Kom ihåg mig?
Home Menu

Menu


När Yreg ringde...

 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Oläst 2007-10-18, 23:46 #11
mazadas avatar
mazada mazada är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: May 2005
Inlägg: 270
mazada mazada är inte uppkopplad
Medlem
mazadas avatar
 
Reg.datum: May 2005
Inlägg: 270
Citat:
Med tanke på den ökningen anser jag att det skrivs väldigt lite om Comitnet/YREG/Nictrade eller har jag fel ?
Det har du väldigt rätt i...
Jag har nämnt det förut och nämner det igen att en sak man bör ha i åtanke är att företaget omsatte förra året 143 miljoner... så något gör dom ju rätt... hitta en webbyrå med samma omsättningsklass... bakom alla namn finns företaget som heter yellow register on line ab.

För övrigt så undrar jag vart "nyheten" i denna post ligger?
mazada är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2007-10-18, 23:58 #12
Xamda Xamda är inte uppkopplad
Supermoderator
 
Reg.datum: Jun 2005
Inlägg: 1 900
Xamda Xamda är inte uppkopplad
Supermoderator
 
Reg.datum: Jun 2005
Inlägg: 1 900
Comitnet/Yreg eller vad de kallar sig när det nu ringe har faktiskt skärpt upp sig dramatiskt de senaste åren. Förr var det många som flyttade från dem till oss och visst är det de som gör det nu, men det utgör en ständigt sjunkande andel.

Jag har pratat med rätt många som faktiskt är nöjda med dem, men tycker att de vuxit ifrån den enkla sidan de fått byggd åt sig och därför söker dels ett webbhotell med mer tekniska möjligheter och dels en nya och fräsch hemsida med mer funktioner.

Det finns dem som givetvis inte orkat läsa avtalet och sett 24-månadersklausulen, som är mycket ful och åtminstone förr var skriven i mycket liten textstorlek på avtalen, och de är inte så nöjda...

Deras försäljningsmetoder är inte heller särskilt ärliga, men som påpekats här - de är stora, förmodligen störst i landet sett till omsättningen på webbhotellsfronten.
__________________
Bara döda fiskar flyter med strömmen.
Xamda är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2007-10-18, 23:58 #13
melin melin är inte uppkopplad
Har WN som tidsfördriv
 
Reg.datum: Jul 2003
Inlägg: 1 396
melin melin är inte uppkopplad
Har WN som tidsfördriv
 
Reg.datum: Jul 2003
Inlägg: 1 396
well.. jag hostar ut ca 1.200 per år för min hemsida.. och jag får bygga skiten själv (hyr webspace alltså)

så 7000 per år är inte farligt.. det är väl snarare metoden dom använder för att "snärja" kunder som är den mindre seriösa

Och sen att jobba på Yreg - well.. alla har vi räkningar att betala och en del även barn att försörja.. ett jobb är ett jobb och pengar är pengar.
melin är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2007-10-19, 01:30 #14
klein klein är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
 
Reg.datum: Jul 2005
Inlägg: 2 225
klein klein är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
 
Reg.datum: Jul 2005
Inlägg: 2 225
Citat:
Originally posted by melin@Oct 18 2007, 23:58
well.. jag hostar ut ca 1.200 per år för min hemsida.. och jag får bygga skiten själv (hyr webspace alltså)

så 7000 per år är inte farligt.. det är väl snarare metoden dom använder för att "snärja" kunder som är den mindre seriösa

Och sen att jobba på Yreg - well.. alla har vi räkningar att betala och en del även barn att försörja.. ett jobb är ett jobb och pengar är pengar.
8000 per år är väl antaligen inte orimligt för en hemsida som man tjänar pengar på. Men här handlar det om enkla statiska hemsidor gjorda frontpage av någon PRAO elev från särskolan. För 8000:- året så bör man åtminstonde få en webbutik med databas och möjlighet att lägga upp ett produktregister på ca 20.000 produkter plus SEO vänligt innehållet.

( Glömmer aldrig när vi runt 2000 hade en hög med dotcom företag som vill sälja webshop lösningar till min dåvarande arbetesplats, dom skulle bara ha 30:- / artikel, en butik i den branschen har ca 15.000 artiklar. )

Dvs du betalar för en BMW men får en något Öststatstillverkat skräp..

Sure! Pengar är pengar,jobb är jobb, det tycker nog legoknekten som dödar barn också.. Men lite moral aldrig fel.
klein är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2007-10-19, 01:35 #15
Davves avatar
Davve Davve är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
 
Reg.datum: Feb 2004
Inlägg: 3 267
Davve Davve är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
Davves avatar
 
Reg.datum: Feb 2004
Inlägg: 3 267
Citat:
Men här handlar det om enkla statiska hemsidor gjorda frontpage av någon PRAO elev från särskolan.
hehe, vet inte vad du jämför med, jämför jag sidan i din profil med vilken som helst av deras referenser så är det du som ser ut som PRAO tyvärr

Jag tycker inte att man ska vara rädd att vara dyr, vill man jobba gratis finns det volontärtjänster i U-länder.

Jag har själv jobbat som säljare på ett av Stefans bolag för många år sedan som säljare. Det ör inte så svart som folk målar upp det.

Alla vi som driver företag vet att det alltid kommer finnas kunder som klagar och hotar och lägger många ggr så mycket tid på att svartamåla företaget ifråga än vad det är egentligen värt.

Mitt tipps för alla kunder, både företag och privatpersoner är:
Läs villkoren innan du beställer något och ta konsekvenserna av din handling sedan istället för klaga!

Jag själv hjälper mina egna kunder många ggr, det häner att jag bjuder på det de köpt om de klagar på rätt sätt och att det finns en grund för det osv. Och vet att även företaget ifråga gör på det sättet.
Davve är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2007-10-19, 01:52 #16
robaino robaino är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: May 2005
Inlägg: 227
robaino robaino är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: May 2005
Inlägg: 227
Försvarar inte Yreg på något vis men jag tycker ni borde kliva av era höga hästar ASAP.
Jag har jobbat med folk som jag hittat via WN och även andra så kallade seriösa företag med ett antal hemsidor och jag är hänförd över vilket tugg ni kör med i www världen.
De flesta tycker att en fungerande hemsida är en bonus och jag som beställare borde fatta det. Finns det någon annan bransch där man bygger något på beställning och sedan tar 800-1200 SEK i timmen för att reparera skiten när den inte fungerar?
Yreg verkar billiga om man jämför vad det kostar men en "normal" programmerare som går att hitta i Sverige.

Räkna med 500% påslag på leveranstiden om du inte vill betala per timme för programmerarens misstag. (ej medräknat allt trams med sjuka katter och dylikt) Räkna inte med en fungerande hemsida om du inte vill öka din budget med ytligare 500% för felsökning och annat trams. (Självklart är det fel på internet Explorer 7, eller ditt webbhotell när hemsidan ser ut som ett flipperspel på extacy). I svårare fall beror det på Din lokala dator och din fantastiska programmerare och hans vänner, eller företagets tekniker tycker allt ser bra ut och det borde ju räcka…

Ja, jag är bitter och trött. Jag har dessutom mer än tillräckligt mer erfarenhet för att kunna skriva det jag gör.

Nästa hemsida ska jag nog prova Yreg…

robertsson, skaffa dig ett liv. Det var tufft 1993 att mobba säljare...

MVH

R
robaino är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2007-10-19, 01:56 #17
ztreams avatar
ztream ztream är inte uppkopplad
Supermoderator
 
Reg.datum: Jan 2005
Inlägg: 2 448
ztream ztream är inte uppkopplad
Supermoderator
ztreams avatar
 
Reg.datum: Jan 2005
Inlägg: 2 448
Ja, det är viktigt att ta konsekvensen av att man blir lurad av ett svin till telefonförsäljare.

Vill man ha det exklusiva och dyra med hög kvalitet ska man alltså välja Yreg. Är det dagens lektion från de indoktrinerade få?
ztream är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2007-10-19, 02:20 #18
robaino robaino är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: May 2005
Inlägg: 227
robaino robaino är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: May 2005
Inlägg: 227
Citat:
Originally posted by ztream@Oct 19 2007, 01:56
Ja, det är viktigt att ta konsekvensen av att man blir lurad av ett svin till telefonförsäljare.

Vill man ha det exklusiva och dyra med hög kvalitet ska man alltså välja Yreg. Är det dagens lektion från de indoktrinerade få?
"Indoktrinerade få"?
Hur många här inne har fler kunder än Yreg?

"av att man blir lurad av ett svin till telefonförsäljare?"
Klarar man inte av att läsa ett avtal ska man nog undvika att driva ett företag. Klart enkelt att skylla på säljaren när man inte är man eller kvinna nog att ta ansvar för sina beslut.

Kalla andra yrkesgrupper för svin gör inte att du växer i mina ögon.

MVH

R
robaino är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2007-10-19, 02:48 #19
weetabixs avatar
weetabix weetabix är inte uppkopplad
Flitig postare
 
Reg.datum: Dec 2004
Inlägg: 311
weetabix weetabix är inte uppkopplad
Flitig postare
weetabixs avatar
 
Reg.datum: Dec 2004
Inlägg: 311
Citat:
Originally posted by Davve@Oct 18 2007, 22:03
Man vet att alla säljare överdriver i stort sett, det är det de lever på.
de säljarna jag arbetar med/känner vill hjälpa kunden att hitta rätt lösning. men jag kanske kommer från ett annat håll, vad vet jag.

jag har inget annat än respekt för hårt arbetande säljare som gör sig och sina företag sjukt rika på att hjälpa kunder att fatta rätt beslut. hårdsäljande telefonnasare går bort, det är den typen av säljare som drar dom andra i smutsen.

vissa tycker ju det finaste i världen är att vinna 1 miljon på lotto, andra försöker göra en hacka på att lura in svaga/ovana företagare i knepiga avtal och en del försöker helt enkelt göra sig förmögna utan någon som helst ansträngning över huvudtaget.
weetabix är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2007-10-19, 04:54 #20
Ara Ara är inte uppkopplad
Bara ett inlägg till!
 
Reg.datum: Mar 2005
Inlägg: 1 956
Ara Ara är inte uppkopplad
Bara ett inlägg till!
 
Reg.datum: Mar 2005
Inlägg: 1 956
robaino vad har hänt? Varför är du så bitter ?

Lite off topic:
Du kan väl upplysa oss om dina erfarenheter om när du köpte en hemsida "som inte funka". För vad jag har märkt vid ett flertal gånger så vet inte kunden vad dom vill ha, vilken drar ut på tiden.

Den senaste sidan jag byggde, sa kunden att den skulle vara snygg snabb och logisk.
Sen tykte han att det va onödigt att skriva ner hur sidan skulle fungera eftersom han redan hade berättat det, senare sa han också -"vadå testa, funkar det en gång funkar det ju alla gånger."

Vilket såklart drog ut på tiden, och ska jag sitta och förklara/speca vad han vil ha kommer jag såklart att ta betalt och inte göra det på min fritid.
Men det va som sagt lite off topic.
Ara är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Svara


Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster)
 

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 04:52.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
 
Copyright © 2017