Kom ihåg mig?
Home Menu

Menu


FS Data/Cloud Royale trixar med siffrorna?

 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Oläst 2016-03-31, 13:01 #1
Spindels avatar
Spindel Spindel är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
 
Reg.datum: Mar 2004
Inlägg: 2 486
Spindel Spindel är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
Spindels avatar
 
Reg.datum: Mar 2004
Inlägg: 2 486
Standard FS Data/Cloud Royale trixar med siffrorna?

FS Data/Cloud Royale har fungerat skit på sistone, vilket man kan se direkt om man kollar deras status-sida:
http://status.fsdata.se/

Såpass mycket skit att jag valde att flytta från Cloud Royale till Google Cloud Platform.

Problemet är fakturan för den här månaden som visar kraftig ökning av nätverkstrafik. Enligt Cloud Royale ska min servern under den här månaden ha genererat:
Citat:
1.382 TB skickat 321.549 GB mottagit mellan 2016-03-01 00:00 till 2016-03-30 22:51
Jag har inte sett någon ökning på servern gentemot tidigare månader som inte har varit i närheten av trafikmängden som för den här månaden. Tvärtom har den varit lägre pga. av nätverksstörningarna som har varit.

Med tanke på att servern bara har 30GB utrymme är det väldigt märkligt att det skulle vara 321GB mottagit. Det ser ju snarare ut som någon har seedat torrents på servern och det har aldrig skett.

Jag misstänker att sifforna är manipulerade för att täcka upp för nödvändiga(?) investeringar i deras nätverk.

Vad ska jag göra?
Spindel är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
 


Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster)
 

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 12:31.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
 
Copyright © 2017