Kom ihåg mig?
Home Menu

Menu


Google Chrome.

 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Oläst 2008-09-02, 08:11 #11
Davves avatar
Davve Davve är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
 
Reg.datum: Feb 2004
Inlägg: 3 267
Davve Davve är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
Davves avatar
 
Reg.datum: Feb 2004
Inlägg: 3 267
Jag har aldrig heller förstått googles agerande mot sajter som säljer länkar. Det är ju ett enda sätt för många sidor att få inkomster, varför ska dem då drabbas av nedgradering?

Då kan google hellre skippa PR helt istället. Det är ju bara ett till sätt att styra hur internet ska fungera.
Davve är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2008-09-02, 08:33 #12
hnn hnn är inte uppkopplad
Banned
 
Reg.datum: Mar 2004
Inlägg: 2 587
hnn hnn är inte uppkopplad
Banned
 
Reg.datum: Mar 2004
Inlägg: 2 587
Undrar när GoogleOS kommer?
hnn är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2008-09-02, 08:34 #13
WebboTs avatar
WebboT WebboT är inte uppkopplad
Bara ett inlägg till!
 
Reg.datum: Dec 2006
Inlägg: 1 924
WebboT WebboT är inte uppkopplad
Bara ett inlägg till!
WebboTs avatar
 
Reg.datum: Dec 2006
Inlägg: 1 924
Citat:
Originally posted by Hjalle@Sep 2 2008, 00:04
För mig handlar det bara om vem som erbjuder bäst tjänster, och just nu så ligger google ganska bra till
Exakt! och gillar man inte världens mest brilljanta sökmotor, ja då byter man. Mycket enkelt.
Om inte ens dom som hatar Google byter till en annan sökmotor, ja då lär ju knappast Google's dominans minska.
WebboT är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2008-09-02, 08:53 #14
Conths avatar
Conth Conth är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
 
Reg.datum: Aug 2005
Inlägg: 908
Conth Conth är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
Conths avatar
 
Reg.datum: Aug 2005
Inlägg: 908
Om man inte ser att det finns en stor potentiell risk med att ett företag dominerar flera aspekter av Internet är man mer än lovligt naiv. Tycker Google har visat upprepade gånger att man inte drar sig för att utnyttja sin dominerande ställning. T:ex. genom knol, genom att acceptera MFA-sidor så länge man tjänar pengar på dom etc etc. Redan idag läggar man som webutvecklare mer krut (nåja) på att göra sidor som Google gillar än som besökarna gillar.

Sedan är det självklart så att dom är duktiga på det som gör och tar fram bra tjänster, det är ingen som har ifrågasatt detta.
Conth är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2008-09-02, 08:57 #15
robertsson robertsson är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
 
Reg.datum: Mar 2004
Inlägg: 2 683
robertsson robertsson är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
 
Reg.datum: Mar 2004
Inlägg: 2 683
Citat:
Originally posted by Davve@Sep 2 2008, 08:11
Jag har aldrig heller förstått googles agerande mot sajter som säljer länkar. Det är ju ett enda sätt för många sidor att få inkomster, varför ska dem då drabbas av nedgradering?
Då kan google hellre skippa PR helt istället. Det är ju bara ett till sätt att styra hur internet ska fungera.
Du får sälja länkar, men sätt nofollow på dom, så google vet att det är en köpt länk.
robertsson är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2008-09-02, 09:04 #16
WebboTs avatar
WebboT WebboT är inte uppkopplad
Bara ett inlägg till!
 
Reg.datum: Dec 2006
Inlägg: 1 924
WebboT WebboT är inte uppkopplad
Bara ett inlägg till!
WebboTs avatar
 
Reg.datum: Dec 2006
Inlägg: 1 924
Citat:
Originally posted by Conth@Sep 2 2008, 01:53
Om man inte ser att det finns en stor potentiell risk med att ett företag dominerar flera aspekter av Internet är man mer än lovligt naiv. Tycker Google har visat upprepade gånger att man inte drar sig för att utnyttja sin dominerande ställning. T:ex. genom knol, genom att acceptera MFA-sidor så länge man tjänar pengar på dom etc etc. Redan idag läggar man som webutvecklare mer krut (nåja) på att göra sidor som Google gillar än som besökarna gillar.

Sedan är det självklart så att dom är duktiga på det som gör och tar fram bra tjänster, det är ingen som har ifrågasatt detta.
Visst, men Google är faktiskt totalt värdelösa utan sina användare.
Om alla som inte gillar Google's dominans slutade använda deras tjänster helt och hållet, så kanske det skulle få en snöbollseffekt när annonsörer och eventuella investerare fick se en stor plötslig nedgång av användare.
Jag kan garantera att 90% av de som inte gillar Google's dominans har "googlat" minst 5 ggr. de senaste 24 timmarna. Motsägelsefullt är bara förnamnet.
Många användare = stor dominans
Lite mindre användare = lite mindre dominans
o.s.v.
WebboT är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2008-09-02, 09:50 #17
Spindels avatar
Spindel Spindel är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
 
Reg.datum: Mar 2004
Inlägg: 2 486
Spindel Spindel är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
Spindels avatar
 
Reg.datum: Mar 2004
Inlägg: 2 486
Dominans och dominans. Någon som kommer ihåg AltaVista? Helt dominerande för att sedan helt glömmas bort när Google började ta andelar. Idag Google, imorgon kanske Cuil? Google måste kämpa hela tiden för att behålla sin position.

Men jag gillar Google. Sökresultaten är bättre än från de andra aktörerna och Gmail - JAG ÄLSKAR GMAIL!

Google Chrome kan bli intressant. Kommer helt klart testa den då Firefox fungerar sisådär ibland.
Spindel är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2008-09-02, 10:09 #18
Indigo Indigo är inte uppkopplad
Flitig postare
 
Reg.datum: Mar 2007
Inlägg: 305
Indigo Indigo är inte uppkopplad
Flitig postare
 
Reg.datum: Mar 2007
Inlägg: 305
Men frågan alla ställer sig: Var finns den att hämta hem? Hittar ingenstans!
Indigo är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2008-09-02, 10:26 #19
Conths avatar
Conth Conth är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
 
Reg.datum: Aug 2005
Inlägg: 908
Conth Conth är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
Conths avatar
 
Reg.datum: Aug 2005
Inlägg: 908
Citat:
Ursprungligen postat av WebboT
Citat:
Ursprungligen postat av Conth
Om man inte ser att det finns en stor potentiell risk med att ett företag dominerar flera aspekter av Internet är man mer än lovligt naiv. Tycker Google har visat upprepade gånger att man inte drar sig för att utnyttja sin dominerande ställning. T:ex. genom knol, genom att acceptera MFA-sidor så länge man tjänar pengar på dom etc etc. Redan idag läggar man som webutvecklare mer krut (nåja) på att göra sidor som Google gillar än som besökarna gillar.

Sedan är det självklart så att dom är duktiga på det som gör och tar fram bra tjänster, det är ingen som har ifrågasatt detta.
Jag kan garantera att 90% av de som inte gillar Google's dominans har "googlat" minst 5 ggr. de senaste 24 timmarna. Motsägelsefullt är bara förnamnet.
Man kan känna oro för att dom blir för mäktiga och samtidigt tycka att dom gör bra produkter och till och med använda Google sök . Eller du menar att eftersom jag är orolig över utvecklingen på sikt så får jag inte använda deras produkter?!
Conth är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2008-09-02, 10:33 #20
Spindels avatar
Spindel Spindel är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
 
Reg.datum: Mar 2004
Inlägg: 2 486
Spindel Spindel är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
Spindels avatar
 
Reg.datum: Mar 2004
Inlägg: 2 486
Citat:
Ursprungligen postat av Conth
Citat:
Originally posted by -WebboT@Sep 2 2008, 08:04
Citat:
Ursprungligen postat av Conth
Om man inte ser att det finns en stor potentiell risk med att ett företag dominerar flera aspekter av Internet är man mer än lovligt naiv. Tycker Google har visat upprepade gånger att man inte drar sig för att utnyttja sin dominerande ställning. T:ex. genom knol, genom att acceptera MFA-sidor så länge man tjänar pengar på dom etc etc. Redan idag läggar man som webutvecklare mer krut (nåja) på att göra sidor som Google gillar än som besökarna gillar.
Sedan är det självklart så att dom är duktiga på det som gör och tar fram bra tjänster, det är ingen som har ifrågasatt detta.
Jag kan garantera att 90% av de som inte gillar Googles dominans har "googlat" minst 5 ggr. de senaste 24 timmarna. Motsägelsefullt är bara förnamnet.

Man kan känna oro för att dom blir för mäktiga och samtidigt tycka att dom gör bra produkter och till och med använda Google sök . Eller du menar att eftersom jag är orolig över utvecklingen på sikt så får jag inte använda deras produkter?
Om man använder deras produkter bidrar man till att de växer och blir ännu större. Är man orolig över att de växer skall man ju inte använda deras produkter...
Spindel är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Svara


Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster)
 

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 11:17.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
 
Copyright © 2017