Kom ihåg mig?
Home Menu

Menu


Woocommerce/adwords - Remarketing tags

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Oläst 2014-12-05, 16:01 #1
Henkezan Henkezan är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Jan 2007
Inlägg: 87
Henkezan Henkezan är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Jan 2007
Inlägg: 87
Standard Woocommerce/adwords - Remarketing tags

Håller på och försöker skapa min första "dynamic remarketing"-kampanj i Adwords för en e-handels site, men stöter på problem.

Vi använder Woocommerce och siten hamnar under "retail" med koppling - Google merchant center.

Jag har hämtat remarketing-koden inne på Adwords och lagt in den enligt instruktioner.
Inne på Adwords visas det nu att min tag är active och att "cutom parameters" är aktiva.

Sedan kommer problemet.

Jag får felmeddelande för mina "custom parameters"

ecomm_prodid: 'REPLACE_WITH_VALUE'
The value of the "ecomm_prodid" parameter being passed to the remarketing tag is incorrect. Your tag's "ecomm_prodid" value needs to match either the "id" or "item_group_id" of the product in the connected Google Merchant Center account.

ecomm_pagetype: 'REPLACE_WITH_VALUE'
The tag is not passing all required values for "ecomm_pagetype".
Make sure you add the remarketing tag with custom parameter "ecomm_pagetype" to all your webpages. The "ecomm_pagetype" value is necessary to enable dynamic remarketing.

ecomm_totalvalue: 'REPLACE_WITH_VALUE'
The tag has passed at least one non-numeric value for "ecomm_totalvalue".
Values for the custom parameter "ecomm_totalvalue" need to be numeric. Check that "ecomm_totalvalue" has been implemented correctly

Jag har kört fast här och vet inte hur jag ska gå vidare.

Jag har läst på följande URL: https://developers.google.com/adword...s?hl=en#retail

Men kan inte greppa riktigt vad eller om jag ens ska fylla i något för 'REPLACE_WITH_VALUE'
Min första tanke var att det var något som sköttes automatiskt i bakgrunden när väl remarketing-koden var på plats.

ecomm_pagetype:, enligt länken ovan finns det lite olika val, jag vill ju att den går på hela siten.

ecomm_totalvalue:, här fattar jag ingenting. Jag kan ju inte fylla i en fast summa här? Det måste ju vara något som koden sköter automatiskt i bakgrunden.

Som sagt kört fast totalt med dessa "custom parameters" och 'REPLACE_WITH_VALUE'.
Henkezan är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2014-12-05, 16:07 #2
Lidback85s avatar
Lidback85 Lidback85 är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: May 2012
Inlägg: 183
Lidback85 Lidback85 är inte uppkopplad
Medlem
Lidback85s avatar
 
Reg.datum: May 2012
Inlägg: 183
Nu har jag personligen inte kört med detta plugin, och det är längesedan det uppdaterades. Men kan detta kanske vara något för dig? https://wordpress.org/plugins/woocom...targeting-tag/
Lidback85 är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2014-12-05, 16:33 #3
Henkezan Henkezan är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Jan 2007
Inlägg: 87
Henkezan Henkezan är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Jan 2007
Inlägg: 87
Nej jag körde med följande (eftersom det var betydligt nyare)
https://wordpress.org/plugins/google...s-remarketing/

Men har nu testat att avaktivera det och klistra in koden manuellt. Uppdaterar om det sker några förändringar.
Henkezan är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Svara


Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster)
 

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 18:03.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
 
Copyright © 2017