Kom ihåg mig?
Home Menu

Menu


Domänrea hos Surftown - domän + webb - 1kr

 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Oläst 2011-02-01, 14:30 #11
jgabor jgabor är inte uppkopplad
Flitig postare
 
Reg.datum: Oct 2007
Inlägg: 358
jgabor jgabor är inte uppkopplad
Flitig postare
 
Reg.datum: Oct 2007
Inlägg: 358
Citat:
Ursprungligen postat av MRDJ Visa inlägg
En del andra har ju senaste tiden kört 1kr kampanjer ( som faktiskt bara har kostat en krona )
därför tycker jag helt enkelt inte kampanjen är lika bra som dem andras..
Sedan tycker jag det är lite missvisande att döpa kampanjen till 1kr när det kostar 150 kr..
När de webbhotellen körde sina 1 kronors-kampanjer, så fick de dock det kraftigt rabatterat av .SE. Det vill säga de betalade ingenting för att få registrera en .se-domän, medan vi idag betalar fullt pris. Så det är en betydligt högre kostnad för oss jämfört med när de körde sina kampanjer.

Sedan har vi inte, som jag nämnde ovan, en renodlad domänprodukt så vi väljer istället att bjuda på webbhotellet. Så totalt sätt blir det inte mycket dyrare jämfört med tidigare kampanjer.

Att vi har "1kr" som webbadress och inte "5000-se-domaner-for-1kr" är mest för att det är den betydligt kortare...
jgabor är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2011-02-01, 14:32 #12
hnn hnn är inte uppkopplad
Banned
 
Reg.datum: Mar 2004
Inlägg: 2 587
hnn hnn är inte uppkopplad
Banned
 
Reg.datum: Mar 2004
Inlägg: 2 587
Ta bort startavgiften... Lika löjligt som faktureringsavgift...
hnn är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2011-02-01, 14:55 #13
V-Mes avatar
V-Me V-Me är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Nov 2008
Inlägg: 135
V-Me V-Me är inte uppkopplad
Medlem
V-Mes avatar
 
Reg.datum: Nov 2008
Inlägg: 135
Man måste beställa alla de domäner man ska ha på första beställningen annars får man betala 100kr/st för dom -_- Nu sitter jag med ett dålig webbhotell och en domän för 150kr så det är inte 10domäner och webbhotell för 160kr...

Senast redigerad av V-Me den 2011-02-01 klockan 15:02
V-Me är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2011-02-01, 14:56 #14
JonasN JonasN är inte uppkopplad
Nykomling
 
Reg.datum: Mar 2007
Inlägg: 25
JonasN JonasN är inte uppkopplad
Nykomling
 
Reg.datum: Mar 2007
Inlägg: 25
Ja sluta bråka om att det kostar 150kr. Det är fortfarande ett bra erbjudande. (Kan ju lägga till lite finstilt om startavg dock..)
Fast när jag följer länken så vill den att jag skall betala 36,25 kr/mån för webbhotellet. Var inte det gratis första året?
JonasN är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2011-02-01, 15:14 #15
jgabor jgabor är inte uppkopplad
Flitig postare
 
Reg.datum: Oct 2007
Inlägg: 358
jgabor jgabor är inte uppkopplad
Flitig postare
 
Reg.datum: Oct 2007
Inlägg: 358
Citat:
Ursprungligen postat av V-Me Visa inlägg
Man måste beställa alla de domäner man ska ha på första beställningen annars får man betala 100kr/st för dom -_- Nu sitter jag med ett dålig webbhotell och en domän för 150kr så det är inte 10domäner och webbhotell för 160kr...
Precis som de flesta kampanjer oavsett bransch eller företag, så gäller det endast vid beställningstillfället och nya kunder.

Citat:
Ursprungligen postat av JonasN Visa inlägg
Ja sluta bråka om att det kostar 150kr. Det är fortfarande ett bra erbjudande. (Kan ju lägga till lite finstilt om startavg dock..)
Fast när jag följer länken så vill den att jag skall betala 36,25 kr/mån för webbhotellet. Var inte det gratis första året?
Jo, det är det. Rabatten läggs till så snart du lägger till en .se-domän till din beställning.
jgabor är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2011-02-01, 15:15 #16
V-Mes avatar
V-Me V-Me är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Nov 2008
Inlägg: 135
V-Me V-Me är inte uppkopplad
Medlem
V-Mes avatar
 
Reg.datum: Nov 2008
Inlägg: 135
Citat:
Ursprungligen postat av jgabor Visa inlägg
Precis som de flesta kampanjer oavsett bransch eller företag, så gäller det endast vid beställningstillfället och nya kunder.
Då måste ni vara dom första med det med så nu sitter jag med 1 domän för 150kr.. Har krävt tillbaka mina pengar Får jag inte det så kommer min advokat höra av sig

Senast redigerad av V-Me den 2011-02-01 klockan 15:36
V-Me är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2011-02-01, 15:37 #17
oderlands avatar
oderland oderland är inte uppkopplad
Flitig postare
 
Reg.datum: Jan 2004
Inlägg: 482
oderland oderland är inte uppkopplad
Flitig postare
oderlands avatar
 
Reg.datum: Jan 2004
Inlägg: 482
Citat:
Ursprungligen postat av MRDJ Visa inlägg
En del andra har ju senaste tiden kört 1kr kampanjer ( som faktiskt bara har kostat en krona )
därför tycker jag helt enkelt inte kampanjen är lika bra som dem andras..
Sedan tycker jag det är lite missvisande att döpa kampanjen till 1kr när det kostar 150 kr..
oftast har det isf handlat om redan subventionerade priser från leverantörer såsom IIS & Nunames och inget som kostat webbhotellen.

editerat: ahh var för långsam tyvärr ...

Senast redigerad av oderland den 2011-02-01 klockan 15:39
oderland är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2011-02-01, 16:15 #18
nimac nimac är inte uppkopplad
Nykomling
 
Reg.datum: Nov 2010
Inlägg: 15
nimac nimac är inte uppkopplad
Nykomling
 
Reg.datum: Nov 2010
Inlägg: 15
Jag håller med dom som klagar över att kampanjen är missvisande eftersom rätt ska vara rätt.

Det stå ju klart och tydligt på första sidan att domännamn 1kr/st och webbhotell ingår. Sen helt plötsligt tillkommer 150 kr.

Gör man såhär så kan man ju ha en kampanj att tex köpa en bil för 1 kr men det tillkommer en avgift på 200.000 kr.
nimac är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2011-02-01, 16:44 #19
FredrikNass avatar
FredrikNas FredrikNas är inte uppkopplad
Bara ett inlägg till!
 
Reg.datum: Oct 2006
Inlägg: 1 995
FredrikNas FredrikNas är inte uppkopplad
Bara ett inlägg till!
FredrikNass avatar
 
Reg.datum: Oct 2006
Inlägg: 1 995
Lite tydligare reklam hade nog varit på sin plats, men kom igen nu folkens 20 domäner och ett webbhotell (största paketet) för 170kr för ett helt år... bara att regga på.

Surftown är ju dessutom ett trevligt hotell!


Själv knep jag dessa:


De som är sexrelaterade + några till kommer att komma ut för försäljning här på WN.


Vänligen,
Fredrik Näs
FredrikNas är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2011-02-01, 16:46 #20
jgabor jgabor är inte uppkopplad
Flitig postare
 
Reg.datum: Oct 2007
Inlägg: 358
jgabor jgabor är inte uppkopplad
Flitig postare
 
Reg.datum: Oct 2007
Inlägg: 358
Citat:
Ursprungligen postat av nimac Visa inlägg
Jag håller med dom som klagar över att kampanjen är missvisande eftersom rätt ska vara rätt.

Det stå ju klart och tydligt på första sidan att domännamn 1kr/st och webbhotell ingår. Sen helt plötsligt tillkommer 150 kr.

Gör man såhär så kan man ju ha en kampanj att tex köpa en bil för 1 kr men det tillkommer en avgift på 200.000 kr.
Njaaaeee... Skillnaden ligger ju i att det alltid tillkommer en startavgift, det är ingenting vi har lagt till helt plötsligt inför den här kampanjen. Så det är ju ingen direkt nyhet jämfört med ditt bil-kampanjexempel... Kika lite hos de andra webbhotellen så ser du att även de har en startavgift, vissa till och med en som är dubbelt så dyr jämfört med oss.

Citat:
Ursprungligen postat av V-Me Visa inlägg
Då måste ni vara dom första med det med så nu sitter jag med 1 domän för 150kr.. Har krävt tillbaka mina pengar Får jag inte det så kommer min advokat höra av sig
Vi är knappast först med det, och vi lär inte vara sist heller...

Domänen omfattas ej utav ångerrätten, då domäner registreras direkt till kunden och kan användas oberoende av webbhotellet. Detta är inget unikt för oss, och gäller hos i princip alla registrars. Däremot startavgiften och webbhotellet (som du iofs fick kostnadsfritt) får du givetvis pengarna tillbaks på.

Så allt i allt har du endast "förlorat" 1 krona, vilket du egentligen inte har eftersom du fortfarande kan fortsätta använda domänen hos ett annat webbhotell, om du önskar.
jgabor är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Svara

Taggar
domänrea


Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster)
 

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 12:29.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
 
Copyright © 2017