Kom ihåg mig?
Home Menu

Menu


Erfarnheter från Alibaba?

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Oläst 2014-01-08, 17:57 #1
kewinxDs avatar
kewinxD kewinxD är inte uppkopplad
Flitig postare
 
Reg.datum: Feb 2012
Inlägg: 344
kewinxD kewinxD är inte uppkopplad
Flitig postare
kewinxDs avatar
 
Reg.datum: Feb 2012
Inlägg: 344
Standard Erfarnheter från Alibaba?

Hallå där! Är sugen på att börja köpa in mina produkter från en annan leverantör en tidigare och har hittat sajten Alibaba.com. Skulle i snitt kunna köpa in mina produkter 10-15 % billigare här och i och med att jag hade tänkt beställa rätt mycket så blir det totalt rätt mycket pengar jag skulle spara. Någon som har erfarenheter från Alibaba, vågar man beställa för några större summor? / Kevin
kewinxD är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2014-01-08, 20:46 #2
patrikweb patrikweb är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
 
Reg.datum: Nov 2004
Inlägg: 6 096
patrikweb patrikweb är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
 
Reg.datum: Nov 2004
Inlägg: 6 096
Citat:
Ursprungligen postat av kewinxD Visa inlägg
Hallå där! Är sugen på att börja köpa in mina produkter från en annan leverantör en tidigare och har hittat sajten Alibaba.com. Skulle i snitt kunna köpa in mina produkter 10-15 % billigare här och i och med att jag hade tänkt beställa rätt mycket så blir det totalt rätt mycket pengar jag skulle spara. Någon som har erfarenheter från Alibaba, vågar man beställa för några större summor? / Kevin
Är ju inte Alibaba som är säljaren i detta fallet, och du bör ha en del erfarenhet när det gäller den nivån. Ofta du som får sköta hantering av frakt och tullhantering. Och långt ifrån alla hanterar Escrow betalningar.

Du kommer bli blåst garanterad om du inte har erfarenhet av den typen av marknad, du bör satsa på veriferade medlemmar och som erbjuder Escrow.

Och du får räkna med frakt och tull med i priset.

Det finns väldigt gott om bedragare där ska du veta, dom lockar med extremt bra priser som nästan är orimliga och samtidigt erbjuder typ endast WU betalningar eller liknande. Det är stora varnings signaler direkt.
patrikweb är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2014-01-08, 21:49 #3
leonards avatar
leonard leonard är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Mar 2013
Inlägg: 190
leonard leonard är inte uppkopplad
Medlem
leonards avatar
 
Reg.datum: Mar 2013
Inlägg: 190
Beställde själv nyligen från Alibaba (samt skapade en tråd). För min del gick det superbra, fraktades med DHL och jag fick hela leveransen efter 5 dagar. Förvisso var det bara samples jag beställde, och det är möjligt att jag kanske blir blåst om jag beställer större volymer. Men om man (som patrik säger) håller sig till verifierade säljare som använder escrow så kan man tycka det borde gå bra, eller paypal där man kan få tillbaka pengarna om inte varorna kommer.

För övrigt fick jag lära mig att guld-status är något man kan köpa sig till på Alibabam, så det behöver inte innebära någonting speciellt eller "trustworthy".

Använd sunt förnuft, fingertoppskänsla, begär bilder på produkterna innan du betalar samt kolla runt ifall det är i samma prisklass som hos övriga leverantörer (mellan tummen och pekfingret). Lycka till!
leonard är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2014-01-09, 11:00 #4
Thomass avatar
Thomas Thomas är inte uppkopplad
Administratör
 
Reg.datum: May 2003
Inlägg: 3 901
Thomas Thomas är inte uppkopplad
Administratör
Thomass avatar
 
Reg.datum: May 2003
Inlägg: 3 901
Har också köpt på aliexpress utan problem. Samma produkt som på ebay fast jag slapp en mellanhand i USA.

Fick grejerna efter ca 5 dagar. Stod dock 14 dagars hantering innan skeppning. Så det skall man ta med en nya salt.
Thomas är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2014-01-09, 11:45 #5
patrikweb patrikweb är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
 
Reg.datum: Nov 2004
Inlägg: 6 096
patrikweb patrikweb är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
 
Reg.datum: Nov 2004
Inlägg: 6 096
Aliexpress är långt ifrån samma som Alibaba, express en light tjänst med högre priser och för mindre volymer med ofta mellanhänder inte direkt från fabrik.

Så aliexpress är för småhandlare utan kunskap som vill ha säkrare alternativ utan behöva hantera massa själv.

Och är inte alla köp via dom via escrow med? Eller om det var man betalar till dom som håller pengarna.

Citat:
Ursprungligen postat av Thomas Visa inlägg
Har också köpt på aliexpress utan problem. Samma produkt som på ebay fast jag slapp en mellanhand i USA.

Fick grejerna efter ca 5 dagar. Stod dock 14 dagars hantering innan skeppning. Så det skall man ta med en nya salt.
patrikweb är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2014-01-09, 19:29 #6
Kimppas avatar
Kimppa Kimppa är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
 
Reg.datum: Jul 2010
Inlägg: 793
Kimppa Kimppa är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
Kimppas avatar
 
Reg.datum: Jul 2010
Inlägg: 793
Någon har redan nämnt det men kolla noggrant på bilderna de har på produkterna.

En del produkter är "kopior" men ser nästan likadana ut som originalet. Ett exempel är Dr. Dre Beats hörlurarna. Var nära på att köpa en billig batch därifrån (ett par år sedan) men fick i dåläget bekräftat att de bara kunde köpas via ett fåtal återförsäljare (vilket innebar "fejkprodukt").

Lycka till!
Kimppa är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2014-01-09, 19:43 #7
Skinza.se Skinza.se är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Oct 2012
Inlägg: 154
Skinza.se Skinza.se är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Oct 2012
Inlägg: 154
Citat:
Ursprungligen postat av Kimppa Visa inlägg
Någon har redan nämnt det men kolla noggrant på bilderna de har på produkterna.

En del produkter är "kopior" men ser nästan likadana ut som originalet. Ett exempel är Dr. Dre Beats hörlurarna. Var nära på att köpa en billig batch därifrån (ett par år sedan) men fick i dåläget bekräftat att de bara kunde köpas via ett fåtal återförsäljare (vilket innebar "fejkprodukt").

Lycka till!
I princip alla produkter som har någon form av varumärke är fejk...
Så det man ska köpa är nobrandade produkter.
Skinza.se är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2014-01-09, 20:59 #8
Thomass avatar
Thomas Thomas är inte uppkopplad
Administratör
 
Reg.datum: May 2003
Inlägg: 3 901
Thomas Thomas är inte uppkopplad
Administratör
Thomass avatar
 
Reg.datum: May 2003
Inlägg: 3 901
Citat:
Ursprungligen postat av patrikweb Visa inlägg
Så aliexpress är för småhandlare utan kunskap som vill ha säkrare alternativ utan behöva ...
Samt för dom som vill köpa ett (1st) colorwheel till en projektor för $30 i stället för $199 på ebay eller 2000 sek i Sverige.


Men som du säger är aliexpress till slutkonsument, men det kommer nog bli ett och samma inom kort om jag får gissa. http://news.alibaba.com/specials/abo...oup/index.html
Thomas är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2014-01-09, 22:08 #9
MusikMixen MusikMixen är inte uppkopplad
Bara ett inlägg till!
 
Reg.datum: Feb 2008
Inlägg: 1 527
MusikMixen MusikMixen är inte uppkopplad
Bara ett inlägg till!
 
Reg.datum: Feb 2008
Inlägg: 1 527
Vi tänkte köpa vars en surfplatta till kidsen. Summan blir 280 dollar. Hur mycket kommer det kosta i slutändan? Med tull och andra avgifter..
MusikMixen är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Svara


Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster)
 

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 17:25.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
 
Copyright © 2017