Kom ihåg mig?
Home Menu

Menu


Ventelo - Oseriöst företag?

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Oläst 2010-05-25, 10:40 #1
MikaelBs avatar
MikaelB MikaelB är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Jun 2005
Inlägg: 280
MikaelB MikaelB är inte uppkopplad
Medlem
MikaelBs avatar
 
Reg.datum: Jun 2005
Inlägg: 280
Standard Ventelo - Oseriöst företag?

Vi har haft ett telefonabbonemang hos Ventelo en längre tid men ska nu säga upp detta.

Ringer då Ventelos kundtjänst och där är det inga problem, ska komma en bekräftelse på detta.

Väntar några veckor och istället kommer det en faktura för kommande period, orkar inte bråka så betalar denna och ringer och säger upp det igen. Inga problem denna gång heller, och jag väntar på min bekräftelse, istället dimper nästa brev ner i lådan från Ventelo som ännu en gång är en faktura...

Blir nu irriterad och ringer upp deras kundtjänst igen (Callcenter) där jag försöker få fram ett telefonnummer till någon ansvarig, personen där ska vidarebefodra mitt ärende och någon ska höra av sig. Något som givetvis inte sker...

Så idag ringer jag istället deras Huvudkontor där det inte ens går att komma fram.
Ringer då deras säljkontor i Göteborg där jag inte heller kan komma fram ...

På deras säljkontor i Stockholm svarar det dock en receptionist som kopplar mig till diverse personer som inte svarar eller ger något besked om när man kan nå personen ifråga !?

Försök nummer fem till deras säljkontor i Stockholm ger resultat i form av en annan levande människa som svara och som säger sig ska lösa detta, men samtalet bryts. Jag ringer tillbaks och blir kopplad till samma person och nu är det ingen som svarar ...

Ringer tillbaks och receptionisten gör flera försök igen att koppla mig och tillslut tröttnar jag och säger ifrån att nu får dom tamefan koppla mig till någon som svarar och gärna samma person som jag pratade med för 15 minuter sedan. "Jag provar att koppla dig till hennes mobiltelefon" får jag till svar då, FINT! Där svarar en annan person med samma förnamn fast som säger sig vara hemma för vård av barn. HERREGUD!

Denna person får tyvärr utstå ett och annat otrevliga ord från mig och verkar förstå problemet och ska genast se till att någon ansvarig kontaktar mig snarast.


SUCK! Halva jävla morgonen går åt till att säga upp ett sketet abbonemang vilket jag gjort flera gånger tidigare dessutom. Är Ventelo verkligen ett så oseriöst företag som jag upplever det just nu? Är inget jag ens skulle rekommendera mina fiender i alla fall...
MikaelB är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2010-05-25, 10:59 #2
Fredrik-ss avatar
Fredrik-s Fredrik-s är inte uppkopplad
Har WN som tidsfördriv
 
Reg.datum: Jun 2007
Inlägg: 1 010
Fredrik-s Fredrik-s är inte uppkopplad
Har WN som tidsfördriv
Fredrik-ss avatar
 
Reg.datum: Jun 2007
Inlägg: 1 010
En Googling på "Ventelo" ger en hel del varningstecken. Jag har själv hört om detta bolag i lokal tidning tidigare - då jag bott i närheten av Skövde där det startade.

Här varnar t ex en tidigare anställd om föregaget: http://www.cint.se/debatt/ShowPostFl...x?PostID=46501

4 av 10 förslag på "Ventelo" på Googles första sida ger varningstecken.
Fredrik-s är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2010-05-25, 11:01 #3
MikaelBs avatar
MikaelB MikaelB är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Jun 2005
Inlägg: 280
MikaelB MikaelB är inte uppkopplad
Medlem
MikaelBs avatar
 
Reg.datum: Jun 2005
Inlägg: 280
Citat:
Ursprungligen postat av Fredrik-s Visa inlägg
En Googling på "Ventelo" ger en hel del varningstecken. Jag har själv hört om detta bolag i lokal tidning tidigare - då jag bott i närheten av Skövde där det startade.

Här varnar t ex en tidigare anställd om föregaget: http://www.cint.se/debatt/ShowPostFl...x?PostID=46501

4 av 10 förslag på "Ventelo" på Googles första sida ger varningstecken.
Såg också det när jag googlade men ville mest ventilera mig om problemet och kanske trycka upp denna varningstråd på google med. Måttligt trött på Ventelo just nu!
MikaelB är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2010-05-26, 01:15 #4
Davves avatar
Davve Davve är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
 
Reg.datum: Feb 2004
Inlägg: 3 267
Davve Davve är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
Davves avatar
 
Reg.datum: Feb 2004
Inlägg: 3 267
skicka uppsägning i rek brev, bestrid sedan alla kommande fakturor efter att du får kvitto på att brevet har tagits emot.
Davve är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2010-05-26, 12:00 #5
MikaelBs avatar
MikaelB MikaelB är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Jun 2005
Inlägg: 280
MikaelB MikaelB är inte uppkopplad
Medlem
MikaelBs avatar
 
Reg.datum: Jun 2005
Inlägg: 280
Citat:
Ursprungligen postat av Davve Visa inlägg
skicka uppsägning i rek brev, bestrid sedan alla kommande fakturor efter att du får kvitto på att brevet har tagits emot.
Det löste sig faktiskt, hoppas jag iaf!

En tjej ringde upp mig från Ventelo igår eftermiddag och skulle säga upp abbonemanget omedelbart. Fakturan skulle jag ej behöva betala vilket jag fick skriftligt i mail från samma person.

Får hoppas jag slipper bråka med idioterna mer nu, tröttsamt att det ska behöva kosta en halv arbetsdag för att bli av med ett telefonabbonemang.

Tack för tipset iaf, får göra det om det inte löser sig nu.
MikaelB är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Svara


Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster)
 

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 11:42.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
 
Copyright © 2017