Kom ihåg mig?
Home Menu

Menu


Frågan har säkert varit uppe tidigare

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Oläst 2008-12-15, 19:51 #1
Solan Solan är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Apr 2007
Inlägg: 62
Solan Solan är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Apr 2007
Inlägg: 62
Jag skulle så gärna vilja bygga något eget.. tid finns för mig att lära och jag är envis som synden :P . Frågan har säkert varit uppe tidigare men tekniken går ju framåt så jag chansar på att ni känner till de bästa lösningarna för mig.

* Jag behöver ha en svensk "manual" (helst)
* Kunna ta betalt med kort, postförskott, faktura och direktbankbetalning ta emot utlandsbetalningar
* Vara SEOvänlig
* Kunna ändra design på
* kommer att sälja skor (olika storlekar och färger) och väskor och kanske även skotillbehör
* Stöd på flera språk (sv, eng, och ev ett till)
* Skall kunna kopplas till webbhotellet orderland

Vad och vilka alternativ finns idag om jag inte skall köpa en färdig sida, eller hyra in mig på ett företag.

hoppas på er hjälp!
Solan är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2008-12-15, 20:49 #2
Fredrik.an Fredrik.an är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Dec 2004
Inlägg: 279
Fredrik.an Fredrik.an är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Dec 2004
Inlägg: 279
De olika butiker som jag har jobbat med är osCommerce, gratist men, enligt mig, kräver det en hel del arbete för att få den riktigt bra. Både många moduler som måste läggas till samt grafiskt kunnande... Kan absolut passa dig tycker jag.

E-butik.se är en annan lösning jag har jobbat en del med åt vissa kunder. Fördelarna är att man kommer igång otroligt fort, enkelt att ändra grunddesignen men lite pilligare om du ska få det mer unikt känns det som. Då är det lättare i osC..

Båda plattformarna har stöd för det du önskar och skulle jag välja av de jag skriver om hade jag nog valt osC för dig. Det är gratis och du verkar vilja jobba. Finns ett bra svenskt forum samt oscommerce.com med massa moduler...

Nu kommer nog många såga osC men jag skriver om de jag har koll på, det andra får ni andra skriva om Hoppas du hittar en lösning som passar dig bra.
Fredrik.an är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2008-12-16, 08:40 #3
Karmans avatar
Karman Karman är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Aug 2007
Inlägg: 210
Karman Karman är inte uppkopplad
Medlem
Karmans avatar
 
Reg.datum: Aug 2007
Inlägg: 210
Jag rekommenderar dig att ta en titt på Interspire, som nyligen fångade mitt intresse och kommer att vara den lösning jag rekommenderar mot kunder i framtiden. Förvisso kostar det upp till 10,000:-, men kopplingar till de största betalföretagen finns redan färdiga och anpassningen är relativt enkel. Den har SEO-stöd.

Har dock inte hunnit titta på språkbiten (att ha flera språk pararellt) och svensk manual finns nog inte tillgänglig. Men är det någon man lärt sig av djungeln bland e-handelsplattformar så är det att man alltid måste backa på någon punkt - annars kan man leta i evigheter. Plattformen har även stor relativt stor, samlad och öppen community som kan hjälpa till.
Karman är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2008-12-17, 15:37 #4
MRDJs avatar
MRDJ MRDJ är inte uppkopplad
Bara ett inlägg till!
 
Reg.datum: Mar 2006
Inlägg: 1 667
MRDJ MRDJ är inte uppkopplad
Bara ett inlägg till!
MRDJs avatar
 
Reg.datum: Mar 2006
Inlägg: 1 667
jag säger bara MEGENTO!

fördelar:
100% SEO vänligt.
GRATIS ( Open Source )
bygger på Zend Framework ( bra kod )



Jag erbjuder konsulttjänster av integration mellan affärsystem och magento.
MRDJ är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2008-12-18, 13:20 #5
Karmans avatar
Karman Karman är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Aug 2007
Inlägg: 210
Karman Karman är inte uppkopplad
Medlem
Karmans avatar
 
Reg.datum: Aug 2007
Inlägg: 210
Magento heter det, först och främst. Jag har testat Magento rätt intensivt och för de flesta av mina kunder är det på tok för tungt. På flera sätt, men bland annat i form av ett för komplext system och tungt i form av belastning på server.
Karman är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2008-12-18, 20:23 #6
Magnusfaldt Magnusfaldt är inte uppkopplad
Nykomling
 
Reg.datum: Nov 2008
Inlägg: 43
Magnusfaldt Magnusfaldt är inte uppkopplad
Nykomling
 
Reg.datum: Nov 2008
Inlägg: 43
Vilka system har en direktkoppling mot Pacsoft?
Vill ha så få tagent-tryck som möjligt.
Magnusfaldt är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2008-12-19, 10:43 #7
fenrik fenrik är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Dec 2007
Inlägg: 65
fenrik fenrik är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Dec 2007
Inlägg: 65
Citat:
Originally posted by Magnusfaldt@Dec 18 2008, 21:23
Vilka system har en direktkoppling mot Pacsoft?
Vill ha så få tagent-tryck som möjligt.
Eftersom e-butik.se nämndes innan så kan jag nämna att E-butik.se har Pacsoft koppling men det finns det många som har. Jag har själv bara kikat på e-butiks koppling och den är väldigt smidig eftersom den ihopkopplad hela vägen med betalsätt mm. Om du t.ex säljer med Postförskott så märker kopplingen det och summan etc kommer med på fraktsedeln med automatik. Innebär kort och gott att i Pacsoft websystem behöver du bara klicka på boka frakt och vips har du en utskriven fraktsedel och sändningen är bokad. mer info e-butik.se/pacsoft_koppling.asp .

Avskräcks inte av priserna på sidan, det är avgifter till Pacsoft/Unifaun som tillhandahåller Pacsoft och orderkopplingen. Skaffar du via e-butik.se är det dessutom rabatterat pris. Normalt pris är år 1 4500, år 2 2000kr.
fenrik är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2008-12-20, 02:15 #8
MRDJs avatar
MRDJ MRDJ är inte uppkopplad
Bara ett inlägg till!
 
Reg.datum: Mar 2006
Inlägg: 1 667
MRDJ MRDJ är inte uppkopplad
Bara ett inlägg till!
MRDJs avatar
 
Reg.datum: Mar 2006
Inlägg: 1 667
Citat:
Originally posted by Karman@Dec 18 2008, 14:20
Magento heter det, först och främst. Jag har testat Magento rätt intensivt och för de flesta av mina kunder är det på tok för tungt. På flera sätt, men bland annat i form av ett för komplext system och tungt i form av belastning på server.
Sorry, stavade fel..

Problemet med belastning går ofta väldigt enkelt att lösa genom att optimera configfilen till mysql.
MRDJ är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Svara


Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster)
 

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 09:33.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
 
Copyright © 2017