Kom ihåg mig?
Home Menu

Menu


Ny feedback på nästan klar webbshop

 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Oläst 2005-08-04, 14:44 #1
Sneaky Sneaky är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
 
Reg.datum: Apr 2004
Inlägg: 576
Sneaky Sneaky är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
 
Reg.datum: Apr 2004
Inlägg: 576
Tänkte höra om min webbshop håller måttet...

Jag har haft med samma sida förut under feedback och efter att ha gjort om allt så ser den ut såhär i dagsläget:
http://www.superbilligt.se

Kassan är under omkodning för tillfället...

Vill egentligen bara höra om den duger för ett seriöst företag.
Kolla gärna på lite bilder och säg vad ni tycker.

//Rocco
Sneaky är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2005-08-04, 15:11 #2
gronback gronback är inte uppkopplad
Nykomling
 
Reg.datum: Oct 2004
Inlägg: 49
gronback gronback är inte uppkopplad
Nykomling
 
Reg.datum: Oct 2004
Inlägg: 49
Citat:
Originally posted by Sneaky@Aug 4 2005, 14:44
Tänkte höra om min webbshop håller måttet...

Jag har haft med samma sida förut under feedback och efter att ha gjort om allt så ser den ut såhär i dagsläget:
http://www.superbilligt.se

Kassan är under omkodning för tillfället...

Vill egentligen bara höra om den duger för ett seriöst företag.
Kolla gärna på lite bilder och säg vad ni tycker.

//Rocco
Så där rent spontant så tycker jag inte om ramarna runt bilderna på förstasidan.
Ser mer vackert ut om man tex klickar på reservdelar.
gronback är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2005-08-04, 15:17 #3
koalas avatar
koala koala är inte uppkopplad
Har WN som tidsfördriv
 
Reg.datum: Sep 2004
Inlägg: 1 154
koala koala är inte uppkopplad
Har WN som tidsfördriv
koalas avatar
 
Reg.datum: Sep 2004
Inlägg: 1 154
Jag tycker att designen är lite fel... "ramarna" runt varje produkt är inte så snygga, kan säkert förbättras.

Vill passa på att fråga angående "Lägg i korgen". På webbshopen jag håller på att göra för tillfället tänker jag helt skippa fältet med "antal" och bara ha "Lägg i korgen". Jag kan inte komma på nån vettig anledning att låta kunder lägga flera varor i korgen än 1. Det är ett så ovanligt specialfall att det inte förtjänar ett eget fält enligt mig.

Vill man köpa flera varor kan man klicka 3-4 gånger (hur jobbigt är det, jämfört med att skriva in en 4:a och klicka), eller gå till kundvagnen och redigera antalet där.
koala är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2005-08-04, 17:46 #4
festizs avatar
festiz festiz är inte uppkopplad
Flitig postare
 
Reg.datum: Jun 2004
Inlägg: 302
festiz festiz är inte uppkopplad
Flitig postare
festizs avatar
 
Reg.datum: Jun 2004
Inlägg: 302
Citat:
Originally posted by koala@Aug 4 2005, 15:17
Vill man köpa flera varor kan man klicka 3-4 gånger (hur jobbigt är det, jämfört med att skriva in en 4:a och klicka), eller gå till kundvagnen och redigera antalet där.
Låt säga att du är ett företag som ska köpa in 200 nya TP-kablar till sitt nybyggda kontor, jag vill inte klicka 200 gånger! Nu är detta dock desto mer sällsynt när det gäller motordriva fordon, men ändå.
festiz är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2005-08-04, 21:42 #5
Bejjan Bejjan är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Jun 2004
Inlägg: 220
Bejjan Bejjan är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Jun 2004
Inlägg: 220
Jag tycker inte att den håller måtten för ett seriöst företag. Framförallt pga. designen.
Bejjan är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2005-08-04, 23:15 #6
Sneaky Sneaky är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
 
Reg.datum: Apr 2004
Inlägg: 576
Sneaky Sneaky är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
 
Reg.datum: Apr 2004
Inlägg: 576
Mmmm, jag håller med...
Anledningen varför jag ens fråga var för att jag har fått så mycket bra kritik från "riktiga" webbdesigners så jag tänkte om de sett nått jag missat...

Det värsta jag vet är att bygga sidor i frames, vet bara inte hur man gör det snyggt, vill göra allt mindre med shopägaren tycker annat.

Jaja. Ägaren av shoppen är iaf nöjd.
Sneaky är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2005-08-04, 23:52 #7
koalas avatar
koala koala är inte uppkopplad
Har WN som tidsfördriv
 
Reg.datum: Sep 2004
Inlägg: 1 154
koala koala är inte uppkopplad
Har WN som tidsfördriv
koalas avatar
 
Reg.datum: Sep 2004
Inlägg: 1 154
Citat:
Originally posted by Sneaky@Aug 4 2005, 23:15
Mmmm, jag håller med...
Anledningen varför jag ens fråga var för att jag har fått så mycket bra kritik från riktiga webbdesigners så jag tänkte om de sett nått jag missat...
Det värsta jag vet är att bygga sidor i frames, vet bara inte hur man gör det snyggt, vill göra allt mindre med shopägaren tycker annat.
Jaja. Ägaren av shoppen är iaf nöjd.
Det där är också mitt ständiga problem. Kunden gillar starkt ett tidigt utkast som man själv nästan skäms för... och det är ju trots allt kunden som betalar...
koala är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2005-08-04, 23:55 #8
koalas avatar
koala koala är inte uppkopplad
Har WN som tidsfördriv
 
Reg.datum: Sep 2004
Inlägg: 1 154
koala koala är inte uppkopplad
Har WN som tidsfördriv
koalas avatar
 
Reg.datum: Sep 2004
Inlägg: 1 154
Citat:
Ursprungligen postat av festiz
Citat:
Ursprungligen postat av koala
Vill man köpa flera varor kan man klicka 3-4 gånger (hur jobbigt är det, jämfört med att skriva in en 4:a och klicka), eller gå till kundvagnen och redigera antalet där.
Låt säga att du är ett företag som ska köpa in 200 nya TP-kablar till sitt nybyggda kontor, jag vill inte klicka 200 gånger Nu är detta dock desto mer sällsynt när det gäller motordriva fordon, men ändå.
Det är sant att säljer man förbrukningsvaror kan det vara praktiskt... men då är det väl lika bra att man väljer antalet endast i kundvagnen, eftersom man (i min shop) blir förflyttad till kundvagnsidan när man lägger till en vara i kundvagnen...
koala är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2005-08-05, 19:44 #9
Storens avatar
Storen Storen är inte uppkopplad
Bara ett inlägg till!
 
Reg.datum: Jun 2004
Inlägg: 1 682
Storen Storen är inte uppkopplad
Bara ett inlägg till!
Storens avatar
 
Reg.datum: Jun 2004
Inlägg: 1 682
Hej Sneaky!
Visst är det lönsamt att ställa Feedback-frågor här ? ... Alltid lättare att fördömma än berömma. Speciellt om/när det är sk. konkurrenter som betygsätter. :blink:

Vad gäller kundnöjdheten så vill jag väl bara säga att alla har vi nöjda kunder, men hur många har egentligen lyckliga kunder?
Storen är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2005-08-05, 20:39 #10
grazzy grazzy är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
 
Reg.datum: Mar 2004
Inlägg: 3 471
grazzy grazzy är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
 
Reg.datum: Mar 2004
Inlägg: 3 471
Menyn känns lite diffust placerad i toppen till vänster.. ingen riktig avgränsning. Det känns som att den har hamnat där i början och sedan aldrig riktigt hittat "hem".

Kundvagnen? Varför ser jag en stor blaffig kundvagn? Jag har inte köpt något ännu..

Sökrutor är bra, men varför ingen rubrik, ingen ram.. ingenting? Konstig färg dessutom som inte går ihop med resten av sidan.

MASSA happytalk. Om jag nu har gått in på superbilligt.se så är jag redan en potentiell kund, jag ser direkt (om ni nu tar bort allt meningslöst dravel) vad det är ni säljer. Att grejerna finns i lager förutsätter jag. Jag tror inte någon bryr sig om att ni har bra kompisar i kina. Det går alltså bra att betala kontant? Jotack, jag tackar jag. Räknar ni av väskan eller får man stå för den själv? .

Kontaktinfo är iaf bra men behöver inte ligga mitt på skärmen då det troligen inte är det första man letar efter.

Den omvända "faden" från vitt till grått ser nästan ut som att det vore ett fel. Knapparna/formulärelementen har återigen en riktigt läskig färg.

Det blir även fel title i firefox.. vet inte riktigt varför dock . Sammantaget måste jag säga att det här känns inte särskilt professionellt. Det är möjligt att det funkar i sammanhanget i brist på vettiga konkurrerande webbshoppar. Den dagen en snygg och sökmotoroptimerad site dyker upp kommer den här siten att tappa mycket.

Att få till en sale här bör ju vara rätt svårt och ju mer förtroende man kan inge desto större chans att få den, även om priset är en tusenlapp högre.

Produktvisningen är fin med många rätt ok bilder. Synd att det inte finns någon vettig hantering av bilderna (framåt, bakåt, tillbaka tex)..
grazzy är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Svara


Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster)
 

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 10:01.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
 
Copyright © 2017