Kom ihåg mig?
Home Menu

Menu


Webbsida säljes

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Oläst 2007-09-13, 23:08 #1
xsajts avatar
xsajt xsajt är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Aug 2006
Inlägg: 206
xsajt xsajt är inte uppkopplad
Medlem
xsajts avatar
 
Reg.datum: Aug 2006
Inlägg: 206
Har bestämt mig för att sälja min sida http://www.fotobojan.se. Här kan personer skapa sina egna fotoalbum på internet med egen adress b l a. Det är lättare att gå in på sidan så ser ni på förstasidan vilka funktioner som finns.

Eftersom den bygger på att det är gratis så är inkomsterna inte så stora. Har sålt lite annonser, som är den största inkomstkällan. I början när sidan var "nyare", körde jag med ett sytem som gav medlemmarna 30 gratis bilder att ladda upp och sedan för 10kr i månaden, betalat med sms, fick de 200 bilder. Det fungerade faktiskt rätt bra och en del betalade, men då var ju sidan liten, och framförallt låg den inte i top på google. Så det gav inte så mycket ekonomiskt utdelning. Därför bestämde jag att öka till 200 gratis bilder och verklig börja konkurrera med andra fotosidor som tog betalt. Det ökade registreringen av medlemmar väldigt mycket. Den som skulle vilja införa betalsystemet igen kan göra detta lätt. Just nu används det för at höja bildantalet från 200 till 500. Men det är inte många som laddar upp så mycket bilder.

Nu ligger sidan 1a på google på nästan alla optimerade sökord utom "fotoalbum", där den hoppar mellan 1a och 2a:
fotoalbum: 1a-2a
gratis fotoalbum: 1a
fotoalbum på nätet: 1a
fotoalbum på internet: 1a

Besökarantalet ligger på ca 13 000 unika och runt 130 000 sidvisningar i månaden. Antalet nya medlemmar är runt 250 per månad.

Jag säljer sidan pga att jag har tappat intresset lite och orkar inte skapa nya funktioner eller utveckla den längre.

Intresserade får gärna höra av er på pm eller mail till [email protected], så kan jag svara på frågor. Får jag inte ett bud som jag tycker är intressant så förbehåller jag mig rätten att inte sälja sidan.
xsajt är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2007-09-14, 12:00 #2
xsajts avatar
xsajt xsajt är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Aug 2006
Inlägg: 206
xsajt xsajt är inte uppkopplad
Medlem
xsajts avatar
 
Reg.datum: Aug 2006
Inlägg: 206
Bud på 15000 kr
xsajt är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2007-09-14, 14:06 #3
xsajts avatar
xsajt xsajt är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Aug 2006
Inlägg: 206
xsajt xsajt är inte uppkopplad
Medlem
xsajts avatar
 
Reg.datum: Aug 2006
Inlägg: 206
Bud på 20000:- exkl
xsajt är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2007-09-16, 12:19 #4
xsajts avatar
xsajt xsajt är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Aug 2006
Inlägg: 206
xsajt xsajt är inte uppkopplad
Medlem
xsajts avatar
 
Reg.datum: Aug 2006
Inlägg: 206
Har fått flera bud men priset ligger på en för låg nivå mot vad jag hade tänkt mig. Nu i efterhand skulle jag givetvis ha satt ett utgångspris, men så e det. De som är intresserade att betala ett avsevärt högre pris för sidan kan höra av sig, och den publika budgivningen är alltså nerlagd. Känner att buden jag fått inte är i närheten av vad sidan är värd.
(antagligen mer värd för mig än för er med tanke på att jag lagt ner mycket jobb )
Men det skiter jag i, då kan jag lika gärna behålla den.
xsajt är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2007-09-17, 12:16 #5
myapp myapp är inte uppkopplad
Flitig postare
 
Reg.datum: Jan 2004
Inlägg: 449
myapp myapp är inte uppkopplad
Flitig postare
 
Reg.datum: Jan 2004
Inlägg: 449
Förstår din situation och publicering av buden gör inte saken lättare för dig.
myapp är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Svara


Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster)
 

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 20:09.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
 
Copyright © 2017