Kom ihåg mig?
Home Menu

Menu


Sollefteåportalen nipweb.se säljes

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Oläst 2007-09-19, 11:40 #1
ssnn ssnn är inte uppkopplad
Nykomling
 
Reg.datum: May 2004
Inlägg: 7
ssnn ssnn är inte uppkopplad
Nykomling
 
Reg.datum: May 2004
Inlägg: 7
nipweb.se var från början ett projekt för att jag skulle lära mig php och mysql, kunskaper som jag har användning för på mina andra webbplatser.

Nipweb lanserades vintern 2005. Idag 300-400 unika besökare per dag. Trafik uteslutande från direkta besök, eller från Google efter sökning på lokala företag.

Om Nipweb

#Företagsguide
- Företagsguide med ca 220 aktiva av 774 företag (främst i Sollefteå kommun). Eget login för varje företag med personlig uppdatering. Funktion finns för att lägga till bilder och länkar (betaltjänst idag, ej marknadsförd)
- Nyhetsbrev till 143 företag, halvautomatiskt utskick till aktiva företag. Loggning av klick i nyhetsbrev.
- Vissa företag med lunchguide, egen inloggning och uppdatering för restauranger.
- Anmälan till evenemangskalender.

#Föreningsregister
- Samma funktioner som Företagsguide, förutom bilder/länkar, nyhetsbrev

#Radannonser
- Privatpersoner lägger in och tar bort annonser i olika kategorier. Bilder läggs idag in manuellt för att kolla storlek, laddningstid och ”rätt innehåll”.

#mm, mm


Förutsättningar

Delar av Nipweb sköts helt automatiskt. Via inloggningsskyddad administrationsavdelning övervakas webbplatsen enkelt.

Vissa delar kräver manuellt arbete, åtgärder i databas och uppladdning av förändrade filer/bilder till webbservern. Kunskaper i php och mysql är bra att ha för att snabbt få in ändringar och speciella funktioner. Idag är koden lite ostrukturerad. (Nipweb var mitt läroprojekt för html, css, php och mysql.)

Allt på webbplatsen mäts och loggas: besök, sidvisningar, uppdateringar, klick på länkar, mm, mm.


Affärsmöjligheter

Sajtens förutsättningar att skapa intäkter är helt beroende på försäljningsinsatsen. De perioder då jag kunnat lägga tid på försäljning har jag sett att det gått ganska bra att sälja, speciellt reportagen om företagen.
De delar av sajten som genererat intäkter är:
1. Banner-annonsering.
2. Reportage
3. Webbuppdrag (kontakter via nyhetsbrevet)


Är du intresserad?
- Sajten säljs i befintligt skick, med domännamn, filer, databastabeller.
- PM:a eller mejla [email protected] för mer info
- Ge mig ett bud


/Stefan
ssnn är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Svara


Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster)
 

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 17:00.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
 
Copyright © 2017