riksidrottsförbundet. vid årsskiftet fanns det 363 medlemmar. Varav ca hälften var under 20 år, 89% är killar och 11% tjejer.

Föreningen hade förra året ca 150 aktivitetsdagar utomhus och ett 25-tal inomhuskörningar under vinterhalvåret.

PS. Statistik från Google Analytics finns tillgänglig för ett år tillbaks i tiden.

PPS. (räknas detta som egenreklam så ber jag om ursäkt för det, men kanske/förhoppningsvis är idéell verksamhet undantagen?)
Conny Westh är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Svara


Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster)
 

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 01:32.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
 
Copyright © 2017