Kom ihåg mig?
Home Menu

Menu


Försöker installera WP på min domän med svenska tecken blir redirectad

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Oläst 2011-08-09, 20:08 #1
Henkezan Henkezan är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Jan 2007
Inlägg: 87
Henkezan Henkezan är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Jan 2007
Inlägg: 87
Standard Försöker installera WP på min domän med svenska tecken blir redirectad

Har haft en domän med svenska tecken i liggandes några månader som jag inte gjort något med.

Men så idag fick jag ur tummen och satte mej för att installera wordpress på den.

Nu till problemet..

Vi kan kalla min domän för: registrera-domän.se

Så fort jag skriver in denna domän i webbläsaren eller försöker gå till installationen för wordpress: registrera-domän.se/wp-admin/install.php så blir jag automatiskt redirectad till domänen: registreradoman.se denna domän äger inte jag och har aldrig varit inne på men jag blir hela tiden automatisk redirectad till denna domän.

Jag har även provat att skriva min domän så som den ser ut internationellt i webbläsaren men blir fortfarande bara redirectad till den domänen utan svenska tecken och bindestreck.

Blir tokig snart, vad är problemet?

Den domänen jag blir redirectad till är fullt fungerande och verkar varit igång ett tag. Kan ägaren till denna domän tidigare ägt den domän jag köpte för ett par månader sen och det ligger kvar nått skit som gör att jag redirectas?

Har kontaktat Binero där min domän är registrerad och där jag har mitt webbhotell. Men inget svar ännu.
Henkezan är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2011-08-09, 21:16 #2
Henkezan Henkezan är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Jan 2007
Inlägg: 87
Henkezan Henkezan är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Jan 2007
Inlägg: 87
Fick svar nu från Binero (ovanligt snabbt, hade förväntat mej svar imorgon nångång)

I vilket fall så var felet tydligen att "alla mina DNS poster pekat fel" det skulle rättas till.

MOD kan plocka bort denna tråd
Henkezan är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Svara


Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster)
 

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 05:11.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
 
Copyright © 2017