Kom ihåg mig?
Home Menu

Menu


Antipiratbyrån gör razzia mot ISP

 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Oläst 2005-03-13, 01:05 #111
Marcuss avatar
Marcus Marcus är inte uppkopplad
Supermoderator
 
Reg.datum: Nov 2003
Inlägg: 2 655
Marcus Marcus är inte uppkopplad
Supermoderator
Marcuss avatar
 
Reg.datum: Nov 2003
Inlägg: 2 655
Citat:
Ursprungligen postat av Thomas
Citat:
Ursprungligen postat av jonny
Hade man däremot kunnat påvisa en så pass omfattande verksamhet som den som avslöjats, hade det ju varit en helt annan sak.
Du tror väl inte att dom inte visste vad dom gjorde!

Jag tror du underskattar intelligensen hos folk som är anställda på APB, APB har ju råd att köpa in dom bästa medarbetarna! Jag lovar att vi framstår som loosers jämfört med deras personal.

Lägg av nu! Att ett av sveriges mest välfinansierade bolag skulle anställa en hög idioter är ju totalt beklämmande. Att APB kan köpa in top of the line fattar väl alla? I dagens penga-samhälle kan ens bästa kompis förråda dig för pengar det händer ju varje dag. Sedan finns det faktiskt många % som tycker att det är fel att begå lagbrott även om det i många unga internetänvändares ögon framstår som osannolikt.
Kunde inte instämma mer. Gång på gång återkommer fenomenet att tro att polisen inte har någon kompetens. Det här med APB är ju bara en variant på det hela...

Tycker inte det är speciellt svårt att inse att polisen eller APB tar in den hjälp de behöver. APB har resurserna och kan förmodligen med lätthet samla kompetens nog som överstiger t.ex. den på WN många gånger om..

De har resurserna och tillgångarna med tanke på vilka det är som egentligen står bakom.. varför inte bara köpa in de främsta konsulterna eller annan typ av rådgivning inom området om det skulle behövas? Nej, sluta nu. De inblandade i det här är antagligen mycket kompetenta oavsett hur de framstår i pressen, men många citerar ju Aftonbladet och IDG mfl som om det vore fakta.... Att det sedan möjligen inte leder till rättsliga åtgärder med allt vad det innebär är kanske inte heller vad APB är ute efter. Jag tror de redan nu har uppnått ett av sina större mål.
__________________
[ Finanstips.se | Riktnummer.se | Väderlek.se | 3W.se | WWWW.se ]
. [ Marbella.se | ValutaGraf.se | Virusprogram.se | Malta Bolag.se | Växlingskontor.se ] .
Marcus är inte uppkopplad  
Oläst 2005-03-13, 01:07 #112
Thomass avatar
Thomas Thomas är inte uppkopplad
Administratör
 
Reg.datum: May 2003
Inlägg: 3 901
Thomas Thomas är inte uppkopplad
Administratör
Thomass avatar
 
Reg.datum: May 2003
Inlägg: 3 901
Citat:
Originally posted by jonny@Mar 12 2005, 23:22
Hade man däremot kunnat påvisa en så pass omfattande verksamhet som den som avslöjats, hade det ju varit en helt annan sak.
Du tror väl inte att dom inte visste vad dom gjorde!

Jag tror du underskattar intelligensen hos folk som är anställda på APB, APB har ju råd att köpa in dom bästa medarbetarna! Jag lovar att vi framstår som loosers jämfört med deras personal.

Lägg av nu! Att ett av sveriges mest välfinansierade bolag skulle anställa en hög idioter är ju totalt beklämmande. Att APB kan köpa in top of the line fattar väl alla? I dagens penga-samhälle kan ens bästa kompis förråda dig för pengar det händer ju varje dag. Sedan finns det faktiskt många % som tycker att det är fel att begå lagbrott även om det i många unga internetanvändares ögon framstår som osannolikt.

Jag säger varken bu eller bä vad som är rätt eller fel men att underskatta en av parterna retar mej och det blir så tröttsamt att läsa. Även om det är minderåriga som beter sig illa såverkar det som dom respektabla håller tyst.

Om vissa nu tycker det är så illa hur Ponten och hans familj blir behandlad varför postas det inte en trådar om det på diverse forum. Jag tycker själv det är beklagligt som fan och mår väldigt illa av att inte kunna stödja människan just iom att det är vårt bästa som internetenreprenörer han också jobbar för! Jag har fått PM av många av WN's mest erfarna entreprenörer som undrar varför jag låter kids prata i denna tråd.

Nu låser vi denna tråd tills det har skapats en tråd på WN där man erkänner Ponten och hans jobb! Så får vi se om nån på WN orkar moderdera trådar likt denna vidare i framtiden. Jag tog själv på mej ansvaret för denna och det slutar nu! Jag har personligen raderat mängder av direkta hot mot vissa personer inklusive mej själv för min åsikt och det är från medlemmar på WN.

Vi får se om alla företag på WN som sagt att dom tycker Ponten gör ett bra jobb vågar posta sitt stöd för han och hans familj här på WN. WN har då 17'n i mej redan visat vad vi står allihop vad det gäller att hota en tjänsteman!

Thomas

Detta inlägg är flyttat för att vara sist i tråden.
Thomas är inte uppkopplad  
Stängt ämne


Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster)
 

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 10:47.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
 
Copyright © 2017