Kom ihåg mig?
Home Menu

Menu


Löjliga regler på WN! (förbannad )

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Oläst 2012-02-04, 15:20 #1
knulliss avatar
knullis knullis är inte uppkopplad
Bara ett inlägg till!
 
Reg.datum: Jun 2004
Inlägg: 1 697
knullis knullis är inte uppkopplad
Bara ett inlägg till!
knulliss avatar
 
Reg.datum: Jun 2004
Inlägg: 1 697
Standard Löjliga regler på WN! (förbannad )

Det finns ett enda vettigt forum för svenska webmasters och det är tyvärr WN.se .
Men vissa av reglerna här borde verkligen ses över. Jag menar vem har ens bestämt dessa regler ?

Ska dra några exempel här nedan vill gärna höra vad andra tycker också.

1.Jag med eget affiliateprogram får inte ens berätta på forumet att det är öppnat, för då tas det bort för det är egen reklam.

2.Om någon på forumet tex eftersöker ett whitelabelprogram för affiliatemarknadsföring så får inte jag säga att jag har ett för det är egen reklam. Alltså får jag inte hjälpa medlemmar som inte lyckas hitta programmet på egen väg utan räknar med att få hjälpten här på wn.

3.Jag får inte köpa reklam på forumet för mitt affiliateprogram pga att platserna verkar för evigt tagna.

4.Jag får inte i tjänster erbjuda att jag kan hjälpa igång vem som helst med en egen datingsida och inkomster - fast det finns hundratalas personer här på forumet som just eftersöker detta och frågar om det, nä för det är då egen reklam.

Ett under jag får ha df.se i signaturen, lr den bryter säkert mot någon paragraf den med och tas bort inom kort.
lite synpunkter bara är detta verkligen rätt tycker ni ? när jag vet att jag kan hjälpa igång många svenska webmasters med egen verksamhet med inkomster.

Vore det då inte bättre att man faktiskt tillåter affiliateprogram att presentera sina företag här på WN och besvara frågor direkt på plats? skriva om nyheter osv, ta emot synpunkter osv och helt enkelt ha diskussioner kring programmet ifråga?

Senast redigerad av knullis den 2012-02-04 klockan 15:26
knullis är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2012-02-04, 17:07 #2
Helix Helix är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
 
Reg.datum: Dec 2003
Inlägg: 2 829
Helix Helix är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
 
Reg.datum: Dec 2003
Inlägg: 2 829
Kanske inte så löjligt, även om du påverkas och tycker så. Förstår inte varför du är så arg egentligen. Du har varit medlem på detta forum under lång tid, så du vet vilka regler som gäller, då detta har tagits upp här och där under åren. Att punkt 1, 2 och 4 gäller är väl inte så överaskande och du visste det väl redan när du lade in dina inlägg/trådar antar jag.

De flesta som tycker sådana "regler" är löjliga är tyvärr oftast de som vill få ut egenreklam på forumet, men lyckas inte så väl.

Jag kan dock förstå forumägarna/administratorer och moderatorer. Jag tror att om man tillåter detta, så öppnas även s.k. egenreklam för alla som har någon tjänst att erbjuda och alla affiliatesystem inom webbhotell, ehandel, tjänster som fakturering mm. Dvs. alla som är beredda att ge någon procent av sin inkomst mot reklam för sin verksamhet skall få lov att publicera egenreklam på forumet - det skulle nog skapa mer egenreklam än vanliga inlägg på forumet, då många här driver någon sort av verksamhet som de vill sprida till potentiella kunder eller webmasters.

Jag anser att WN är ett bättre forum för detta om jag slipper se egenreklam i massor av inlägg. En reglering är helt ok på sin plats enligt mig. Detta är främst ett diskussionsforum och inte anslagstavla. Blocket finns ju annars för annonsering av tjänster Själv har jag tagit efter dessa "regler" på ett forum jag driver.

Att sedan andra annonsörer betalat för längre perioder för att ha reklam här, är väl inget konstigt eller löjligt. De har betalat för sig och för den platsen de har. Finns det begränsat med platser, så finns det. Lite som med parkeringsplatser i storstäderna. Man får ställa sig i kön om någon hoppar av ...

Senast redigerad av Helix den 2012-02-04 klockan 17:12
Helix är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2012-02-04, 17:41 #3
knulliss avatar
knullis knullis är inte uppkopplad
Bara ett inlägg till!
 
Reg.datum: Jun 2004
Inlägg: 1 697
knullis knullis är inte uppkopplad
Bara ett inlägg till!
knulliss avatar
 
Reg.datum: Jun 2004
Inlägg: 1 697
mm joo en del vett i det du säger, men går det inte till överdrift när man inte får svara på något någon letar efter PGA att det går under paragrafen egen reklam ? Är ungefär som att "Någon här på wn som har en cykel till salu?" och svara då olle "Joo jag har en cykel till salu" så klassas det som egen reklam för han försöker tjäna pengar på sin gamla cykel ?
knullis är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2012-02-04, 18:10 #4
Helix Helix är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
 
Reg.datum: Dec 2003
Inlägg: 2 829
Helix Helix är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
 
Reg.datum: Dec 2003
Inlägg: 2 829
Citat:
Ursprungligen postat av knullis Visa inlägg
mm joo en del vett i det du säger, men går det inte till överdrift när man inte får svara på något någon letar efter PGA att det går under paragrafen egen reklam ? Är ungefär som att "Någon här på wn som har en cykel till salu?" och svara då olle "Joo jag har en cykel till salu" så klassas det som egen reklam för han försöker tjäna pengar på sin gamla cykel ?

Nja, inte bra exempel direkt. Enstaka inlägg att man har en cykel, hårdisk, server ... ja, någon enstaka produkt till salu om det efterfrågas är väl inga problem och inte direkt egenreklam. Egenreklam är det då man säljer tjänster/produkter systematiskt, vilket är väl inte konstigt. Om någon letar efter ett webbhotell som erbjuder något speciellt, så är det tycker jag me rintressant att tipsen kommer från en medlem, som också kanske har speciell erfarenhet och delar med sig av den istället för 30 svar från webbhotellägare.

Nu är jag kanske partisk, då jag själv inte har några behov att sälja tjänster på forumet ...
Helix är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2012-02-04, 22:37 #5
Danieloss avatar
Danielos Danielos är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
 
Reg.datum: Oct 2005
Inlägg: 3 102
Danielos Danielos är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
Danieloss avatar
 
Reg.datum: Oct 2005
Inlägg: 3 102
Citat:
Ursprungligen postat av Helix Visa inlägg
Om någon letar efter ett webbhotell som erbjuder något speciellt, så är det tycker jag me rintressant att tipsen kommer från en medlem, som också kanske har speciell erfarenhet och delar med sig av den istället för 30 svar från webbhotellägare.
Det där tycker inte jag stämmer, det bygger på att medlemmarna vill och kan dela med sig, vilket ofta inte är fallet. Våra största kunder är tex. inte aktiva på wn och de som är aktiva vill inte skylta med det. Ett annat stort problem är att våra kunder inte heller exakt vet vad vi kan erbjuda i många fall. Det vet egentligen endast den som driver webbhotellet och som förbjuds berätta, det hela blir ett moment 22.

Senast redigerad av Danielos den 2012-02-04 klockan 22:41
Danielos är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2012-02-05, 01:00 #6
tartareandesire tartareandesire är inte uppkopplad
Supermoderator
 
Reg.datum: Jan 2004
Inlägg: 11 585
tartareandesire tartareandesire är inte uppkopplad
Supermoderator
 
Reg.datum: Jan 2004
Inlägg: 11 585
Jag har stor förståelse för att man kan tycka på det viset men samma regler måste gälla för samtliga medlemmar. Det finns ingen möjlighet att göra undantag för vissa personer eller företag. Öppnar man dammluckan så är översvämningen inte långt borta.
__________________
Full-stack developer, free for smaller assignments
tartareandesire är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2012-02-05, 08:57 #7
knulliss avatar
knullis knullis är inte uppkopplad
Bara ett inlägg till!
 
Reg.datum: Jun 2004
Inlägg: 1 697
knullis knullis är inte uppkopplad
Bara ett inlägg till!
knulliss avatar
 
Reg.datum: Jun 2004
Inlägg: 1 697
vem kan bättre svara på frågor om ett webhotell än en snubbe som äger ett, eller om olika hostinglösningar. Eller vem kan svara bättre på frågor om whitelabelösningar än en som driver ett sånt program själv. finns det inte en chans att man skulle kunna börja se över era regler eller ha en omröstning kring detta om man åtminstone inte borde få ge svar med såkallad egenreklam i.
knullis är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2012-02-05, 09:49 #8
nosnaj nosnaj är inte uppkopplad
Har WN som tidsfördriv
 
Reg.datum: Mar 2005
Inlägg: 1 012
nosnaj nosnaj är inte uppkopplad
Har WN som tidsfördriv
 
Reg.datum: Mar 2005
Inlägg: 1 012
Hoppas inte "ditt affiliateprogram" är det i signaturen.
Känns som en indier översatt sidan, nästan varje mening är fel, sedan är domänen bara pekad på en white label-lösning. Eller missar jag något?
nosnaj är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2012-02-05, 11:32 #9
knulliss avatar
knullis knullis är inte uppkopplad
Bara ett inlägg till!
 
Reg.datum: Jun 2004
Inlägg: 1 697
knullis knullis är inte uppkopplad
Bara ett inlägg till!
knulliss avatar
 
Reg.datum: Jun 2004
Inlägg: 1 697
nosnaj : Domänen är ej pekad på en whitelabellösning, detta blir sveriges DF avdelning i sammarbete mellan oss och df.com . Gällande dina synpunkter på översättningen så pågår översättning för fullt - går före med google translate och sen manuellt efter. kan du ha överseende med att det inte är klart. och joo du har missat ganska mycket som svar på din dumma fråga.
När df.se är komplett 100% korrekt översatt kommer en pressrelease från DF.com att publiceras om detta

Senast redigerad av knullis den 2012-02-05 klockan 11:38
knullis är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2012-02-05, 11:42 #10
tartareandesire tartareandesire är inte uppkopplad
Supermoderator
 
Reg.datum: Jan 2004
Inlägg: 11 585
tartareandesire tartareandesire är inte uppkopplad
Supermoderator
 
Reg.datum: Jan 2004
Inlägg: 11 585
Citat:
Ursprungligen postat av knullis Visa inlägg
nosnaj : Domänen är ej pekad på en whitelabellösning, detta blir sveriges DF avdelning i sammarbete mellan oss och df.com . Gällande dina synpunkter på översättningen så pågår översättning för fullt - går före med google translate och sen manuellt efter. kan du ha överseende med att det inte är klart. och joo du har missat ganska mycket som svar på din dumma fråga.
När df.se är komplett 100% korrekt översatt kommer en pressrelease från DF.com att publiceras om detta
Kan ju kanske vara bra att ha något så basic som översättning klart innan lansering. Det är väl snarare ett bra tips än en dum fråga.
__________________
Full-stack developer, free for smaller assignments
tartareandesire är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Svara


Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster)
 

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 00:12.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
 
Copyright © 2017