Kom ihåg mig?
Home Menu

Menu


Ang. gratis reklam...

 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Oläst 2004-12-12, 12:54 #1
Davves avatar
Davve Davve är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
 
Reg.datum: Feb 2004
Inlägg: 3 267
Davve Davve är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
Davves avatar
 
Reg.datum: Feb 2004
Inlägg: 3 267
Är det fler än jag här som får mail i stilen:

Citat:
Hej, vi vill gärna annonsera hos er på prov, får vi tillräckligt god respons på annonsen så kan vi betala för kommande annonser
Jag har aldrig fått att annonsera på prov nånstans, har slängt ut en hel del pengar på både annonser som ger nåt och inte. Man kan inte hoppas på att nån annan betalar för man ska lära sig vad som fungerar för ens egen verksamhet...

Skulle kunna betala för att slippa såna mail.. :lol:
Davve är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2004-12-12, 13:53 #2
dee dee är inte uppkopplad
Flitig postare
 
Reg.datum: Jun 2004
Inlägg: 318
dee dee är inte uppkopplad
Flitig postare
 
Reg.datum: Jun 2004
Inlägg: 318
hör också detta väldigt ofta då jag jobbar direkt med kunder
"men jag vet inte vad din tjänst kommer att ge! GE MIG DÄRFÖR EN MÅNAD GRATIS...." h34r:
dee är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2004-12-12, 14:00 #3
Matss avatar
Mats Mats är inte uppkopplad
Supermoderator
 
Reg.datum: May 2003
Inlägg: 1 712
Mats Mats är inte uppkopplad
Supermoderator
Matss avatar
 
Reg.datum: May 2003
Inlägg: 1 712
Håller inte riktigt med er där.

Om jag förhandlar om en annonsperiod på exempelvis 6 månader som kostar mig 10' i månaden så är jag mycket mån om att få prova i en vecka eller två för att se om det ger vad som utlovas.

Det aktuella företaget man diskuterar med har ofta en förmåga att överdriva otroligt mycket och då anser jag att det är mest fair play att få prova, så att dom uppfyller sin utlovade trafik, är det ett seriöst företag som inte ljuger om siffrorna så behöver dom ju inte vara oroliga för att jag inte kommer att fortsätta efter testperioden.

Jag brukar redogöra för hur mycket trafik/köp jag behöver för att det skall gå ihop och självklart redovisar jag min statistik efter provtiden.

För tillfället har jag en dialog med Expressen varje fredag eftermiddag där vi jämför och diskuterar hur veckan har varit.

Har du inga lik i garderoben så är det väl bara att skriva ett avtal att dom skall fortsätta annonsperioden ut efter provperioden, alternativ ha rätt att avbyta om inte du uppfyller förväntat/överenskommet resultat.

Det måste väl vara bättre att ge bort en testvecka och kanske få en annonsör som stannar år efter år?

Jag har några sidor som jag har legat på i flera år och det bara tickar på, fasta annonsörer måste väl vara det bästa för dig och för att du få det så får du nog orka jobba lite med att sätta upp lite testperioder och svara på några mejl, så förfärligt jobbigt kan det väl inte vara...

// Mats
Mats är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2004-12-12, 14:18 #4
Davves avatar
Davve Davve är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
 
Reg.datum: Feb 2004
Inlägg: 3 267
Davve Davve är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
Davves avatar
 
Reg.datum: Feb 2004
Inlägg: 3 267
Det är klart att man vill först testa, det är ju enklast så. Men tänk om alla gav den möjligheten...
Davve är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2004-12-12, 14:27 #5
Matss avatar
Mats Mats är inte uppkopplad
Supermoderator
 
Reg.datum: May 2003
Inlägg: 1 712
Mats Mats är inte uppkopplad
Supermoderator
Matss avatar
 
Reg.datum: May 2003
Inlägg: 1 712
Citat:
Det är klart att man vill först testa, det är ju enklast så. Men tänk om alla gav den möjligheten...
Nu pratar du ju lite mot dig själv....
Du vill gärna testa men du vill inte låta andra göra det, hmmm

Jag brukar resonera så att jag bemöter andra som jag själv vill bli bemött, du måste ju sätta dig in i den tilltänkta annonsörens situation, ge denne samma service som du förväntar dig att själv få när du köper annonsering. Hur svårt kan det vara?

// Mats
Mats är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2004-12-12, 14:32 #6
Davves avatar
Davve Davve är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
 
Reg.datum: Feb 2004
Inlägg: 3 267
Davve Davve är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
Davves avatar
 
Reg.datum: Feb 2004
Inlägg: 3 267
Vad jag sa är att det är självklart att man vill, men inte behöver man få det. Se på de stora aktörerna, inte får du nåt på prov, det är antingen eller. Likadant med all media...
Davve är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2004-12-12, 15:24 #7
BE Network BE Network är inte uppkopplad
Flitig postare
 
Reg.datum: Oct 2004
Inlägg: 427
BE Network BE Network är inte uppkopplad
Flitig postare
 
Reg.datum: Oct 2004
Inlägg: 427
Citat:
Originally posted by Davve@Dec 12 2004, 15:32
Vad jag sa är att det är självklart att man vill, men inte behöver man få det. Se på de stora aktörerna, inte får du nåt på prov, det är antingen eller. Likadant med all media...
Jo men nu drar du paralleller mellan stora aktörer (då anser jag att du menar e x p r e s s e n , m s n , a f t o n b l a d e t, mm) och mindre sajter som säger sig ha ett X antal tusen unika besökare om dagen. De större aktörerna vet vad man de har kapacitet att klara det man efterfråga, men hur mycket vet man om en sajt man aldrig annonsera på tidigare eller aldrig vet någon som annonserat på? Att pröva ett par dagar eller en vecka tycker jag är en självklarhet.

Och att de stora aktörerna inte låter dig prova stämmer inte fullt ut, vet att båda g o o g l e och a f t o n b l a d e t erbjuder/ har erbjudit att få prova på för 0kr. Det är ett bra trick för att verkligen bevisa vad man går för och att de man säger stämmer...
BE Network är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2004-12-12, 15:30 #8
Davves avatar
Davve Davve är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
 
Reg.datum: Feb 2004
Inlägg: 3 267
Davve Davve är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
Davves avatar
 
Reg.datum: Feb 2004
Inlägg: 3 267
Jag tycker bara att även på mindre siter är platserna värda pengar och min erfarenhet är att man efter gratis vecka svarar att det inte var som man tänkt sig, men då jämför man sidan med de stora där man får mycket trafik direkt. Det man inte tänker på är skillnad i pris. Vi mindre är mycket billigare och därefter ska man beräkna trafik man får in.
Davve är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2004-12-12, 16:16 #9
BE Network BE Network är inte uppkopplad
Flitig postare
 
Reg.datum: Oct 2004
Inlägg: 427
BE Network BE Network är inte uppkopplad
Flitig postare
 
Reg.datum: Oct 2004
Inlägg: 427
Citat:
Originally posted by Davve@Dec 12 2004, 16:30
Jag tycker bara att även på mindre siter är platserna värda pengar och min erfarenhet är att man efter gratis vecka svarar att det inte var som man tänkt sig, men då jämför man sidan med de stora där man får mycket trafik direkt. Det man inte tänker på är skillnad i pris. Vi mindre är mycket billigare och därefter ska man beräkna trafik man får in.
Jo fast självklart räknar man ju hur många besökare/ kunder man får på X- antal kronor.
BE Network är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2004-12-12, 16:24 #10
grazzy grazzy är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
 
Reg.datum: Mar 2004
Inlägg: 3 471
grazzy grazzy är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
 
Reg.datum: Mar 2004
Inlägg: 3 471
Vad betalar / ger ni för besökare? (till icke sex-relaterade siter)?
grazzy är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Svara


Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster)
 

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 11:26.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
 
Copyright © 2017