Kom ihåg mig?
Home Menu

Menu


Elitserien.nu

 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Oläst 2004-09-14, 21:17 #1
cornelii cornelii är inte uppkopplad
Read Only
 
Reg.datum: Mar 2004
Inlägg: 65
cornelii cornelii är inte uppkopplad
Read Only
 
Reg.datum: Mar 2004
Inlägg: 65
Iom att Tobias T tjatade såpass så var vi tvunga att köpa den av honom (slå mej inte nu). Vi har sedan allt blev klart nångång förra veckan jobbat på en ny variant. Vi ville inte använda IPB eller nått annat färdigt forum utan utvecklade en egen. En del länkar om cookies etc i toppmenyn är inte klara. Så klaga inte på dom utan vad tycks generellt?

Elitserien.nu
cornelii är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2004-09-14, 22:16 #2
Jesters avatar
Jester Jester är inte uppkopplad
Flitig postare
 
Reg.datum: Apr 2004
Inlägg: 363
Jester Jester är inte uppkopplad
Flitig postare
Jesters avatar
 
Reg.datum: Apr 2004
Inlägg: 363
* Dålig katergorisering. Det känns som att det saknas ett antal viktiga kategorier och andra känns bara onödiga (slutspel?).
* Reklamen är sanslöst irriterande där den ligger.
* Kvalitéen på bilderna som utgör designen är dålig. Designen överhuvudtaget känns ganska tråkig och inte direkt passande för sidans syfte.
* Ska ni använda XHTML ska ni också koda XHTML och inget annat. Det betyder att man måste avsluta alla taggar och attributerna ska tilldelas värden inom citationstecken. Men detta kanske bara var ett slarvfel? Sådana kan man ju råka ut för.
* Att det är ett öppet forum ser inte jag som något positivt (inga användarkonton). Det ger mer utrymme för spam, abuse och dåliga inlägg. Detta gör att hela webbplatsen får en mindre ett seriöst intryck.
* Strukturen är väldigt basic och funktionerna sparsmakade. Det står sig inte så bra i konkurensen med andra populära forum som folk lärt sig att använda.

Jag är ledsen, men jag anser inte att det här håller. Inte 2004. Det är dock bara min högst personliga åsikt.

//Martin
Jester är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2004-09-14, 22:41 #3
cornelii cornelii är inte uppkopplad
Read Only
 
Reg.datum: Mar 2004
Inlägg: 65
cornelii cornelii är inte uppkopplad
Read Only
 
Reg.datum: Mar 2004
Inlägg: 65
Japp vi funderade på att ha med en kategori "Lärking" oxå..men den som tycker nått om honom får gå till "Domarna". Sen kan man ha en kategori som heter "Pucken är rund på ena sidan" osv. Har du som hockeyintresserad något förslag på kategorier som du tycker saknas?!?!?
wn.se's webbplats är ett bra exempel på jobbigt överförmynderi, jag fick inte posta denna tråd innan jag hade gjort 20 (!) inlägg. Så jag dunkade in några. Vi vill att det ska vara en skit-enkelt forum för mycket datorovana men hockeyintresserade besökare. Om det ska vara ett "slutet" forum med medlemslogin eller inte är en smaksak såklart. Vi har tänkt addera det som en frivillig funktion med bl.a. intern-mess o riktig mail. Jag ser dagligen cp-inlägg både här på wn och på andra ställen. Tror faktiskt att dom "dumma" kan skaffa konto o logga in.
Appropå strukturen så har detta forum exakt samma struktur, det är meningen att den ska uppfattas som enkel. Det är positivt att du tycker det. Ang funktioner, vad behöver man igentligen för att säga att "Mif äger" eller att "Djugården vinner sm-guld"?
Strukturen blir inte mindre basic för att man har kewla symboler för senast inlagda meddelande eller smileys. Strukturen är densamma. Vi har "huvudforum", trådar samt inlägg. Vad har IPB? Huvudforum, trådar samt inlägg.

Vad som håller 2004/2005 får vi se. Det finns sajter som minst sagt har en obskyr blandning design och konstiga strukturer. Tex Aftonbladet och blocket. Utan inlägg blir förstås vårt forum minst sagt tråkigt men det skulle blocket utan annonser också vara.

Vad är det för bilder som är av dålig kvalité? Vi använder knappt några bilder Vi har testat sajten på 56k -> 2.0mb och det funkar rappt o snabbt. Det tror vi är en viktig faktor.
cornelii är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2004-09-14, 22:55 #4
Jesters avatar
Jester Jester är inte uppkopplad
Flitig postare
 
Reg.datum: Apr 2004
Inlägg: 363
Jester Jester är inte uppkopplad
Flitig postare
Jesters avatar
 
Reg.datum: Apr 2004
Inlägg: 363
Som sagt var så är bara min högst personliga åsikt. Du behöver inte argumentara för att övertyga mig. De du ska övertyga är användarna

Sen kan jag väl hålla med om att det kanske var lite övernitiskt att klaga på strukturen. Det var nog att ta i lite granna.
Jester är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2004-09-14, 23:02 #5
cornelii cornelii är inte uppkopplad
Read Only
 
Reg.datum: Mar 2004
Inlägg: 65
cornelii cornelii är inte uppkopplad
Read Only
 
Reg.datum: Mar 2004
Inlägg: 65
Sant, man ska inte be om omdöme/kritik om man inte kan ta den. Det kan jag och dom andra som har jobbat med webbplatsen. Samtidigt måste man få korrigera den som kritiserar om det så att säga inte är inom scopet.

Kan du inte konkret ge exempel på några forum du saknar på elitserien.nu?
cornelii är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2004-09-14, 23:44 #6
Tobias Turesson Tobias Turesson är inte uppkopplad
Har WN som tidsfördriv
 
Reg.datum: Aug 2003
Inlägg: 1 336
Tobias Turesson Tobias Turesson är inte uppkopplad
Har WN som tidsfördriv
 
Reg.datum: Aug 2003
Inlägg: 1 336
Tycker själv att sidan var väldigt snygg och enkel, bra upplägg också
Sedan kan man väl alltid göra förbättringar, men det ser riktigt bra ut.

Skönt att Elitserien.nu äntligen blir en riktig sida ;D
Tobias Turesson är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2004-09-14, 23:55 #7
cornelii cornelii är inte uppkopplad
Read Only
 
Reg.datum: Mar 2004
Inlägg: 65
cornelii cornelii är inte uppkopplad
Read Only
 
Reg.datum: Mar 2004
Inlägg: 65
Tack, även om du är part i målet så blir man glad att du tycker det ser bra ut. Tanken är att ta hand om dina tidigare besökare på bästa sätt.
cornelii är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2004-09-15, 00:00 #8
Tobias Turesson Tobias Turesson är inte uppkopplad
Har WN som tidsfördriv
 
Reg.datum: Aug 2003
Inlägg: 1 336
Tobias Turesson Tobias Turesson är inte uppkopplad
Har WN som tidsfördriv
 
Reg.datum: Aug 2003
Inlägg: 1 336
De kommer de nog gilla, ser även ut att bli ett grymt bra år för Elitserien i år om det nu blir lockout ;D
Vi får sitta och hålla tummarna på fredag.
Tobias Turesson är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2004-09-16, 10:32 #9
Kim Torvangers avatar
Kim Torvanger Kim Torvanger är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Jun 2003
Inlägg: 174
Kim Torvanger Kim Torvanger är inte uppkopplad
Medlem
Kim Torvangers avatar
 
Reg.datum: Jun 2003
Inlägg: 174
När jag besökte sidan poppade Posten direkt upp i mitt huvud?
Bara jag eller nån mer som tänkt så?
Kim Torvanger är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2004-09-16, 11:47 #10
Tobias Turesson Tobias Turesson är inte uppkopplad
Har WN som tidsfördriv
 
Reg.datum: Aug 2003
Inlägg: 1 336
Tobias Turesson Tobias Turesson är inte uppkopplad
Har WN som tidsfördriv
 
Reg.datum: Aug 2003
Inlägg: 1 336
Hehe, det är faktiskt sant :blink:
Tobias Turesson är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Svara


Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster)
 

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 21:35.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
 
Copyright © 2017