Kom ihåg mig?
Home Menu

Menu


Bra Webbhotell med minimal downtime

 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Oläst 2012-10-26, 10:51 #11
njoy njoy är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Feb 2007
Inlägg: 102
njoy njoy är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Feb 2007
Inlägg: 102
Det här kommer låta konstigt, men jag har webbhotell hos FSData och skulle säga Oderland. Just nu ligger alla mina sajter hos FSData nere sen tidigt imorse. På hemsidan står det Inga driftstörningar (som vanligt). Detta är vardag att nåt inte funkar hos FSData och de går inte ut med nån information. Att ringa kan ta 30 min kö på 1 samtal före i kön. Mail tar minst 2-3 dagar för svar (haft 10 ärenden under året). Varenda ärende likadant.

Jag är något avundsjuk på mina kunder hos Oderland som verkar helnöjda. Så jag har bestämt mig att flytta så snart jag får tillfälle.
njoy är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2012-10-26, 11:18 #12
patrikweb patrikweb är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
 
Reg.datum: Nov 2004
Inlägg: 6 096
patrikweb patrikweb är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
 
Reg.datum: Nov 2004
Inlägg: 6 096
Citat:
Ursprungligen postat av oderland Visa inlägg
Patrik, annan tidzon 1/11 ??
Tycker det är synd, du verkar ha många nöjda kunder. En och annan rebell behövs ;-)
Även om jag bor på Malta permanent så har vi faktisk samma tidzon här, la ut det för några dagar sedan så var väl lite tidig :P

Såg ingen lönsamhet i webbhotell, krävs att man kör väldigt hårt då i stora volymer.

Vi har valt på satsa på större infrastrukturtjänster i stället, om en kund kommer och säger vi behöver kunna trycka 10Gbit inom 1 timme så kan vi lösa det. Så lite annan typ av målgrupp där.

Sedan säljer vi fortfarande VPS till bra pris, visst att det ställer mer krav på kunden. Men där vet ju alla fall kunden var som igår exakt i reserverade resurser.
patrikweb är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2012-10-26, 12:45 #13
svampbob fyrkant svampbob fyrkant är inte uppkopplad
Nykomling
 
Reg.datum: Aug 2012
Inlägg: 3
svampbob fyrkant svampbob fyrkant är inte uppkopplad
Nykomling
 
Reg.datum: Aug 2012
Inlägg: 3
Det e bra. Mer förslag

gns.se låg nere över 3 timmar. Har fortfarande inte fått svar från de. Roliga var ju att de vägrade ta emot samtal igår. Såå oproffsigt.
svampbob fyrkant är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2012-10-26, 14:04 #14
njoy njoy är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Feb 2007
Inlägg: 102
njoy njoy är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Feb 2007
Inlägg: 102
Mina FSData sajter låg nere 7,5 h idag enligt site24x7.com. Trots felanmälan 9 imorse står det noterat "Inga driftstörningar" på deras hemsida. Vid lunchtid var felet avhjälpt. Så ser min vardag ut med FSData. Så de ska man välja om man vill ha maximal downtime. "Dubbelt så dyra, hälften så funktionella. Och ingen support." Men dom är trevliga att prata med.
njoy är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2012-10-26, 21:28 #15
Danieloss avatar
Danielos Danielos är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
 
Reg.datum: Oct 2005
Inlägg: 3 102
Danielos Danielos är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
Danieloss avatar
 
Reg.datum: Oct 2005
Inlägg: 3 102
Det här med att veta olika webbhotells upptid är inte så lätt, då olika servrar på samma webbhotell kan ha olika upptid, medan webbhotell som har ett enda lastbalanserat system ofta har samma upptid för alla kunder. Vissa webbhotell går officiellt ut med värden från externa upptidsverktyg och andra inte. Så det enklaste kanske vore att respektive webbhotell fick lov i tråden att uppge sina upptider, tex under 2011 eller 2012 fram tills nu så kan man enklare jämföra. Det finns några jämförelsesidor på prestanda tester, men ingen när det gäller att jämföra upptider på olika webbhotell så långt jag vet.
Danielos är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2012-10-27, 19:38 #16
Rvns avatar
Rvn Rvn är inte uppkopplad
Flitig postare
 
Reg.datum: Aug 2005
Inlägg: 309
Rvn Rvn är inte uppkopplad
Flitig postare
Rvns avatar
 
Reg.datum: Aug 2005
Inlägg: 309
Jag skulle nog säga Oderland eller Space2u. Det senare har alltid fungerat klockrent men är också något dyrare.. Men oderland fungerar också tillfredsställande till vad det kostar... Technet Hosting är också ett prisvärt alternativ.
Rvn är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2012-10-27, 23:21 #17
Macckes avatar
Maccke Maccke är inte uppkopplad
VIP
 
Reg.datum: Nov 2004
Inlägg: 1 857
Maccke Maccke är inte uppkopplad
VIP
Macckes avatar
 
Reg.datum: Nov 2004
Inlägg: 1 857
Crystone.se och Space2u.se är de två webbhotell jag är mest nöjd med och aldrig haft problem med vare sig nertid, långsam support eller andra större irritationsmoment.

Datakultur.se kommer trea på min lista över hög upptid.

Både Oderland och Glesys har gett mig lite huvudvärk, men inga långvariga problem. Gillar för övrigt Loopias gränssnitt, men de har inte alltid varit helt stabila med upptid.
Maccke är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2012-10-27, 23:25 #18
tartareandesire tartareandesire är inte uppkopplad
Supermoderator
 
Reg.datum: Jan 2004
Inlägg: 11 585
tartareandesire tartareandesire är inte uppkopplad
Supermoderator
 
Reg.datum: Jan 2004
Inlägg: 11 585
Citat:
Ursprungligen postat av Maccke Visa inlägg
Crystone.se och Space2u.se är de två webbhotell jag är mest nöjd med och aldrig haft problem med vare sig nertid, långsam support eller andra större irritationsmoment.
Crystone har dock bland den rörigaste samling kontrollpaneler man kan tänka sig.
__________________
Full-stack developer, free for smaller assignments
tartareandesire är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2012-10-28, 16:29 #19
Frebjos avatar
Frebjo Frebjo är inte uppkopplad
Flitig postare
 
Reg.datum: Jun 2012
Inlägg: 360
Frebjo Frebjo är inte uppkopplad
Flitig postare
Frebjos avatar
 
Reg.datum: Jun 2012
Inlägg: 360
Citat:
Ursprungligen postat av tartareandesire Visa inlägg
Crystone har dock bland den rörigaste samling kontrollpaneler man kan tänka sig.
Tjena, vi har bara 1 kontrollpanel sedan 2007 där alla nya kunder hamnar. Anledningen till att vi har kvar dom gamla är för att vi inte vill tvinga kunder att uppgradera. Många är glada och nöjda på dom äldre plattformarna och då låter vi dom vara kvar där, vi erbjuder dock alla som vill uppgradera till den "nya".

Dessutom kan jag avslöja att vi nu inom 1 månads tid kommer att uppgradera den nya med ett helt nytt UI för slutanvändarna.
Frebjo är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2012-10-28, 16:37 #20
tartareandesire tartareandesire är inte uppkopplad
Supermoderator
 
Reg.datum: Jan 2004
Inlägg: 11 585
tartareandesire tartareandesire är inte uppkopplad
Supermoderator
 
Reg.datum: Jan 2004
Inlägg: 11 585
Citat:
Ursprungligen postat av Frebjo Visa inlägg
Tjena, vi har bara 1 kontrollpanel sedan 2007 där alla nya kunder hamnar. Anledningen till att vi har kvar dom gamla är för att vi inte vill tvinga kunder att uppgradera. Många är glada och nöjda på dom äldre plattformarna och då låter vi dom vara kvar där, vi erbjuder dock alla som vill uppgradera till den "nya".

Dessutom kan jag avslöja att vi nu inom 1 månads tid kommer att uppgradera den nya med ett helt nytt UI för slutanvändarna.
Okej, då är det den nya jag absolut inte gillar. De som sitter kvar i de gamla kanske är mer nöjda då
__________________
Full-stack developer, free for smaller assignments
tartareandesire är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Svara


Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster)
 

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 16:01.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
 
Copyright © 2017